Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 11-03-2018, 05:10   #1
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Default God søndag fra Ris

God morgen fra Ris. Stille og rolig i huset mens man leser nyhetene vi selv var vitner til i går...med drita fulle folk på vei hjem fra Holmenkollen - ikke veldig oppløftende å se Norges fremtid på nært hold La oss håpe de får bedre kontroll i dag... Ellers skla det nok bli en meget bra søndag.
EB is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2018, 05:35   #2
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Default Re: God søndag fra Ris

God kveld fra Stillehavet avd. Oregon Coast lang dag på stranden avsluttet med et suverent måltid på Pelican Brewery Pub hvor en Blond Stout overrasket positivt, bølgene bryter, bål på stranden, livet er grådig godt
Old 11-03-2018, 06:00   #3
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Sjelden man ikke får starte god morgen tråden når man har BA761 på en søndag...

EB er Koko, rett og slett. Men får sikkert litt Ris for det senere.

Formen er bemerkelsesverdig God, faktisk. Muligens på grunn av en helt elendig dag i går.

Tok med Mia og pellefanten på roadtrip til Rjukan på fredag. Skulle daffe med lang middag og rødvin foran peisen på hotell Admini på fredag... tilfeldighetene gjorde at vi heller endte opp på burgersjappe på hyttegrenda, møtte et par i 50-åra med samme tilfeldigheter, over en bakt potet. Vi begynte å prate. En øl førte til den neste...

Det hele endte opp som en sykt morsom kveld. Avsluttet med tyrker shots på Huset Pub. Kan ikke huske å ha vært så innmari fyllesjuk som i går. Det ble en lang tur hjem.

Kan heller ikke huske navnene på de vi møtte. Men fyren var en racer på å etterligne Pascal. Det husker jeg.

Ha en fin en

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2018, 06:46   #4
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

God søndag fra Oslo. Her har man slitt med søvn i natt så føler meg nokså elendig. Hadde planer om ski men er jo dagslys ganske lenge nå så det kan vente om formen blir bedre.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2018, 06:49   #5
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

God morgen fra Beitostølen. Litt pre-frokost må til, og den vante kombinasjonen av kake, jägermeister og espresso er fint for å få systemene i gang. Etter jeg hadde «fri» i går og fikk meg en lang skitur alene, så spørs det om jeg ikke er mer bundet i dag, bokstavelig talt, så blir vel pulk og full pakke. Hjem til Oslo i kveld, men først når arvingen skal sove. Da pleier også trafikken ha gitt seg. Ha en fin dag

Old 11-03-2018, 07:04   #6
FQTV
EBD

FQTV's Avatar

God morgen fra Skarv Oil Field.

12 timer vakt starter nå. Blir hardt etter sjømat Buffeen i går. Buken føles enda litt sprengt.

Ukentlig øvelse og ISPS trening står på agendaen. Litt kaffi og cola blir det tid til.
Ellers får jeg vel tid til å leite etter flybilletter til påskeferien. Vet bare ikke hvor jeg skal reise.

Hardt liv i Uljo.
Ha en fin dag

Sent from my iPhone using Tapatalk

FQTV is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2018, 09:12   #7
ForeverSAS
ScanFlyer Gold

God morgen fra Snillfjord.

Her er skylaget i ferd med å sprekke opp, så på værfronten kan det bli en bra dag. Frokosten er i havn, og utpå formiddagen skal man være med når moderen skal utpå landeveien for litt øvelseskjøring med lillesøster.

Seriestart i hjemlig liga står også på planen, så med mindre dommeren eller NFF finner på noe så satser jeg på å avrunde dagen med S08-RBK på TV.

Ha en fortreffelig en.
ForeverSAS is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2018, 09:47   #8
Ruby
Tomleskolt

Ruby's Avatar

GOD morgen fra Stavanger. God norsk frokost er fortært. Skiver med Gudbrandsdal ost og bløtkokte egg sammen med deilig kaffe.
Gårsdagen var full av gjøremål så i dag skal det slippes av.
Ellers kan jeg konstanterer at vinteren i Rogaland ikke er over, i dag snør det.
Satser på at det ikke blir langvarig.
Super søndag ønskes!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	557A7EEC-3643-436B-A8C6-40B9E53DEAF7.jpg
Views:	236
Size:	227.6 KB
ID:	44597  
Old 11-03-2018, 10:53   #9
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Hau hau .. Flymage er avløst av fyllesykemage, og det buldrer og romsterer heftig. Blir en tur på tronen etter den andre kaffekoppen så får vi slippe udyret ut. Jetlag’en er ihvertfall fordrevet.

G’morgen fra Mosjøen. Kom meg greit frem uten forsinkelser. Godt når offentlig transport fungerer prikkfritt. Komfortnivået kan imidlertig gjerne skrus opp noen hakk men 25 meter benavstand på siste legg er jo innafor. Rett i hyggelig lag med nesten 40 kolleger og en del bedre halvdeler etter ankomst.

Dagen i dag skal tilbringes med å gjøre minst mulig .... Strømsgodset-Stabæk skal imidlertid følges på en eller annen måte eller kanal ...
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2018, 11:02   #10
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Dæven... da har jeg fått levert "thank you" brev til et fenomenalt stykke crew på OSL-LHR. De leverte en service som man bare husker fra Business Class i gamle dager.

Og ikke bare til meg og Club. Men med å hjelpe gamle folk ned trappen og ombord i bussen ved ankomst. Hjalp dem med bagasje og å få sitteplasser i bussen.

Tok seg til og med god tid til å sitte ned og ta en prat etter take off. Jeg våknet av en liten slumring av at de kom og justerte til setet mitt midtveis og våknet på nytt av at noen kom og rettet opp seteryggen min før landing.

Helt above & beyond.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2018, 14:44   #11
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

God søndag fra tutende Amtrak på vei opp gjennom sumpene til Alexandria. Derifra er det rett til Dulles og "det andre" flymuseet. Store mysterier som hvilken lounge jeg skal bruke på Dulles har jeg 3 timer på toget til å finne ut av.

Og igår gikk jeg på enda en smell med USA-iansk mat. Denne gangen på "Buffalo Wild Wings". Jeg burde tatt et hint av at de prøvde avlede oppmerksomheten bort fra maten med masse skjermer og støy av noen som kastet baller frem og tilbake. Tror de fikk poeng for å rope og lage mest bremselyder med skoene.

Sier vanligvis ikke noe på at folk kan ha forskjellig fasong, men samtlige damer som jobbet her så ut til å være i klassen 50+ BMI. Og her snakker vi om flerlags hengemager og vagging med beina godt ut til siden. Var dette en gimmic ala "heart attack grill" som jeg ikke hadde fått med meg? Vanligvis burde de vært på sykehus og ikke jobbet. sløve var de også, fikk kurv til beina for de beinløse "vingene". Joda, prøvde meg på "boneless wings" som viste seg å ikke ha noe med vinger å gjøre i det hele tatt. Gamperæv smakte det og heldigvis hadde jeg bestilt med gulrøtter slik at et var noe som var spiselig. Jeg tror nesten jeg satser på vegetarkost for min neste tur til USA. Fysj og føy!

Og frokost med selvstekte vaffelkaker og plastbestikk?

Ha en god en alle som er i deler av verden med spiselig mat.
Attached Thumbnails

Name:	wing.jpg
Views:	336
Size:	254.7 KB
ID:	44599  

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL

Last edited by robertaas; 11-03-2018 at 14:46.
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2018, 14:51   #12
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Lurer på hvordan du klarer å finne disse stedene. Du synes mest å frekventere steder vi fastboende unngår som pesten ...
Radar Station KGRV3
Old 11-03-2018, 15:00   #13
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
You may be wondering how to make boneless chicken wings. Luckily boneless chicken wings are very easy to make and the truth is, there is really no such thing as a boneless chicken wing. Boneless chicken wings are simply breaded pieces of chicken breast. Popular chains like Buffalo Wild Wings have made these extremely popular.
http://blogchef.net/how-to-make-boneless-chicken-wings/

God søndag herfra. Småfornøyd med dagens innsats med støvsugeren (Som navnet til tross ikke er en fisk fra Nilen). Dog viktig å ikke slite den helt ut.

Ha en god en
Martin is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2018, 15:15   #14
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

God ettermiddag fra det sørlandske!
Ble sove lenge dag i dag også. Helt suverent. Nå er det hopprenn på TV og litt smådilling på pc'en.

Deilig med en søndag med ingen planer. Det varslede snøværet i dag er erstattet med regn. Har ikke noe imot det heller.

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2018, 15:17   #15
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Lurer på hvordan du klarer å finne disse stedene. Du synes mest å frekventere steder vi fastboende unngår som pesten ...
Samme lurer jeg på og. Litt som om man skal oppsøke Egon her i Norge... Dyr og beste fall ganske middels mat.

Her kom man seg aldri ut på ski. Stod opp, spiste frokost, følte meg ikke helt bra og la meg nedpå. Sovna et par timer. Jaja kanskje jeg skal spasere litt i stedet. Er jo ikke allverdens vær her i hovedstaden med snø, og Holmenkollåsen er badet i tåke. Som vanlig. Men ser ut som fra NRK at det er god sikt i bakken da og det er da noe. Ser ut som det er flere polakker enn nordmenn tilstedet i bakken i dag, men men folk sover vel ut rusen etter i går hvor de skapte norske tilstander oppi åsen der.

Jeg synes vi burde ha hjulpet dem der de er om man skal ta retorikken fra FrP. Steng grensa til Holmenkollen.

Last edited by Hypern; 11-03-2018 at 15:20.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2018, 15:24   #16
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
En servicevennig person på den lokale bokhandelen i Williamsburg sjekket uppfordret at Barnes&Nobles i i den nærliggende shopping-byen "New Yown" hadde spillet jeg prøvde finne. Han fikk dem og til å legge det av så jeg måtte nesten dra dit siste kveld i USA. Ifølge både reiseplanleggeren i Google og websiten til det lokale busselskapet så skulle bussen gå fra en stopp som jeg avskrev etter 1 times venting og 2 nedtellinger til avgang som bare forsvant. Bussruten "trolley" som hadde en buss stylet som trikk, noe turister visstnok skal like, var ifølge den 4. bussjåføren jeg spurte flyttet og han tok meg med dit.

Rakk pga. dame som forsøkte kombinere en hel kortstokk med rabattkuponger ikke samme buss tilbake og da var det så sent at jeg knappt hadde rukket den eneste restauranten ved hotellet som hadde skuffet meg dagen før. Så "Buffalo Wind Wings" i nærheten og folk så ikke ut til å lide der. Og jeg trodde faktisk kyllingvinger ikke var mulig å ødelegge, men så feil kan man ta. Det var jo ikke engang kyllingvinger de serverte.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL

Last edited by robertaas; 11-03-2018 at 15:27.
Old 11-03-2018, 15:33   #17
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

For neste USA-tur ender jeg antagelig opp i "feil" Portland. Må da lese meg opp på vegetar-mat der.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 11-03-2018, 15:42   #18
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
For neste USA-tur ender jeg antagelig opp i "feil" Portland. Må da lese meg opp på vegetar-mat der.
Sjømat. Masse digg.

http://www.onlyinyourstate.com/maine...onic-foods-me/
Radar Station KGRV3
Old 11-03-2018, 15:50   #19
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Sjømat. Masse digg.
Ikke for oss med skalldyrallergi. Måtte avskrive mestaparten av menyene da jeg var i Boston og var ikke spesielt imponert av det utvalget som da var igjen.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 11-03-2018, 16:31   #20
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Og der roter vi litt med sommertiden. Best å møte opp i tide ser det ut som.

Attached Thumbnails

Name:	dulles.jpg
Views:	311
Size:	56.7 KB
ID:	44601  

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Reply

Posting Rules