![]() |
|
![]() |
#1 | |
Ute på tur
|
![]()
http://www.dn.no/nyheter/naringsliv/...e-kostnadskutt
Quote:
-A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
La oss håpe det! Skal bli spennende å se hvordan danskene reagerer på det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Nu har SAS jo (heldigvis) allerede enkelte ruter fra Oslo og Stockholm, og har for få år siden fløjet fra Stockholm til Beijing, såvidt jeg husker. Så om der er tale om et nybrud ved jeg ikke.
Det interessante i meldingen er vel, at SAS dermed øger deres flåde med de nye A330 fremfor at udfase A340, medmindre man lukker andre ruter? I så fald vil ruteåbning kunne ske i takt med at se nye fly kommer. Videre interessant om man åbner ruter til destinationer man allerede flyver til, f.eks. Oslo-Chicago eller Stockholm-Beijing, eller om der bliver tale om helt nye destinationer? Måske Stocckholm-Singapore som SAS har ønsket sig tidligere, men som Singapore Airlines er mere lunken overfor. mcduck: Er der stor værdi i at gøre det til en "alle mod danskerne"-tråd? Personligt har jeg som bosiddende i København ingen problemer med sådanne nye ruter. Last edited by Fysikeren; 18-06-2014 at 08:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ikke uventet har Check-In fokuset på nye langruter utenfor CPH og skriver ikke så mye om det skuffende resultatet....
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Det er langt lettere å få tak i brukte A330 nå enn bare for noen få år siden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Fra den engelske tekst: we are currently planning new direct routes from primarily Oslo and Stockholm to North America and Asia. Primært betyder jo, at de ikke afviser nye ruter fra København, kun at hovedvægten på de nye ruter vil være fra de to andre hovedstæder. Last edited by Fysikeren; 18-06-2014 at 09:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
SAS tvinges til å satse i de markedene hvor de tjener penger, og har mulighet til vekst (les: Norge).
Skal ikke se bort i fra at de må oppleve flere kvartaler med milliardunderskudd før det faktiskt blir en realitet med satsing på OSL. Det sitter nok laangt inne, og kommer sikkert ikke før de er helt nødt. La oss bare håpe at det ikke da er for seint, for SAS sin del. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Altså, jeg mener å ha sett at Singapore er inne som SAS-destinasjon på kartet i siste Scanorama? Den har samme farge som Tokyo, NYC osv - ikke codeshare.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]() Quote:
Det er nok riktig av SAS å ta ekspansjonene på ARN og OSL. Men det de har på CPH skal også vedlikeholdes og utvidedes. Personlig tror jeg at det lureste SAS kunne gjøre var å introdusere nye destinasjoner på CPH og øke frekvens på destinasjon fra ARN og OSL. Da får man størst mulig fleksibilitet til å sikre god drift. Da CPH har best forutsettning for å kompansere for teknisk osv. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Singapore som SK destinasjon er en interline mellom SK og SQ som betyr at de har et tettere samarbeid enn codeshare derav merket likt som egen destinasjon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Joint Venture, ikke interline. Men dette er uansett flisespikking ![]() Har uansett vært diskutert i flere tråder her inne tidligere |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Selvfølgelig det jeg mente, blandet litt begrep der.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hadde håpa på Rio de Janeiro jeg ... Men vi kommer vel ikke til å se SAS tilbake der noen gang :-(
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Nye ruter til USA og Asia fra ARN/OSL vil jo gå ut over CPH og der har de vært meget skeptiske tidligere. Personlig hadde jeg ønsket OSL-HKG, men det skjer nok ikke med det første. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
SAS beholder 3 gamle A340 og innreder dem med nye kabiner:
http://e24.no/boers-og-finans/sas-ab...lyene/23233890 Går det i det hele tatt an å tjene penger på A340 ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hvorfor skulle det ikke det?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Meget spændende udvikling og tillykke til Oslo og Sthlm, selvom det virker til at være mere af nød end lyst, at SAS gør dette.
Nogen konkrete bud på, hvad der planlægges? Helt nye ruter eller opstart af ruter, som allerede er betjent gennem København? ..som dansker er jeg også nødt til at spørge, hvad der eventuelt kunne være næste træk for SAS i Kastrup, hvis CPH er så heldig at få en bid af kagen? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Booking av BA fra TRD (eller andre steder med direkte fly til LHR) | jufix | Reiseforum | 4 | 22-01-2015 09:47 |
-1 mrd SEK fro SAS i Q2 | Someone | Flyforum | 34 | 21-06-2014 14:00 |
SAS med nye ruter fra TRD | EGNM | Flyforum | 14 | 19-02-2012 16:23 |
Casher' SAS i 5.mrd (SEK) ? | sail4fun | Flyforum | 7 | 09-11-2005 09:36 |