Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 12-03-2017, 22:44   #1
WF2BNN
ScanFlyer Blue

OBB 19 M A N D A G

God morgen fra Hong Kong.

Sitter i en gammel taxi på vei til flyplassen for å fly MU til PVG i J.

Ha en riktig fin dag verden!

M
FAA Airline Transport Pilot B744, CL-65, CFI, CFII Single & Multi Engine. AC: B747-400/LCF/-8 CRJ-900 CRJ-700,C-140,152,172R/SP&P/RG, PA-44,PA-28,BE-76. Hours logged: 9000+ OFT 08/09/11/12 HAI 10/11 Delta/United Express CR7 First Officer 2012 Captain 2015 Worldwide 747 First Officer 2016 Captain 2023
----PAX:A318/9/20/1,A332/3/43,A380,B717/32/33/34/35/36/3G/38/39,B744/74M,B752/3,B762/3/4,B772/W,B787-8/9/10,RJ85,CRJ,DH6/7/8,DC9/10,E120/70/90,F50/70,MD11/80/90,BE90
WF2BNN is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2017, 05:28   #2
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Default Re: M A N D A G

Glad mandag fra Ris. Nå venter Bryggekontoret og dagen fylles med fokus på norske og svenske kunder. Satser både på å logge nok skritt i tillegg til en treningsøkt i kveld. Ha en flott start på uken.
EB is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2017, 07:20   #3
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Mornings fra trikken. Av sted for å kontorere litt. Husarbeid og bilvask på programmet i kveld. Ha en fin dag
Old 13-03-2017, 09:11   #4
ForeverSAS
ScanFlyer Gold

Morgen fra Følling og Føllingstua Camping.

Grått og vått, men det får så være. Oppe i rett tid og her dukes det for hjemreise om ca 2-3 timer. En kjapp tur innom Malm for litt lunsj hos mormor + at man har blitt satt til å hjelpe henne med å bytte tepper på gulv før vi kjører sørover. Det er litt omkjøringer på E6 mellom Steinkjer og Trondheims-området, men flyer trafikken bra er man hjemme ila ettermiddagen tenker jeg.

Å komme seg hjem er altså dagens eneste plan på denne kanten.

Ha en ypperlig en!
ForeverSAS is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2017, 10:50   #5
Ruby
Tomleskolt

Ruby's Avatar

Hoy mandag fra Sola. Her er en godt i gang, ja ferdig også - med private affærer. En har fått booka seg hjemreise fra MAD den 30/6.
Nå får en hive seg på litt jobb saker. I morgen går turen mot øst og Oslo hvor de neste tre dager skal tilbringes.

Ha en bra uke
Old 13-03-2017, 11:33   #6
learjet
oversheriffmester

Global Moderator

God formiddag fra dumpa på Berger

Her har man kommet godt i gang med dagen. Et par bøtter kaffe er innhalert.
Hjem fra Tromsø i går kveld etter en helg i Tromsø hvor man har feiret min bestemors 80 års dag.
Var rimelig mye snø, så gleden var stor når jeg fikk en Suzuki Vitara som leiebil. Ikke noe fest av en bil. Men en litt høyere sak som klatret opp alle de glatte bakkene i Tromsø med tildels store mengder snø uten så mye som å hikke. Passet perfekt til anledningen.

Ellers så leverte rødsnutene. Skarp rute både oppover og nedover.Og crewet var trivelig og smilende. Ikke så mye mer enn kan be om på en slik innlandsflight.
Var så heldig at jeg dro på meg en treseter alene på flighten nordover. Og med ellers stapp fullt fly, så var det jo ganske deilig.
Men jeg fikk den i retur på hjemreisen i går. Kom en familie med bebis og rimelig heftig mye håndbagasje.... Var faktisk såpass at ene flyvertinnen bemerket det... Og mens de holdt på å plassere seg, så sto jeg og ventet på dem (sperret heldigvis ikke midtgangen for andre akkurat da) og etter en god steund så så hun flyvertinnen på meg med en rimelig oppgitt smil og vi hadde et øyeblikk en herlig enighet om hva vi begge mente om opplegget. Gikk heldigvis greit nedover, barnet var ganske happy og foreldrene flinke så alle var happy ved ankomst OSL.

Forøvrig kan det nevnes at jeg var flyttet av DY før avreise. Til tross for at seter var bestillt og betalt for. Så får gå en liten klage med ønske om refusjon til dem.

Nå blir det å kjempe seg til litt lunch. Kvelden går med å ta siste finnish på rommet til JR så han kan få flyttet tilbake igjen.

Triveli mandag ønskes alle

S
learjet is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2017, 12:10   #7
Millemor
ScanFlyer Blue

Millemor's Avatar

God formiddag fra Pretoria!
Her har vi beseiret byråkratiet på trafikkstasjon #4 og "learning license" for datteren til venninna mi er nesten på plass, mangler bare en teoriprøve som skal tas om et par uker.

Jeg har ringt Emirates og sitter å vurderer om jeg skal oppgradere hjemreisa til Business Class eller ikke... Frister veldig, men det koster litt mer enn jeg hadde håpet. Hmmm...
Old 13-03-2017, 13:13   #8
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

G' ettermiddag fra Alfaset. En dag som begynte 5 minutter for seint, etterfulgt av redusert bemanning på avdelingen og mer enn nok å gjøre, endte i avgang et drøyt kvarter før skjema

Også var det rødbeter i kantina (jeg gikk for kalkunschnitzel)

Straks bare innspurten igjen, og så er det straks tirsdag, og da er det jo igjen straks onsdag, og da er man bare halvvegs til helga. Ryktes også at det finnes en flybillett med mitt navn på som er gyldig på et par avganger nå til helgen, så denne uka blir riktig så bra

Ha en god en
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_7974.jpg
Views:	470
Size:	193.3 KB
ID:	42342  
Martin is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2017, 13:41   #9
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Gnurgh .... har hostet skjorta av meg siste døgnet, så avsted til Doktor Dyregod i dag for sterkere dop ...

Selv kaffen smaker vondt, så her er det noe alvorlig på ferde...
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2017, 14:59   #10
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

God morgen fra Marina del Rey. Tåkete som bare rakkern her. I går skulle det bli 32 grader, men siden det var så tett tåke hele dagen stoppet nåla på 17. Det var småtustete å måtte ha på genser hele dagen.

Men nå er det litt mer ett fett, siden det er jobb på gang. Taxi til Avis om et par timer og så blir det å hente en kollega i Huntington Beach og så forsøke å selge oss inn hos noen ymse skrotinger.

Tilbake hit i kveld, men ikke til Ritz. Nå er det hverdag frem til kollegaen er returnert

Ha en fin en

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2017, 18:28   #11
KnutW
Speedbird Concorde

KnutW's Avatar

Quote:
Originally Posted by Millemor View Post
God formiddag fra Pretoria!
Jeg har ringt Emirates og sitter å vurderer om jeg skal oppgradere hjemreisa til Business Class eller ikke... Frister veldig, men det koster litt mer enn jeg hadde håpet. Hmmm...
God et eller annet utpå dagen fra Gamlelandet! Klink til, du dør noen (joda, en god del faktisk) tusenlapper fattigere, men så lenge det er litt igjen i kassa til futen, Reitan og Hafslund så er det som tidligere nevnt det man ikke gjør som man angrer mest på. Spesielt hvis du får A380 JNB-DXB så er det jo bare så herlig å nyte servicen, bikke nedpå i flatsenga, ta en champis før landing og en dusj og litt mat i loungen (ja, enig med deg i at Biz-loungen til Emirates svikter litt på akkurat maten, men resten er da verdt penga?) og så en ny strekk på vei til OSL. Du er jo på tur! Så får man heller stå over en heisatur eller to med gjengen, og vips så er de sure tusenlappene "tjent" inn igjen. God tur hjem!
KnutW is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2017, 20:15   #12
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

God kveld fra Bergen. Et par øl i kveld og fotballkamp blir fint. Et fett hvem som vinner, så lenge de har blå drakter... KTBFFH

Sent fra min SM-G901F via Tapatalk

Hickok is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2017, 21:47   #13
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Alltid greit med en Tjommi og se kamp med.

Sent fra min SM-G901F via Tapatalk
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	20170313_214530.jpg
Views:	190
Size:	53.7 KB
ID:	42353  

Hickok is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2017, 23:09   #14
Millemor
ScanFlyer Blue

Millemor's Avatar

Quote:
Originally Posted by KnutW View Post
God et eller annet utpå dagen fra Gamlelandet! Klink til, du dør noen (joda, en god del faktisk) tusenlapper fattigere, men så lenge det er litt igjen i kassa til futen, Reitan og Hafslund så er det som tidligere nevnt det man ikke gjør som man angrer mest på. Spesielt hvis du får A380 JNB-DXB så er det jo bare så herlig å nyte servicen, bikke nedpå i flatsenga, ta en champis før landing og en dusj og litt mat i loungen (ja, enig med deg i at Biz-loungen til Emirates svikter litt på akkurat maten, men resten er da verdt penga?) og så en ny strekk på vei til OSL. Du er jo på tur! Så får man heller stå over en heisatur eller to med gjengen, og vips så er de sure tusenlappene "tjent" inn igjen. God tur hjem!
Er enda over to uker til hjemreise (29/3), så sånn sett er det ikke noe som haster. Men ser på ExpertFlyer at det er i ferd med å bli tomt for A/K seter på A380 flighten mellom JNB og DXB (EK764) og det er ett av de setene jeg vil ha om jeg kinker til. Har bare to timer på DXB mellom flightene, så er litt begrenset hva jeg får ut av loungetilgangen, men samtidig frister resten av pakka VELDIG! Får sove på det, er uansett tom for ringetid på det lokale kontantkortet og pga at surrehuet meg har glemt kodebrikka hjemme får jeg ikke betalt for påfyll online og må kjøpe påfyll i en butikk i morgen.

Posting Rules