![]() |
|
![]() |
#1 |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
|
![]()
WF og SK har jo tidlegare delt til dømes CPH/TRD/KRS og andre ruter mellom seg på ulikt vis, om eg har forstått det rett. Blir den situasjonen annanleis no? Eller har den alt blitt det ettersom SK har selt seg ned i WF?
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Dette er nok i utgangspunktet kun spekulasjoner. Jeg kan garantere at all planlegging rundt ruter og trafikk med de eventuelle nye maskinene er på et relativt konfidensielt nivå enn så lenge. Ikke brukes innenriks? Kan jeg i utgangspunktet neppe se for meg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Norwegian og Flynonstop har vel allerede funnet ut at KRS-LON ikke fungerer...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]() Quote:
Det var vel litt mer som veltet den skuta. Men LON er litt i tynneste laget i følge de tallene Avinor gikk ut med for en stund siden. Men ikke umulig at WF kan få til noe, riktig prising og riktig flyplass med litt connections. Mulig det kan gå. Sent from my iPhone using Tapatalk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Nå var vel Widerøe NorskAir de første som fløy KRS-LON - lenge før FlyNonStop. Men jeg tror kanskje at dagens WF har bedre sjanser enn noen andre for å få til noe fra KRS. Hva med Torp-Frankfurt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ryanair hadde rute til fra Torp til Frankfurt-Hahn en gang i tiden. Aner ikke når den ble kuttet, riktignok. Jeg vet bare at jeg benyttet meg av den for 12 år siden
![]() Hvis man kan tenke seg at de kan tilby connections videre fra Frankfurt kan det jo være et sterkt salgsargument for Torp sin del, de bruker både AMS (KLM) og CPH (WF) i markedsføringen av seg selv som en port til Europa og verden forøvrig. Hvis Torp i tillegg kan skilte med Frankfurt er det gull for dem. Men det blir jo bare spekulasjoner og ønsketenkning, hehe. Last edited by OleSR; 14-12-2016 at 15:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flyklapper
|
![]()
Kunne WF tatt en 'bmi' og fått et samarbeid med LH på ruta burde det kunne være liv laga. Men jeg tror det er bedre å være konservativ og knyte sammen rutenettet i Norge før man går ut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
<mod>
Det ble gjort en opprydding litt tidligere i tråden for å unngå drukning og lapskaus av informasjon: Diskusjoner og spekulasjoner rundt evt. nye ruter her i denne tråden Diskusjoner rundt jetflykjøp og status m.v.: https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=139808 </mod>
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det blir spennende å se hvilke ruter Widerøe skal operere med disse jetflyene. Vil de åpne "nye" ruter til de halvlange kortbanene som OSL-BNN/SSJ? Kan ikke tenke meg at SAS vil wetlease dem da kosnadsnivået til WF er betydelig større enn wetlease-konkurrentene. Til og med SAS selv har nok nå et lavere kostnadsnivå enn WF.
Hva står igjen da? Nye utenlandsruter? Erstatte eksisterende Q400-produksjon? Gå i direkte konkurranse med SK/DY (noe jeg tror vil være et gigantisk tapsprosjekt)? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Widerøe med nye ruter fra Bergen | Cecilie | Flyforum | 120 | 11-04-2025 23:00 |
Hvis Widerøe kjøper SSJ100 - (Splittet fra ¨Widerøe kjøper jetfly¨) | TommyL | Småprat | 15 | 27-12-2016 20:23 |
Luftambulansen får jetfly | Someone | Flyforum | 10 | 22-10-2016 19:37 |
Widerøe kan få jetfly | AirbusTrond | Flyforum | 79 | 09-09-2013 11:52 |
Widerøe med nye ruter fra Tromsø? | pmb | Flyforum | 13 | 07-05-2006 14:51 |