![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Rygterne har gået et stykke tid, men nu ser det ud tilat være bekræftet at at China Cargo Airlines starter fragttrafik på CPH fra 17 december.
CPH vil blive befløjet 3x ugentlig (onsdag, fredag, søndag) med MD11F. Følgende routing er planlagt: Beijing-Shanghai-CPH-Paris-Shanghai - desværre ser det ud til at ankomst/afgang på CPH bliver i de tidlige morgentimer. Det pussige er at Air China Cargo netop her i september har startet cargo flyvninger til CPH fra både Beijing og Shanghai (3x ugentlig) og at de to selskaber planlægger en sammenlægning i nær fremtid. Nedenstående artikler spekulere i at disse selskaber sammen med Cathay Pacific planlægger en nordeuropæiske cargo-hub på CPH - specielt interessant da Cathay jo netop har startet cargoflyvninger fra Arlanda. Mere om sagen i følgende artikel fra Air Cargo news: Chinese flock to Copenhagen Ellers er der generelt godt gang i cargoudviklingen i Skandinavien - det er i den forgangne uge bekræftet at China Airlines Cargo starter flyvninger på ARN fra 6. december - 2x ugentlig. Det var et selskab jeg meget gerne have set på CPH, men man kan ikke få det hele.
![]() |
#2 | |
Qwerty
|
![]() Quote:
Air China Cargo, China Cargo Airlines och China Airlines Cargo. Crazy förvillande helt enkelt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Nej det er ikke nemt at finde rundt i navngivningen af de tre selskaber
![]()
![]() |
#4 |
Newcomer
|
![]()
Dejlig nyhed.
![]() PEB |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#6 |
Newcomer
|
![]()
Hej PP,
I sidste uge (onsdag) havde vi kaos på cargoapron med: 3x747 1xA300 1xA310 1x757 1xElectra 2xATP 3xAN26. Der var derfor ikke plads til den sidste 757 fra GOT, så den måtte pænt vente 40-45 min til Air China var færdig. Det var selvfølgelig et sammenfald af at begge Singapore fly var forsinkede, og at Air China flyver som vinden blæser, men det synes jeg også der bør være kapacitet til. Jeg håber bare at China Cargo Airlines flyver lidt mere according to schedule end Air China, så vi fra DHL kan være der! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ja det lyder som et uheldigt sammentræf - men det sker vel forhåbentlig ikke hver uge fremover
![]() Ja har lagt mærke til at Air China flyver som vinden blæser - de har vel lagt en for tight schedule som de ikke kan holde med deres relativ få maskiner. Den schedule som er lagt op fra China Cargo Airlines er vel ikke den mest optimale for jer i DHL - den rammer vel lige præcis ind i jeres morgen-rush både onsdag og fredag. PS: Hvilken rute flyver den Electra fra Air Atlantique egentlig på - så vidt jeg ved flyver den for DHL, men er det en fast ruten som vil blive betjent fremover?
![]() |
#8 |
Newcomer
|
![]()
Nej jeg håber ikke det sker igen lige med det samme.
![]() Electraen flyver rigtig nok for DHL. Den går til Leipzig mandag - torsdag kl. 2305z og så vidt jeg har forstået er det en fast rute. Jeg ved ikke om morgenholdet har, eller har haft pladsproblemer på rampen, idet jeg er B-menneske og derfor har kun arbejder på aftenholdet! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
HeHe - ja det kan jeg udemærket følge dig i! Morgen-holdet derude møder jo også ukristeligt tidligt - får det helt dårligt bare ved tanken.
Nå så den flyver til den nye europæiske hub i Leipzig. Ved du om det får nogen betydning for DHL på CPH når den nye hub i Leipzig er fuldt implementeret - den ligger jo trods alt noget tættere på CPH end BRU, så tænkte at det måske kunne medfører at noget af den trafik der nu går via CPH i fremtiden vil gå direkte til LEJ?
![]() |
#10 |
Newcomer
|
![]()
Ja, der spekuleres en del over hvad det vil betyde for CPH-HUB'en når Köln, East Midlands og Bruxelles samles i Leipzig. Men der er vist ingen der ved noget konkret, så der gættes lystigt derude.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Newcomer
|
![]()
pp -> Jeg skal holde scanair.no opdateret hvis jeg høre noget konkret.
Someone -> ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#15 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
China Cargo/China Eastern flyr ogsaa paa SEA, og ble i likhet med ATA handlet av Swissport. Det var et evig problem at de ofte dukket opp mer eller mindre uanmeldt. Noen ganger var foerste tegn paa ankomst oppkall over cut'en 30 mins foer ankomst.
Hvis vi hadde fly paa bakken, mistet vi da gjerne halve laget .... |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Er det ikke sådan at cargo flyvninger generelt er mere forsinkede end Pax. flyvninger - det synes jeg er min erfaring med Singapore Airlines Cargo, Korean Air Cargo og nu senest Air China Cargo på CPH.
Kører de med for stram schedule for at udnytte deres cargo-maskiner optimalt?
![]() |
#17 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Så er den gal igen! Dagens Air China Cargo på CPH er ca. 11 timer forsinket med forventet ankomst omkring kl 22.00 i stedet for kl 11.00.
Det tyder således på at aften holdet hos DHL igen får glæde af den midt i deres aften-rush.
![]() |
#18 |
Newcomer
|
![]()
Ved du om Singapore er forsinket? For så kan jeg da ligeså godt tage mit kamera med...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
SQ7356 med STA 18.30 ser ud at være til tiden (ETA 18.14)
SQ7938 med STA 17.40 kan jeg ikke se ETA på - så den kan være forsinket. Så måske det igen bliver muligt med et skue på 3x 744F på apron.
![]() |
#20 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Tiderne for China Cargo Airlines på CPH er nu mere eller mindre bekræftede - opstart af ruten er på søndag.
CK237/237 05.10-06.40 xx3x5x7 M1F Kommer ind fra Shanghai/Beijing og går ud til CDG.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Aer Lingus forsøker seg på CPH igjen - Legges ned | Someone | Flyforum | 8 | 13-11-2015 13:48 |
China Cargo Airlines med tailstrike i CPH | Madman | Flyforum | 31 | 03-09-2013 04:04 |
Billede fra China Cargo Airlines første flyvning på CPH | PP | Flyforum | 2 | 08-01-2007 19:00 |
Air China Cargo starter fragtrute Beijing-Shanghai-CPH | PP | Flyforum | 5 | 10-07-2006 10:10 |
Olympic Airlines legges ned .. | LN-MOW | Flyforum | 1 | 17-11-2005 05:38 |