Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 21-07-2017, 04:52   #1
Concorde98
ScanFlyer Silver

Default God FREDAG!

Morn morn ja. Endelig fredag og siste dag før ferien. Deilig! Det kjennes som natta ble litt kort så her trengs det kaffe!
Håper ingen på forumet ble berørt av nattas skjelv mellom Tyrkia og Hellas.
Ha en fin en alle sammen!
Concorde98 is offline   Reply With Quote
Old 21-07-2017, 06:37   #2
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Default Re: God FREDAG!

God fredag fra gullstua på OSL. Da jeg optimistisk tror jeg skal få til å bade i helgen har jeg pakket med en vanntett pose som bestandig gir meg en ekstra runde i sikkerhetssjekken, men idag slapp jeg å pakke ut absolutt alt. Prøver få meg litt frokost her i loungen og er ikke helt fornøyd. Det må da være mulig å finne et brød mellom loff og rugbrød. Og på melkefronten kun lettmelt... den synes jeg smaker fløte.

Så var det å vurdere hvor hvor lang tid man trenger i passkontrollen. Og over England er det varslet rekordtrafikk idag så det blir antagelig holding pattern og kanskje vi ikke engang får ta av før slot er ledig. Med slik usikkerhet har jeg enda ikke booket togbillett frem til helgens destinasjon. Som om det ikke er nok så skal det regne hele helgen i Devon.

Ha en god en alle som biter sammen tennene og prøver komme seg gjennom reiselivets lidelser.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 21-07-2017, 07:13   #3
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

"Du reiser mye" sa dama i passkontrollen. Hva slags data er det de har tilgang på?

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 21-07-2017, 07:44   #4
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

God dag fra jobben. Tar en ekstra Nespresso før jeg sender avgårde dagens rapport. Håper på en rolig dag, men det har tatt seg litt opp med oppgaver de siste dagene. Men godt at vi da er 2 av 4 på jobb, og ikke 1 av 4 som i forrige uke.

Jordskjelv i Hellas - har bekjente som skal hjem fra Kos i morgen, de befinner seg foreløpig på en av naboøyene. Håper alt er vel. Jordskjelv er ikke noe spesielt hyggelig å oppleve.

Ha en fin fin fredag, med eller uten passkontroll!
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 21-07-2017, 08:03   #5
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Jordskjelv ja. Er ikke hyggelig det. Opplevd det en gang i Japan. Folk kunne ikke brydd seg mindre der.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 21-07-2017, 08:07   #6
TriStar
ScanFlyer Crusty

TriStar's Avatar

Endelig fredda! God morgen fra Grønland. Tilbake i heimen etter at DY tok meg trygt tilbake fra Warszawa omtrent på rutetid med egen 738 og norsk crew. Faktisk en operasjon som har gått som planlagt. En kontordag å gjøre unna, så settes kursen mot Østfold. Om alt går etter planen blir det båtliv, grilling, øl og kanskje litt polsk vodka. Ha en flott helg
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 21-07-2017, 08:14   #7
Bergern
ScanFlyer Dusty

God morgen fra Østerås!
En liten endring i planene holder meg fortsatt i lavlandet. Strålende sportsaften igår, tross beskjedne norske resultater. Et par timer til nå, så freser det en sølvgrå leie-Toyota oppover Rv7.
Ha en deilig helg
Old 21-07-2017, 08:52   #8
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

God morgen fra Tjøme. Etter en strålende dag i går hvor svaberg langt ute i fjorden ble besøkt og kort ble spilt utendørs på kvelden, våknet vi til regnvær i dag. Da passer det greit vi har endel ærend i Tønsberg vi må gjøre. Ha en fin dag

Old 21-07-2017, 09:20   #9
Tjab
Upgrade me....

God morgen fra Northern Lights Lounge på ABZ.

Her slipper kun Widerøe gjester med gullkort og opp inn. SAS med gullkort eller whatever kommer ikke inn.

Så flyr dere til ABZ så er det WF som gjelder.

Loungen her er også helt ny. Flyttet til bortenfor gate 1.
Fin plass, ikke så stor, lite mat, men perverterte mengder alkohol, ikke at det frister nå...

Bra utsikt mot stripa også, så for de som liker spotting så er dette en knall plass.

Prøvde å legge inn bilder, men fra mobil så går det bæng.

Uansett. Underlig at SAS har kanselert avtalen for gull/diamant også. Og i følge de som arbeider her så gjelder dette for hele uk.
WF eco m gull ok, SK C m Diamant....no go... høhø, latterlig SAS! =)

Fuck google, ask flyprat!

Last edited by Tjab; 21-07-2017 at 09:28.
Tjab is offline   Reply With Quote
Old 21-07-2017, 09:27   #10
KnutW
Speedbird Concorde

KnutW's Avatar

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
"Du reiser mye" sa dama i passkontrollen. Hva slags data er det de har tilgang på?
De ser alle stedene passet ditt blir scannet i en maskin, og det er jo temmelig mange etter hvert.

Også hyggelig å høre at TriStar traff det som for tiden høres ut som unntaket fra regelen; et norsk Norwegian-fly som holdt ruta. Det gjorde ikke rundturen med Wamos til PRG i går kveld! Trip report ila. dagen. God fredag til folket!
KnutW is online now   Reply With Quote
Old 21-07-2017, 11:28   #11
Tjab
Upgrade me....

Teknisk feil på flyet. Tilbake i lounge. Begynt å teste drikkevarene. Tjohei...

Old 21-07-2017, 11:46   #12
KnutW
Speedbird Concorde

KnutW's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tjab View Post
Kan jo bli en morsom forsinkelse..!
Old 21-07-2017, 12:00   #13
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tjab View Post
Hehe er ofte sånn jeg ikke sier nei takk til, når man kan gå tilbake igjen i loungen og ta en øl eller flere så er forsinkelse helt greit. Samme når man flyr i first class, å ja 30 minutter forsinkelse - enda mer champagne takk.

Glemte å si hva mine planer var - egentlig ganske lite, kanskje jeg skal ta en titt på sommertoget på Grorud stasjon. Har allerede gjort unna en avtale, så nå sitter man jo bare her og surfer på nettet.

Har uansett opplev jordskjelv en gang i Japan, men der rista folk på hodet som om ingenting hadde skjedd. Men der er de jo kjent for å bygge jordskjelvsikkert. Trodde nok at det var alkoholens skyld at bygninga begynte å bevege på seg da jeg lå i senga bakfull. 1 nyttårsdag 2012... Hører med til historien at jeg ble skikkelig influensasyk også, måtte sette meg ned flere ganger under transiten i Frankfurt, feberen og kroppen verket ut fra en helt annen verden. Sjeldent jeg har blitt så glad for å komme hjem i senga.

Last edited by Hypern; 21-07-2017 at 12:03.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 21-07-2017, 12:45   #14
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Good day fra Lillestrøm. Siste dagen "ferie" (altså bare litt jobbing) før jobbtur i morgen. En jeg ikke gleder meg sånn ekstremt til.

Men først, mye kaffe, en del Smoothie, Bris og sikkert en liten grevling.

Ah... og en hel del jobbing, for å runde av ferien.

Ha en fin en

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 21-07-2017, 13:43   #15
RJon
ScanFlyer Dusty

RJon's Avatar

God torsdag fra Glasgow!

Tibake hjemme i Skottland etter en måned på jobb til havs rundomkring Singapore, følte jeg burde ha tatt med dunjakka da jeg kom opp i byen i dag tidlig, herlig Skotsk sommer.

Ha en finfin fredag folkens!

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
RJon is offline   Reply With Quote
Old 21-07-2017, 13:59   #16
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Aaaaahhgg.... USA er i noen fall "batshit-crazy-land"... planlegger oppsett av messestand og kommer over denne:

". Exhibitors are not permitted to use tools of any type (screwdrivers, hammers, electric drills, power saws, etc) on booths of any size. Exhibitors may handle and set out the products they manufacture; however all background materials - display boards, back drops, stands - anything products are displayed upon, attached to, or made part of and laying of floor tile and carpets must be installed by union labor. If union labor is needed, exhibitor personnel may work alongside of the union on a one to one basis."

Og så klart... i forhold til håndtering av arbeiderne:

" Do not give coffee breaks other than mid-morning and mid-afternoon, when the union has a 15minute paid break."

Så jeg kan altså ikke skru sammen et IKEA bord eller henge opp et banner. Har vært vant med at man ikke kan bruke motorisert verktøy der borte. Ille nok, men at jeg nå ikke kan få bruke en skrutrekker eller flytte IKEA bordet mitt... AAARRGHHHH

Men... jeg kan få leie et 1000,- kroners IKEA bord for 3000,- kroner i 3 dager.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 21-07-2017, 15:04   #17
KnutW
Speedbird Concorde

KnutW's Avatar

Land of the free...
Old 21-07-2017, 15:35   #18
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator

jcnorway's Avatar

Default God FREDAG!

God ettermiddag fra Trondheim.

En øl på Den Gode Nabo (aka treffsted på Fly&Øl avd Trøndelag) måtte til før man nå straks strasker videre som turist i Trønderhovedstaden.

25 grader, sol fra skyfri himmel og barnefri helg, med andre ord ingenting å klage på her.

Ha en finfin helg!

jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 21-07-2017, 15:50   #19
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Hva tror du skjer med passdataene ditt når de drar den gjennom scanneren?

G'morgen fra vestsøraust. Straks igang med ukens siste arbeidsdag. Har allerede vært igjennom CoreMOW Mk II, en tallerken havregraut og en islandsk yogurt, så stiller vel forberedt.

Ingen spesielle planer for helgen annet enn kanske stikke opp til Dawsonville og se Dunkirk. Ja, og så ri litt Deere, da ...
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 21-07-2017, 17:33   #20
Tjab
Upgrade me....

Råkk and råll feskebåll! Fortsatt på tur.

Litt grinete nå, da jeg skulle vært hjemme for 1 time siden.....meeen

På vei til ABZ, så ble vi forsinket fra BGO pluss at WF med god hjelp av slagmarken BGO rota bort bagasjen min
På vei hjem ble vi så forsinket at jeg ikke kom med videre fra BGO. Enda jeg dyrt og hellig ble lovet at dette ikke var noe problem og at flyet hjem skulle vente. Flyprat nerd som jeg er hadde jeg jo beskrevet alle mulige plausible bookinger hjem slik at nettopp dette skulle unngås.
Som ett ekstra lag med krem på rotekaka fra WF så fikk vi seff BUSS 8#&!%¤ fra flyet som allerede var forsinket med alt for mye!
Og som en siste "tusen takk for at du flyr med oss" hilsen ble jeg møtt av ett individ som åpenbart ikke så verdien av å sende meg via Oslo slik at jeg kom meg hjem 45 min tidligere. Men mye mulig han hadde en kjipere dag enn meg uansett, for han var hinsides arrogant og kjip.

Så da sitter jeg her på kontoret i Bergen og arbeider litt isteden....

Og bare for å gni det inn.... jeg må bestille ny WF billett igjen, og igjen, og igjen, og igjen..... å fly allerede søndag/mandag

Reply

Posting Rules