Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 08-07-2024, 05:59   #1
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Default Endelig mandag:-)

…og endelig sol og sommer igjen:-)

God morgen fra Verdens Ende. Kaffe, papiraviser og forum på hytta før kontoreringen starter på Engø Gård - slett ikke det værste sommerkontoret. Ettermiddagen byrpåbading med nevø og niese før vi setter kurs mot Ris i kveld. Ha en best start på uken og spis is:-)
EB is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2024, 07:34   #2
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Default Re: Endelig mandag:-)

God morgen fra Jazera på øya Murter. Hyggelig havn og etter en morgenkaffe er det tid for en løpetur og morgenbad. Litt bunkring, da neste natt etter planen skal tilbringes på svai i uthavn. Ellers snakker vi sol og perfekte drøye 30 grader.

Old 08-07-2024, 08:05   #3
HMWK
ScanFlyer Molded

HMWK's Avatar

God dag fra gokk! Eller Khon Sawan som de innfødte kaller den. Etter 24 timer på reisefot var det godt med en seng å sove i. Klokket inn 12 timer søvn og føler meg uthvilt. Planen for dagen er bare å ta det med ro og få tiden til å gå. Her er det faktisk ikke så mye å finne på.
HMWK is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2024, 08:26   #4
Polaris
Free Luigi

God morgen!
Ny uke, kaffekopp, hører på en herlig podcast fra New York Times om flaggermus, dagens kval er å enten bake boller, eller rydde opp etter stormen de siste 2 dager.
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2024, 08:38   #5
Ezeiza
ScanFlyer Blue

God morgen fra Majorstuen. Løpetur unnagjort og hjemmekontoret er åpnet for siste innspurt frem mot ferien. Herlig med sol igjen også. Endring av flight samme dag er en fin diamant-fordel hos SK og vi kom oss hjem fra Bergen i går litt tidligere enn opprinnelig bestilt. Funket knirkefritt i appen.
Ezeiza is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2024, 09:37   #6
Henshaw
ScanFlyer Dusty

Henshaw's Avatar

Default Endelig mandag:-)

Morn fra Tønsberg. Vårlig ute i dag, som jo er en forbedring fra de siste dager men fortsatt relativt sub-optimalt. Frister med en siste liten tur til Syden, men det koster 7000 over listepris da NAV ikke utbetaler dagpenger om man forlater landet

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2024, 10:28   #7
kimpe
Jet-setter :)

kimpe's Avatar

God formiddag fra Skaun!

Sitter en sommermandag og booker julebordshelg med min danske familie på Røros, hvor vi skal bo på Erzscheidergården. (Er ikke det din hjemmebase da EB?)

Den hyggelige direktøren Terje på Røros Hotell fikser det meste, og da skal mine søsken få oppleve en erkenorsk førjulshelg med kanefart, julebord, kirkebesok og masse god mat og drikke. Gleder meg allerede!!

Ellers er det et par uker igjen bare nå til avreise USA, delt ferie og jobbtur, men blir fint med en 3 ukers biltur der.

Om noen av dere har litt arbeidslyst til overs, så bare send den, trenger litt påfyll etter en helg i København.

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2024, 10:31   #8
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Quote:
Originally Posted by kimpe View Post
God formiddag fra Skaun!

Sitter en sommermandag og booker julebordshelg med min danske familie på Røros, hvor vi skal bo på Erzscheidergården. (Er ikke det din hjemmebase da EB?)

Den hyggelige direktøren Terje på Røros Hotell fikser det meste, og da skal mine søsken få oppleve en erkenorsk førjulshelg med kanefart, julebord, kirkebesok og masse god mat og drikke. Gleder meg allerede!!

Ellers er det et par uker igjen bare nå til avreise USA, delt ferie og jobbtur, men blir fint med en 3 ukers biltur der.

Om noen av dere har litt arbeidslyst til overs, så bare send den, trenger litt påfyll etter en helg i København.

Kim
Gled deg til førjul på Røros og Erzscheidergården...min base i et par uker til:-)
EB is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2024, 10:39   #9
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Gudd dei fra bortekontoret. Fant vegen etter to ukers ferie, og arbeidsmengden er akkurat passe. Bare 11 uker til neste ferie, nå.

Ha en god en
Martin is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2024, 10:57   #10
fluxie
Flyprat fusentast

God formiddag fra Krokstadelva. Etter forrige ukes hjemkomst fra Granka, og helgens spontantur til Riga, så er det deilig å ta en dag hjemme. Overlevde BT153 (Operated by Carpatair) flight RIX-OSL i går. Var nesten alene foran gardina, og ble riktig så godt oppvartet der foran.

Moro også at ett lite sideprosjekt man har jobbet med har blitt lansert i dag. Dro i gang ett samarbeid mellom WF og AviationTags, og resultatet kan man se her: https://www.aviationtag.com/en-eu/pa...ntag-x-wideroe

Ønsker alle en flott dag!
fluxie is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2024, 11:14   #11
SK384
ScanFlyer Crusty

SK384's Avatar

God formiddag fra Kongsberg.

Stille og fredelig her i dag, men i dag dumpet det ned en opprykksøknad i posten som jeg har lovet å sitte i sakkyndig komite for. Så da blir det å lese papirer i ledige studender.

Ellers har jeg fått bestilt en billett til min datter fra TRF til BGO for å besøke sine besteforeldre. Ganske plutselig innfall, men det var greie priser på ungdomssbilletter og gamle skinnene er hjemme og ville gjerne ha besøk av barnebarn så da tar hun seg en tur dit.

Nå blir det straks en tur ut for å handle litt og fylle opp mitt lokale apotek her hjemme. Blå resept og H-resepter er en fin ting gitt.
Old 08-07-2024, 11:34   #12
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Originally Posted by fluxie View Post

Moro også at ett lite sideprosjekt man har jobbet med har blitt lansert i dag. Dro i gang ett samarbeid mellom WF og AviationTags, og resultatet kan man se her: https://www.aviationtag.com/en-eu/pa...ntag-x-wideroe

Ønsker alle en flott dag!

Akkurat bestilt

Er tilfeldigvis den eneste 300’en jeg har flydd (tror jeg).
Martin is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2024, 13:55   #13
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

God morgen fra Pasadena Golf and Yacht Club. Ble akkurat vekket etter en ti-timers av fru Sud som hadde tatt seg en svett kone som har spurtet en tur rundt på området. Nå trues det med shopping og ekstern frokost. Krabbe i kveld.

NB! Bildet er fra i går kveld.. Jeg drekker ikke øl på mårran (ennå)

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	54f40296-3eb6-433a-96b6-49571143b95e.jpg
Views:	331
Size:	118.5 KB
ID:	54830  

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2024, 14:44   #14
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

G'morgen fra noe lenger nord .. Her fikk vi en god rotbløyte i natt og ble belønnet med 98% luftfuktighet i morges .. På tide å koble til gjellene.

Stødig 23-35 grader her nå men merker at dagene gradvis blir kortere. To måneder til, så vil nok temperaturen droppe til det mer behagelige ..

Snart i gang med arbeidsdagen. Får håpe grevlingene i taket i VPN-tunnellen holder seg i ro i dag.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Reply

Posting Rules