![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Feb 2013
Posts: 584
|
![]()
En blir litt svett når flyet fra BGO tar av 40 minutter etter rute, og det er 45 minutter connection tid i CPH for flyet til NRT.
Etter avgang kom purser og sa at de var klar over at jeg hadde dårlig tid. Jeg svarte at jeg kun hadde håndbagasje, så dette måtte de fikse... Over høytaler beklaget kapteinen forsinkelsen, lovet full fart og litt over 1 time flytid. Før landing kom purser og informerte om at de hadde ordnet transport for meg på CPH. Flyet parkerte kl 1523 på B2, og avgang til NRT var kl 1545 fra C32. Jeg ble møtt ved flydøren og tatt med til en bil og kjørt til der bussene ankommer. Så ble jeg fulgt opp rulletrappen og bort til politistasjonen på venstre side der det ble banket på luken og passkontroll unnagjort. Køen i vanlig passkontroll var ganske lang. Ca 10 minutter etter jeg forlot flyet fra BGO satt jeg i sete 2A på flyet til NRT og fikk servert sjampanje. Boarding complete og dørene stengte kl 1540 Uten statuskort hadde det garantert blitt et ufrivilig døgn i Køben Last edited by Rland; 23-08-2018 at 03:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Aug 2017
Location: RYG/OSL
Posts: 3,189
|
![]()
Veldig bra! Dette har jeg aldri hørt at SAS har gjort før.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Onkel reisende kekker
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
|
![]()
Deilig!
Vi er jo verdensmestre i å syte, men av og til så går jo ting som det skal, bra at de tar vare på statuskundene sine! Sent from my HTC U Ultra using Tapatalk
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down. - Toni Morrison |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,612
|
![]()
Hyggelig med ros også.
Dette var mer vanlig før hos endel selskaper, med eller uten status. I VIE og BRU bl.a. har jeg opplevd å busses direkte til neste fly ved kort transfer p.g.a. forsinkelser. Jeg har ikke mistet videreforbindelser på lenge og det er mulig dette fortsatt er vanlig flere steder fortsatt, men det virker som det er mer vanlig med heseblesende trim gjennom terminalen for tiden.
__________________
Upcoming flights: APR ARN-OSL DY 738, OSL-GVA LX 223, GVA-WAW LO E75, WAW-WRO E952, WRO-WAW E70 MAI ARN-OSL SK 32N, OSL-ARN SK 32N JUL BRU-ARN SK 32N |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,271
|
![]()
Så flott at du får det med deg nå, da
![]()
__________________
Spoiler mixer |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Feb 2013
Posts: 584
|
![]() Quote:
Det som ergret mest var somlingen på BGO. Flyet fra CPH kom til gate 12 minutter etter ankomsttid Vel nok var det en tilsynelatende full A320N som både kom og gikk, men at boarding først startet 15 minutter etter oppsatt avgangstid var drøyt. Boardingen var og lite effektiv med mye turister som hadde svært god tid når de skulle legge bagasje i hyllen. Det har vel med tilgjengelig kapasitet på handlingtjenesten å gjøre. SAS har vel ikke prioritet fremfor andre WF Handling kunder |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2011
Posts: 1,699
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
Location: Alta/Bærums Verk
Posts: 5,338
|
![]()
Et annet resultat er at det er mye søppel og møkk i kabinene nå om dagen. Virker som tiden til klargjøring av kabinen til neste flyging nå er i korteste laget. Eller er det bare jeg som har vært uheldig i det siste?
Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
Posts: 6,086
|
![]()
Dette er jo bra saker. Kan det være at de øver på "star connect" for cph også?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Aug 2017
Location: RYG/OSL
Posts: 3,189
|
![]() Quote:
Og er det noen som kan kundeservice er det SAS. Jeg syns SAS er rund i kantene for statuskunder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,017
|
![]() Quote:
Ja, men akkurat her tenker økonomen i meg (han er vel stort sett der) at det kostet SAS mindre å sende en bil enn at det ble en missed connection. Så det kan vel ikke akkurat defineres som «veldedighet» ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,271
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Spoiler mixer |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Feb 2013
Posts: 584
|
![]() Quote:
I mitt tilfelle tror jeg at de følgende faktorene avgjorde: *At purser brydde seg. Han gikk gjennom passasjerlisten og satte seg inn i situasjonen til passasjerene med (høy) status, og kontaktet CPH for å finne en løsning. *At jeg hadde "riktig" billett og satt fremme i flyet og kunne komme meg ut tidlig *At jeg reiste med kun håndbagasje *At dette var mulig å få til uten at flyet til NRT måtte vente |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Slutt på forbrukerfesten for denne gangen? | Benair | Småprat | 12 | 31-03-2013 01:45 |
CPH: Ny rute i emminga, denne gangen Gulf Air | ENGM RAMP | Flyforum | 85 | 04-01-2013 07:17 |
Strålende service av BA | Fnate | Reiseforum | 6 | 15-07-2010 16:32 |
Denne gangen i Warszawa | AirbusTrond | Flyforum | 9 | 12-10-2007 21:46 |
Amerikansk kvinne denne gangen... | Concorde | Flyforum | 0 | 23-01-2006 07:01 |