![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
SAS innfører stille flyvninger på innenriks og intra-skandinavisk på flyvninger før klokken 09 om morgenen. Riktignok kun et prøveprosjket, men blir nesten overrasket hvis det ikke bli endelig
http://www.sasgroup.net/en/sas-silen...nings-onboard/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Veldig bra! Kan ikke vente på det. Jeg synes at serviceannonseringene er veldig irriterende og forstyrrende.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Enig! Dette har flyreisende ventet på lenge. Desverre har SAS sin inflight avdeling hatt så og si "åpen mikrofon" i form av å fyre opp besetningen til å øke småsalget av muffins og lefser ombord på de mange korte flightene i Norge gjennom uuttømmelig produktannonsering. Krampaktig! Enerverende! Passer slett ikke inn med SAS sitt ønske om å legge tilrette for "a easy way to travel." Godt at SAS setter fokuset på dette.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Fint med stille fly. Men det står ikke noe om hvorvidt det fremdeles blir mulighet for kaffe og polarbrød for dem som ikke vil sove?
Eller var det jeg som leste lit for raskt igjennom linken?
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hvis de i tillegg skipper å slå på flombelysningen så blir dette meget bra ja
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
En av grunnene til at jeg ofte har valgt DY på tidlige flighter innenriks er at det er stille og mørkt så jeg får meg litt ekstra søvn. Opplevde at SAS kjørte "stille flight" på første flight til CPH en eller annen gang (CRJ900). Ingen annonsering under veis, og dimmet belysning. Det var deilig.
![]() |
#7 |
Newcomer
|
![]()
Herlig, ser frem til tilnærmet uavbrutt lesing på morgenflyvningene! Håper fortsatt de går en runde med vogna og kan tilby morgente til oss som er våkne.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Serveringen blir den samme. Eneste annonseringene blir de som er safety-relatert.
![]() |
#9 |
Upgrade me....
|
![]()
Krysser fingre, tær, armer og bein for at de også dropper lys i kabinen.
Hadde vært helt sheriff å få ta seg en cowboystrekk om morningen |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Litt lys blir det nok - vi som jobber ombord synes det er greit å kunne se hva vi driver med. Men flombelysning skal du nok få slippe ;-)
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Tror jeg var på en slik flight i morges til Bergen, hvis det allerede er innført? Service og lys var normalt, men var ingen lang lekse om servicekonseptet ombord. Fungerte godt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takk og lov! Har irritert meg lenge mengden av informasjon som absolutt skal trykkes ut av høytalerne hos SAS når jeg prøver å sove på flyet om morgenen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Kanskje kan vi håpe at dette også gjelder de passasjerene som på død og liv må snakke i mobiltelefon til lenge etter push-back har startet...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Er det noen flyselskaper som har utfordret at de må lære folk hvordan et belte fungerer?
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Safety-relaterte ting som sikkerhetsdemonstrasjonen er krav regulert av myndighetene.
![]() |
#17 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Joda, men i 2016 må det da være noen et sted som har utfordret myndighetene om at man ikke lengre trenger trenger lære folk hvordan et belte fungerer. Og så mange rare myndigheter man har rundtom i verden må da noen ha klart tatt til vettet her.
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er vel helt OK å ta en silent review på dette for alle og enhver ? , hvor er nødutganger osv er også noe de nevner om du ikke er en ignorant som enten sitter med BOSE på hode under brifingen, eller sitter i en veldig viktig telefon du bare må avslutte ?
Greit å ha ryddet unna utstyret og være klar for det som vi ikke ønsker skal skje under take-off ? Last edited by sail4fun; 02-06-2016 at 19:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Mange som faktisk aldri har flöyet för, flest gjennom sommeren naturligvis men gjennom hele året er det mange. Sist vi hadde en dekompresjon på et SAS fly klarte de färreste å trekke masken til seg hardt nok til at generatoren startet, også blandt de som reiser MYE. Så behovet er nok der, selv om noen ikke liker det. Å sitte i telefonen er et "business" problem så åpenbart at endel ting ikke går inn, og jeg sier fra om det et par ganger hyggelig, etter det så får du valget, steng av telefonen eller gå av. Det er x antall andre som vil videre. Man kan mene hva man vil, men reglene er der og vi må håndheve de, like it or not. Jeg også synes at noe av det er for dumt, men slik er det. Last edited by SAS-Steward; 02-06-2016 at 19:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Selvopplevd, WIF Dash 7 fra Værnes til Helgelandskystens Perle. Tvers over midtgangen fra meg sitter ei dame, ikke veldig gammel heller.
Det kommer beskjed før avgang, vi skal fylle drivstoff og ber alle åpne setebeltene sine. Hvorfor det? kommer det fra damen. Ingen svarte henne. Vel fremme på Helgelandskystens Perle, motorene stoppet, fest setebelt skiltet slukket. Damen vil reise seg, men sitter fast! Rop og skrik fra henne. Gjett hva hun satt fast i? Akkurat, hun hadde ikke åpnet setebeltet sitt...... Mvh,
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Medie: SAS-medarbejdere strejker: Fly holder stille i Kastrup | EvakCPH | Flyforum | 112 | 09-10-2014 07:57 |
OSL morgenfly | Fjordheim | Småprat | 7 | 23-03-2013 00:11 |
DY sitt morgenfly fra TRD til BOO/TOS (29.03.12) | FamilyGuy | Register- og ATC-Forum | 2 | 29-03-2012 07:33 |
SAS, Facebook og stille klokken... | TOS | Småprat | 10 | 30-10-2011 11:17 |
Boeing med fremskritt 'i det stille' .. | LN-MOW | Flyforum | 15 | 12-08-2005 22:12 |