Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 23-08-2018, 02:59   #1
Rland
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 584
Default SAS leverte denne gangen - strålende service på CPH

En blir litt svett når flyet fra BGO tar av 40 minutter etter rute, og det er 45 minutter connection tid i CPH for flyet til NRT.
Etter avgang kom purser og sa at de var klar over at jeg hadde dårlig tid.
Jeg svarte at jeg kun hadde håndbagasje, så dette måtte de fikse...

Over høytaler beklaget kapteinen forsinkelsen, lovet full fart og litt over 1 time flytid.
Før landing kom purser og informerte om at de hadde ordnet transport for meg på CPH.

Flyet parkerte kl 1523 på B2, og avgang til NRT var kl 1545 fra C32.

Jeg ble møtt ved flydøren og tatt med til en bil og kjørt til der bussene ankommer. Så ble jeg fulgt opp rulletrappen og bort til politistasjonen på venstre side der det ble banket på luken og passkontroll unnagjort. Køen i vanlig passkontroll var ganske lang.

Ca 10 minutter etter jeg forlot flyet fra BGO satt jeg i sete 2A på flyet til NRT og fikk servert sjampanje. Boarding complete og dørene stengte kl 1540

Uten statuskort hadde det garantert blitt et ufrivilig døgn i Køben

Last edited by Rland; 23-08-2018 at 03:02.
Rland is offline   Reply With Quote
Old 23-08-2018, 07:08   #2
B747-8
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Aug 2017
Location: RYG/OSL
Posts: 3,189
Default Re: SAS leverte denne gangen

Veldig bra! Dette har jeg aldri hørt at SAS har gjort før.
B747-8 is offline   Reply With Quote
Old 23-08-2018, 07:25   #3
kekker
Onkel reisende kekker
 
kekker's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
Default Re: SAS leverte denne gangen

Deilig!

Vi er jo verdensmestre i å syte, men av og til så går jo ting som det skal, bra at de tar vare på statuskundene sine!



Sent from my HTC U Ultra using Tapatalk
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.
- Toni Morrison
kekker is offline   Reply With Quote
Old 23-08-2018, 07:34   #4
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,612
Default Re: SAS leverte denne gangen

Hyggelig med ros også.

Dette var mer vanlig før hos endel selskaper, med eller uten status. I VIE og BRU bl.a. har jeg opplevd å busses direkte til neste fly ved kort transfer p.g.a. forsinkelser. Jeg har ikke mistet videreforbindelser på lenge og det er mulig dette fortsatt er vanlig flere steder fortsatt, men det virker som det er mer vanlig med heseblesende trim gjennom terminalen for tiden.
__________________
Upcoming flights:
APR ARN-OSL DY 738, OSL-GVA LX 223, GVA-WAW LO E75, WAW-WRO E952, WRO-WAW E70 MAI ARN-OSL SK 32N, OSL-ARN SK 32N JUL BRU-ARN SK 32N
jb1 is online now   Reply With Quote
Old 23-08-2018, 08:53   #5
Polaris
Free Luigi
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,271
Default Re: SAS leverte denne gangen

Quote:
Originally Posted by B747-8 View Post
Dette har jeg aldri hørt at SAS har gjort før.
Så flott at du får det med deg nå, da Selv om SAS sliter med å finne seg selv i dagens situasjon på luftfartsmarkedet i Europa (med en rekke elendige valg hva gjelder f.eks datterselskaper) så er det hverken første, eller siste gang, at SAS er rund i kantene for statuskunder.
__________________
Spoiler mixer
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 23-08-2018, 09:19   #6
Rland
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 584
Default Re: SAS leverte denne gangen

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Så flott at du får det med deg nå, da Selv om SAS sliter med å finne seg selv i dagens situasjon på luftfartsmarkedet i Europa (med en rekke elendige valg hva gjelder f.eks datterselskaper) så er det hverken første, eller siste gang, at SAS er rund i kantene for statuskunder.
De får det til hvis de vil...

Det som ergret mest var somlingen på BGO.
Flyet fra CPH kom til gate 12 minutter etter ankomsttid

Vel nok var det en tilsynelatende full A320N som både kom og gikk, men at boarding først startet 15 minutter etter oppsatt avgangstid var drøyt. Boardingen var og lite effektiv med mye turister som hadde svært god tid når de skulle legge bagasje i hyllen.

Det har vel med tilgjengelig kapasitet på handlingtjenesten å gjøre. SAS har vel ikke prioritet fremfor andre WF Handling kunder
Rland is offline   Reply With Quote
Old 23-08-2018, 10:53   #7
semmern
ScanFlyer Gold
 
Join Date: May 2011
Posts: 1,699
Default Re: SAS leverte denne gangen

Quote:
Originally Posted by Rland View Post
De får det til hvis de vil...

Det som ergret mest var somlingen på BGO.
Flyet fra CPH kom til gate 12 minutter etter ankomsttid

Vel nok var det en tilsynelatende full A320N som både kom og gikk, men at boarding først startet 15 minutter etter oppsatt avgangstid var drøyt. Boardingen var og lite effektiv med mye turister som hadde svært god tid når de skulle legge bagasje i hyllen.

Det har vel med tilgjengelig kapasitet på handlingtjenesten å gjøre. SAS har vel ikke prioritet fremfor andre WF Handling kunder
Det er også et generelt problem med «effektivisering» (les: underbemanning) av bakketjenester rundt omkring i Europa for tiden, som fører til mange forsinkelser. De løper så fort de kan der nede på bakken, men det blir aldri bra nok siden det er konstant mannskapsmangel.
semmern is offline   Reply With Quote
Old 23-08-2018, 10:59   #8
raider66
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Oct 2005
Location: Alta/Bærums Verk
Posts: 5,338
Default Re: SAS leverte denne gangen

Et annet resultat er at det er mye søppel og møkk i kabinene nå om dagen. Virker som tiden til klargjøring av kabinen til neste flyging nå er i korteste laget. Eller er det bare jeg som har vært uheldig i det siste?

Espen
raider66 is offline   Reply With Quote
Old 23-08-2018, 11:18   #9
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 6,086
Default Re: SAS leverte denne gangen

Dette er jo bra saker. Kan det være at de øver på "star connect" for cph også?
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 23-08-2018, 12:28   #10
B747-8
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Aug 2017
Location: RYG/OSL
Posts: 3,189
Default Re: SAS leverte denne gangen

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Så flott at du får det med deg nå, da Selv om SAS sliter med å finne seg selv i dagens situasjon på luftfartsmarkedet i Europa (med en rekke elendige valg hva gjelder f.eks datterselskaper) så er det hverken første, eller siste gang, at SAS er rund i kantene for statuskunder.
Ja, jeg er veldig fornøyd med SAS (bortsett fra at de fjernet 3 parts Lounge).
Og er det noen som kan kundeservice er det SAS. Jeg syns SAS er rund i kantene for statuskunder.
B747-8 is offline   Reply With Quote
Old 23-08-2018, 12:59   #11
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,017
Default Re: SAS leverte denne gangen

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Så flott at du får det med deg nå, da Selv om SAS sliter med å finne seg selv i dagens situasjon på luftfartsmarkedet i Europa (med en rekke elendige valg hva gjelder f.eks datterselskaper) så er det hverken første, eller siste gang, at SAS er rund i kantene for statuskunder.


Ja, men akkurat her tenker økonomen i meg (han er vel stort sett der) at det kostet SAS mindre å sende en bil enn at det ble en missed connection. Så det kan vel ikke akkurat defineres som «veldedighet»
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 23-08-2018, 13:08   #12
Polaris
Free Luigi
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,271
Default Re: SAS leverte denne gangen

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Ja, men akkurat her tenker økonomen i meg (han er vel stort sett der) at det kostet SAS mindre å sende en bil enn at det ble en missed connection. Så det kan vel ikke akkurat defineres som «veldedighet»
Må du ikke komme her og være fornuftig
__________________
Spoiler mixer
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 24-08-2018, 03:01   #13
Rland
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 584
Default Re: SAS leverte denne gangen

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Ja, men akkurat her tenker økonomen i meg (han er vel stort sett der) at det kostet SAS mindre å sende en bil enn at det ble en missed connection. Så det kan vel ikke akkurat defineres som «veldedighet»
Mye av det du sier er nok rett, men jeg tror neppe at det satt "noen" og gjorde tunge vurderinger om den enkelte som fikk (for) liten tid i CPH om hva som var lønnsomt for SAS - re-booking til neste dag, re-routing, holde igjen flyet, samt vektet den økonomiske kompensasjonen for forsinket ankomst.

I mitt tilfelle tror jeg at de følgende faktorene avgjorde:
*At purser brydde seg. Han gikk gjennom passasjerlisten og satte seg inn i situasjonen til passasjerene med (høy) status, og kontaktet CPH for å finne en løsning.
*At jeg hadde "riktig" billett og satt fremme i flyet og kunne komme meg ut tidlig
*At jeg reiste med kun håndbagasje
*At dette var mulig å få til uten at flyet til NRT måtte vente
Rland is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Slutt på forbrukerfesten for denne gangen? Benair Småprat 12 31-03-2013 01:45
CPH: Ny rute i emminga, denne gangen Gulf Air ENGM RAMP Flyforum 85 04-01-2013 07:17
Strålende service av BA Fnate Reiseforum 6 15-07-2010 16:32
Denne gangen i Warszawa AirbusTrond Flyforum 9 12-10-2007 21:46
Amerikansk kvinne denne gangen... Concorde Flyforum 0 23-01-2006 07:01


All times are GMT +2. The time now is 06:36.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.