![]() |
|
![]() |
#1 | |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Fra BBC:
Quote:
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Her er videoen: https://www.facebook.com/surain.adya...55979315974018
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Uten å vite hele historien, inkludert hvorfor hun på død og liv måtte ha vogna med ombord, så savner jeg Kapteinen's inngripen her.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Aviator Extraordinaire
|
![]()
AA har ansatt mye rart cabin crew uten sunt bondevett. Av og til kommer resultatet av slike ansettelser til overflaten.
![]()
![]() |
#5 |
Osapanga chipongwe
|
![]()
Har du reist alene med to små barn noen gang? Ellers synes jeg også at den ansvarlige sjefen var påfallende passiv.
![]() |
#6 |
Upgrade me....
|
![]()
Hvorfor gjør ingen noe? Om han virkelig slo til en dame med ett barn i hendene, da hadde iallefall rullegardinen min gått ned.
Kanskje litt mye å forvente av gjennomsnittsmannen her i vesten pr. idag... ![]() Last edited by Tjab; 22-04-2017 at 18:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Lige pludselig florerer der historier på alle platforme om alle airlines..
Lige pludselig kommer folk i tanke om , at de for 5-6 år siden blev dårlig behandlet af et flyselskab... Lige pludselig er der mennesker der ønsker sig "15 minutes of fame" Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det er i det minste tydelig at AA har en PR-avdeling som gjør en bedre jobb enn UA. Men uansett hvilken grunn man har til å slå passasjerene sine, så holder man seg LANGT unna barn. Men det er åpenbart fyrens arbeidsgiver enig i, slik at saken får neppe det samme omfanget som UA sin gjorde.
Sosiale medier gjør at sånt ikke bare blir avslørt, men dokumentert. Å si at det bare er for 15 minutts of fame blir bare dumt å påstå. Sjelden hele historien kommer frem, men den profesjonelle parten har alltid et særlig ansvar for profesjonell opptreden.
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson Last edited by Trety; 22-04-2017 at 20:56. Reason: Trykkleif |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Forskjellen nå er ikke at noen ønsker seg "15 minutes of fame", men at alle har et HD kamera i lomma og et gratis publikum på mange millioner på sosiale medier. De som vinner er selskap som har gode policies og ansatte med kundevennlige holdninger.
At det er legacy selskap som United og AA som ofte havner i Pr-katastrofer tror jeg ikke er noen tilfeldighet. De har unngått å fått avslørt at de prioriterer profitt over god service over for lang tid. Nå har de fått mye korreks på kort tid, og det tror jeg er sunt. En annen sak å merke seg er at pr-avdelingene er grusomt svake, spesielt godt eksemplifisert av tilfellet United. Sammen med en elendig forstilling fra adm dir. Sent fra min MIX via Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Dette var ikke bra. Men hadde jeg vært ansvarlig i flyet så hadde jeg virkelig vurdert å tatt av han passasjeren som kommer frem og truer med å slå til personalet. Uansett hvor galt man mener folk blir behandlet, så skal man ikke true folk med bank ombord.
Her var det bare tapere. Og enig i at kapteinen burde tatt affære og vært klar i tale før dette eskalerte for mye.
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]()
Selvfølgelig er det bra at dårlige situasjoner ombord på fly blir satt i lys, så det blir rettet opp.
Men ser med skrekk og gru over hvordan folk tror at de bare kan skrive en status eller poste video/bilde på sosiale medier, som overhode ikke er rett vinklet slik som saken faktisk utspilte seg, tenker da ikke på UA/AA-hendelsen spesifikt, men hele flyindustrien generelt. Når folk ikke greier å overholde reglene de har godtatt før de kjøpte billetten, har det nå blitt slik at man skal henge ut flyselskapet eller de ansatte som ødelagte deres dag, fordi de ble behandlet feil osv. Har ikke helt forstått hvordan dette har seg til, har denne flyverten i lyseblått tatt trillen og samt slått damen med barnet på armen? Last edited by Trdfly; 23-04-2017 at 03:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Nei, heldigvis
![]() Men jeg har sendt endel 100 med barnevogn til gaten, hvor de har vært klar over A, går det i hattehylla og der er plass i kabinen så er det greit B, den må settes ved døra og blir levert samme sted ved ankomst |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Sikkert noen som brøt noen regler her, men slikt kan løses på en behageligere måte enn å gå til konfrontasjon som opplagt denne lille mannen grått stod for. Jeg synes det er nå blitt for mye ekkel oppførsel på amerikansk side. Jeg jobber selv i et amerikansk selskap med 14 000 ansatte og vi trenes på code of conduct og alle mulige andre profesjonelle måte å forholde seg, men det vi ikke behandler er mellommenneskelige forhold og trening av den sosiale intelligens. Tror ikke vi er alene om dette, øyensynlig er det forbeholdt den private sfære å være sosial. Jeg synes det er utrolig positivt at det finnes frequent flyers for AA som flyr i den fremste setene og betaler dyre billetter som bryr seg, som viser medfølelse. De som kritiserer ham bør brøsje opp engelsken for å høre hva han virkelig sier, og helt klart var han virkelig ikke klar over at noe bak ham hadde filmet hendelse til vedkommende sa han hadde det "på tape". Hvis kapteinen hadde lempet av denne mannen hadde dette blitt katastrofalt for AA. Jeg synes kapteinen forholdt seg profesjonelt, og prøvde å roe ned stemningen i stedet for å hause den opp.
![]() |
#14 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
http://abcnews.go.com/US/video-shows...ry?id=46908860
Enda en sak om transport av personale. En passasjer mente AA-piloten oppførte seg dårlig i kabinen og ville ta bilde av navneskiltet etter at de kom ut av flyet. Ganske agressivt fra passasjerens side. Det er visst ganske så mange anstrengte folk som flyr i USA for tiden.
![]() |
#15 |
Flyklapper
|
![]()
Kombinasjonen konstant fulle fly, køer overalt og stressa folk er en dårlig mix. At 'alle' har et videokamera i lomma samt at media formelig skriker etter flere hjelper heller ikke. Slikt skaper klikk i bøtter og spann.
Men uansett - det er ting vi ikke ser. Og det er ikke alltid at kartet stemmer med terenget. Det vi ser er imidlertid en flyvert som mister hodet, en passasjer som føler seg provosert og en kaptein som gjør en god jobb med å holde konfliktpersonene separert uten antagelig å vite hva det dreier seg om. Skal man tro en annen passasjer, var damen med barna kommet seg bak i kabinen med to stollere og en haug håndbagasje før hun ble bedt om å gå foran for å 'sortere' ut hva som skulle gå i lasterummet. Det var da hun begynte å hyle. Finner ikke igjen artikkelen i farten, men dama var muligens ikke helt uten skyld i episoden selv. En annen ting er at større artikler ofte tagges på gaten og passasjeren får beskjed om å sette dem utenfor flydøren. Den ene strolleren skal ha vært stor, så dette kan godt også ha skjedd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Utrolig at det ikke ble noen konflikt da jeg så denne luringen komme ombord hos Delta.
![]() |
#17 |
Flyklapper
|
![]()
Haha .. er man tidlig nok ombord, slipper man unna med det meste.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Hvor befinner baby nummer to seg i videoen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Takk! Regner med at setet i den ene da kunne taes ut og monteres i flysetet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Instagram-piloter i hardt vær | Cecilie | Småprat | 14 | 17-12-2014 20:28 |
SkyEurope i hardt vær...eller på "billigsalg" | Someone | Flyforum | 4 | 07-11-2008 13:35 |
Hardt mot hardt i SAS.dk | CK | Flyforum | 30 | 03-05-2007 14:08 |
American i hardt vær | Trety | Flyforum | 0 | 09-09-2005 08:49 |
Makan til frekkhet fra naboen. Her må hardt settes mot hardt | Arrow | Flyforum | 0 | 02-06-2005 13:14 |