![]() |
|
![]() |
#1 | |
EBG
|
![]() Quote:
Det bekrefter bare det jeg har sagt de siste to årene - SAS Eurobonus er ikke lengre et lojalitetsprogram. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]() Quote:
Apropos Trum så «savner» jeg sunnhetsbonusen på Meny som gjør at jeg får vel halvparten så mye Trumf nå som før. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Påstanden at man får flere poeng av å kjøpe grønnsaker enn å fly er jo forøvrig feil, uten at det har fryktelig mye å si. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Newcomer
![]() Join Date: Feb 2017
|
![]() Quote:
Samme beløp i grønnsaker på KIWI for gir 1235 poeng.
![]() |
![]() |
#7 | ||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Men hva er egentlig poenget ditt? Ingen kjøper grønnsaker for tusenvis av kroner, i motsetning til flybilletter. Quote:
Last edited by Field in sight; 11-02-2018 at 21:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
Og jeg mener det må være greit å kunne gi beskjed om det i en tråd som faktisk omhandler EB-poeng med Trumf.
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Jeg svarte på SudCaravelle sin kommentar om at man får mer poeng fra å kjøpe grønnsaker enn flybilletter hos SAS. Noe som ikke stemmer, da det er mange billetter man får mer poeng av enn å kjøpe grønnsaker. Du er forøvrig fortsatt velkommen til å presentere ditt poeng? Denne gang helst uten å vri på hva andre skriver... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Dagens opptjeningssystem gir liten lojalitet til flyselskapet SAS, men det gir selvfølgelig lojalitet til EuroBonusordningen.
![]() |
#11 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
- Poengopptjeningen hos SAS i eco i Norge og Europa er etter min mening så lav at jeg lar andre kriterier telle mer ved bestilling av billetter (pris/avgangstid/mm). Min lojalitet til SAS her er derfor ikke så stor fordi jeg føler at jeg ikke går glipp av så mange poeng ved å velge Norwegian eller noen andre. - Når det gjelder SAS på IC-ruter er jeg veldig lojal, bl.a. pga poengopptjeningen. - Når det kommer til dagligvarer etc. Så er jeg en "Trumf-slave", nettopp for å tjene mest mulig Eurobonus som binder meg totalt sett til Eurobonus som lojalitetsprogram. Eurobonus som lojalitetsprogram inklusive hele økosystemet med Trumf binder kundene til EB og SAS, men i ulike grader. For meg er det ikke noe stort tap å velge Norwegian i Norge/Europa, men det ville være krise om frua i huset sa at vi skulle handle på Rema fremfor Kiwi. Poenget mitt er at Eurobonus virker forskjellig på forskjellige folk. For min del virker det nok bra for SAS totalt sett, men på korte ruter i Eco har det ikke sterk nok "tiltrekningskraft". Kanskje ikke fordi det isolert sett er lite poeng å tjene, men det er så lett å tjene tilsvarende EB-poeng på andre måter i hverdagen. Dette var kun noen raske tanker fra meg. Kan ikke garantere at det oppleves rasjonelt for alle, men for meg gjør det det :-) Last edited by cforoe; 12-02-2018 at 09:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Onkel reisende kekker
|
![]() Quote:
Nå er ikke jeg en EB sanker slik som deg, men hanker inn bra med Cashpoints iløpet av et år, bare ved å være litt selektiv i bruksmønsteret mitt. Effekten er mye det samme, jeg flyr stort sett det som passer best etter mitt behov, men kortbruken tilpasses. Her i heimen gir kolonial.no et bra tilskudd til beholdningen av cashpoints. Nuvel, beklager avsporingen, men jeg er veldig enig i at veien til bra med på poeng på kontoen er mangefasettert. Sent from my HTC U Ultra using Tapatalk
![]() |
![]() |
#15 |
EBG
|
![]()
Hoisann. Her ble det kanskje mere diskusjon enn jeg hadde forestilt meg.
Men poenget mitt er klart trukket frem og debattert og forsvart av andre - jeg ser få grunner til å velge SK som gir 250 poeng mot DY, selv om jeg kan la enkelte andre innkjøpsvalg styres av å samle opp poeng mot en tur i biz/F. Altså er det eurobonus-konseptet som et bonusprogram som er smått forlokkende, ikke lojaliteten mot SAS. Så er spørsmålet hva eurobonus-poeng gir i inntjening for SAS når de er kjøpt av partnere. Tjener de like mye på at jeg bor på hotell som betaler for 500/600 poeng i forhold til at jeg velger å fly med konkurrenten intrascandinavisk? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Selv er jeg lojal til eurobonussystemet, men ikke til SAS. Jeg har 100 000 EB poeng, men ikke ett eneste poeng kommer fra flyreiser.
Som nevnt ovenfor så hadde det vært krise og byttet fra Kiwi til Rema eller fra Shell til Esso. Jeg betaler også alle utgifter med mastercard som gir EB poeng. Poeng fra flyreiser kommer jeg aldri til og kreditere ett program som gir så dårlig uttelling som Eurobonus gjør. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Jeg tjener laaangt mere på Trumf enn EB gjennom året, men har helt sluttet å ta det ut i EB-pong. Å ta det ut i penger lønner seg mere.
EB bruker jeg primært for å oppnå EBG-status. Det er bare IC-reiser og Pluss som gjelder om man skal oppnå status. Å velge SAS i Økonomi i Norge og Europa er som allerede nevnt bortkastet både om man ønsker tjene poeng eller oppnå status. Gratis setevalg er det neste SAS har igjen som en grunn til å bruke dem over andre i Alliansen når noen med status flyr innen Europa.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Opptjening og mileagerun med Aegan (splittet fra Eurobonus mileagerun-tråden) | Molinari | Reiseforum | 105 | 25-09-2014 00:11 |
SK Madrid mileage runs tips og tricks (splittet fra Eurobonus mileagerun-tråden) | petter380 | Reiseforum | 35 | 08-03-2014 13:20 |
OneWorld loyalitetsprogram? | Tosze | Reiseforum | 14 | 26-07-2012 12:14 |
SAS og IT sammenbrudd ifm Eurobonus jubileum (splittet) | kimpe | Småprat | 44 | 21-01-2012 18:40 |
Eurobonus-poeng når man bestiller reise med Eurobonus-poeng? | chaglen | Reiseforum | 2 | 20-07-2011 17:00 |