![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jaja, etter hva Dag Johnsen har skrevet her på forumet, så har jo trafikken til Oslo med CO vært større enn forventet, så da må vi jo bare anta at Oslo-ruta er sikker.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Punkt5: .....with the displaced 762ER going taking over a 752 route which is difficult from an operations point of view."
Hvilkan kan dette være? Kan dette ha noe med rekkevidden til 752 å gjøre for har ikke enkelte flygninger fra en annen by rett øst for OSL ved enkelte anledninger møtte gå ned for refuel ved mye motvind? Eller har dette også skjedd fra andre destinasjoner? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Enig, kan nok være rekkevidden til 752 blir for liten under visse værforhold
Kan IKKE være kapasitetsøkning siden 762ER har kun to seter mer enn 752. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
ARN eller CPH kan vel være tøffe med US og DL inne på banen i tillegg til SK
? /G |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Qwerty
|
![]()
Hur troligt är det att CO lägger ner en linje som nyss öppnats? Låter inte så sannolikt att det skulle vara CPH. Konkurrensen från DL och SAS var man ju medveten om innan man drog igång.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Klart man maa justere. Ville vaere daarlig business aa holde paa en rute som ikke leverer det man forventet. Dropp ruta og finn en som fungerer bedre.
Jeg tipper Belfast ... det virker som at de skandinaviske rutene gaar OK. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Qwerty
|
![]()
Jo, men CO:s linje till CPH är dygt en månad gammal. Hur kan man utvärdera en linje som bara har körts i en månad? Skulle vara om den går exeptionellt dåligt eller om CO har förväntningar som är väldigt kortsiktiga.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flyklapper
|
![]()
Det er da ingen som har nevnt annet enn at det er toeff konkurranse paa CPH .. ???? Det er nok en mer 'etablert' rute ...
Naar det gjelder 762, er det nok TXL eller ARN det dreier seg om .. TXL (52°33'35"N 13°17'16"E) EWR (40°41'33"N 74°10'07"W) 6405 km ARN (59°39'07"N 17°55'07"E) EWR (40°41'33"N 74°10'07"W) 6324 km Naar det gjelder skifte til 762, dreier det seg sannsynligvis TXL som foruten aa vaere en anelse lenger unna enn ARN ogsaa er utsatt for hoeyere temperatur om sommeren. Bristol med sine 6600 fot rullebane er ogsaa en sterk kandidat ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
762 har vel også flere BizFirst og færre economy seter så det er en fordel at den settes in ett sted med flest mulig businessreisende
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flyklapper
|
![]()
752: 16/156
762: 25/149 Det er nok ikke utslagsgivende, ettersom det er nyttelasten totalt som tydeligvis setter restriksjonen her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Qwerty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
2 lørdager på rad, har det vært den aller første 757´en til Continental som har kommet til OSL, se Airus 330s bildeserie fra i går, og her er digitaliseringen av lysbildet jeg tok forrige lørdag (24/6)
N58101 i 1200pxl bredde alternativ liten versjon nedenfor
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Lurer på hvem jeg får i dag.(EWR-OSL) Det er booket 15/16 og 149/156, så en rimelig full flight. Nødutgang er reservert, så da får jeg bare håpe at jeg får strømuttak...
Sitter i PC nå, gratis bar og internett er ikke å forakte... Skål! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Heisann og en god Mandag morgen fra Houston...
![]() Jeg kan bekrefte fra informerte kilder at at det Scandinaviske markedet er en stor suksess for oss. Det er litt tidlig å bedømme CPH enda, siden dette er et relativt nytt marked, men vi skal til CPH den 21 Juli og vi må finne en plan B da flighten er helt full... ![]() Vi øker som tidligere nevnt vinter rutene på OSL igjen, fra 4 til 5 ganger uken... samme som ARN og CPH... og jeg vil ikke bli overrasket om dette snart blir daglige flighter hele året. Vil ikke spekulere på noe større utstyr enda... ![]() Kan også legge til, som jeg har nevnt tidligere, at styret har godkjent nye economy seter med AVOD (Audio Video On-Demand) og strøm uttak i alle setene. I dag har kun BusinessFirst AVOD og strøm uttakene går kun bak til setene ved vingedøren. Vet ikke i farten når denne modifiseringen starter, men jeg vil tro det er nå til vinteren. Dag (Viking), hvordan gikk flighten? Fikk du smilt til gate agenten og oppgradert til BusinessFirst.... ![]() Dag
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Stemmer det at 752 flåten øker antallet seter i coach fra 156 til 159 ved innføringen av ny AVOD? Den gamle systemet tar visstnok så mye plass i flyet at man får plass til en ekstra 3 seter bak i flyet når det fjernes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
view Ja, det stemmer. De eldre kassett spillerne sitter i et skap bak L2 som kan fjernes og det nye digitalsystemet gaar ned i E&E compartment. Det blir da plass til en ekstra economy 3 seter rad.
Heisann BU662 Jeg har ikke noe informasjon om denne ruten og om det blir noen B762...? Dag
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Løse rykter om SAS sin neste direkterute fra SVG... | Gunnar | Småprat | 36 | 28-07-2016 08:53 |
Rykter om ny oversjøisk destinasjon fra Riga | Cockpitview | Flyforum | 1 | 07-09-2014 22:40 |
Om Emirates fra OSL, rykter og småprat. | dc-8-63 | Småprat | 82 | 17-09-2013 01:10 |
Nye rykter LH-SK | C-klasse | Flyforum | 126 | 28-12-2010 13:43 |
HARE RYKTER. | fokkeren | Flyforum | 35 | 20-11-2007 19:20 |