![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
god kveld i stuen godtfolk!
Kom på mandag hjem fra en liten rundtur i Europa med Norwegian, OSL-LPA-BCN-OSL. Fin tur og en flott avslutning med premium-sete om bord i Amy Johnson på siste leg! Det jeg derimot lurer på, og meningen med tråden, er den lille bokstaven etter Y (for økonomiklasse) på boardingkortet. På de 3 boardingkortene på turen stod det blant annet Yh, Yz og Yb. Noen som vet hva disse små bokstavene skal bety? har ikke sett de på DY-boardingkort før... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Y betyr at du er i økonomikabinen, h, z, b.... er bookingklassen. Jeg mener de har vært på papir-BPene til Dy en god stund, men ofte har jeg det på mobilen og ser ikke på detaljene. Du finner det samme hos andre selskaper, og noen ganger på bonusutskrifter m.v.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Det hadde vært utrolig greit om bookingklassen var godt synlig ved søk og under booking også.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Oki, så da er det altså bookingklassen billetten tilhører i, da er første ting avklart
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Har liten bentydning i hverdagen, er jo enten FullFlex eller LowFare, så spiller bare noen rolle ifht. endringer og evt. opptjening. Og hos DY så vet man jo relativt godt om man har fullflex eller ikke. Og så er vel noen ID-reiser og gruppebookinger, men det er jo mer spesiellt. Og hos DY 737-flighter så er det jo samme kabin uansett.
Jeg tror grovt sett at DY har samme sekvens som andre selskaper, så om du googler litt så ser du at C typisk er dyrere enn Q.
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) Last edited by Discus; 19-08-2017 at 22:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
forskjellig tall og bokstaver | roy | Flyteknisk forum | 8 | 05-02-2014 21:51 |
LH nå med de fæle bokstaver tall etc | SQ 777 | Småprat | 21 | 21-08-2013 20:54 |
Tre ulike flytypar og tre ulike operatørar TRD - ARN - HEL - OSL - TRD | roger | TripReports | 4 | 27-06-2013 22:13 |
Ulike selskapers F-klasse | A-380 | Reiseforum | 22 | 22-08-2011 23:13 |