![]() |
|
![]() |
#1 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,374
|
![]()
Gikk heldigvis bra. Returnerte uten dramatikk.
Quote:
Maskinen var N668DN - 27 år gammel. Tok den for noen måneder siden. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Aviator Extraordinaire
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
|
![]()
Rolls Royce motor, eller ikke?
(Synes å huske Delta kjøpte endel 757 fra AA som var ex-TWA med bittesmå vekkerklokke motorer som AA ikke ville ha pga Ops i Syd Amerika i fjellheimen hvor man trengte hver hestekraft i Quito, La Paz og Tegucigalpa blant annet)
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man I have chalked up many a mile..." www.odincharters.com www.susanhanssen.com |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,374
|
![]()
Det var Pratt ..
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Aviator Extraordinaire
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
|
![]()
Aha, Pratt ja, var det 37 000 lbs skyvekraft mot RR’s 44 000 tro.?
Har noen timer på 757 med RR, utrolig akselrasjon på kort bane og full spiker, Eastern flygerne kalte dem Atari Ferrari i 80 årene. Man blir fort avhenging av slike hestekrefter, føler seg trygg også hvis en motor tar ferie mellom fjellene på natta.
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man I have chalked up many a mile..." www.odincharters.com www.susanhanssen.com |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,597
|
![]()
Tviler ikke, jeg traff en nordmann i Alaska som fløy 757 for UPS. Han påsto de klarte 6-7000 fot/min med frakteren når de var lette. Visstnok den sivile maskinen (bortsett fra Concorde) som hadde mest kraft per kilo på den tiden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Aviator Extraordinaire
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
|
![]() Quote:
Stemmer det, han ble ansatt på 757 ganske tidlig. Han fløy Convair 580 for Sea Air før UPS og brukte å ta med en kasse øl til meg da jeg jobbet i liten tørrlagt eskimo by i bushen som het Bethel. Tider..
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man I have chalked up many a mile..." www.odincharters.com www.susanhanssen.com |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,597
|
![]()
Many moons ago, jeg husker ikke navnet hans, men tror han var gift med en japansk flyvertinne. Kan det stemme?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Aviator Extraordinaire
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
|
![]() Quote:
Jeg var i bryllupet. Det ble litt av en fest. 1983.
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man I have chalked up many a mile..." www.odincharters.com www.susanhanssen.com |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
AA71 engine failure Glasgow 7/5 | RJon | Småprat | 0 | 07-05-2015 13:45 |
Engine failure og moment | Mjolnir | Flyteknisk forum | 10 | 14-11-2011 14:27 |
Yak 50 engine failure | Jan H | Flyforum | 3 | 15-02-2011 21:34 |