![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Der har jeg også landet med Delta (eller Northwest som det da het), men den gang var RAP stengt for oppgradering, så det var planlagt.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Hvordan er dette mulig med ATC og radar?
Last edited by Herlov; 11-07-2016 at 02:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Det er ikke mulig. Her ligger det noe annet bak.
![]() |
#4 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
|
![]()
Haha, jeg var ved begge flyplasser i mai og det er STOR forskjell, bl.a. er den sivile på landet og den militære ved byen. Episk fail...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Nuvel. De er ikke akkurat plassert ved urbane plasser noen av de, men byen Box Elder (småby på ca. 8.000) ligger ved inngangen til Ellsworth, ja. Der bor flesteparten av de som jobber på basen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvis alt "klaffer", så er det meste mulig.
Tenkt scenario (uten at jeg vet noe om denne hendelsen): Radar/TMA-enheten er adskilt fra tårnene. Flyet ber om visual approach hos radar og får det etter koordinering med tårnet i Rapid City. Flyet blir så sendt over til TWR (som ofte ikke har radarskjerm engang i utlandet). Her får det cleared to land. Tar litt tid før man oppfatter at det slettes ikke lander noe fly her... Da er det på short final på Ellsworth. Hvordan det skjedde i utgangspunktet kan skyldes flere ting. Nattestid og man ser på feil lys. Daglsys og solen blender. Eller man har sett feil rullebane tidlig og er fiksert på denne (som sikkert er samme retning som Rapid City. Bare et lite tenkt scenario det her som sagt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Her er en svært så sannsynlig årsak. Ved landing fra nord er disse to rullebanene omtrent i forlengelsen av hverandre.
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
|
![]()
Human factors (jeg antar at det er hovedårsaken her, eller i det minste medvirkende årsak) er et meget spennende og fascinerende fagfelt. Svært få gjør feil med vilje og når det går galt så går det galt mens de som er direkte involvert mener de gjør alt riktig.
Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
C-17 landet på feil flyplass .. | LN-MOW | Flyforum | 18 | 21-07-2012 11:38 |
02MAR2010: Widerøe fra ENSG til Førde landet i Bergen etter feil | seilfly | Flyforum | 1 | 02-03-2010 23:17 |
Turkish Airlines landet på feil flyplass | Blubird | Flyforum | 30 | 14-04-2009 13:39 |
Ryanair landet på feil flyplass | Arrow | Flyforum | 1 | 29-03-2006 19:02 |
Landet på "feil" flyplass | ENKB | Flyforum | 0 | 10-01-2006 13:58 |