![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,725
|
![]() Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,472
|
![]()
Nå skal man alltid tolke heleide datterselskaper sine tall med en liten klype salt, da vi ikke vet noe om interne transaksjoner og lignende. Her vil jo det både være mot Norwegian i Norge og AAA i Irland.
Dog er det nok ikke her så veldig mye tvil hvor pengene rant ut i 2017. Dette er jo ca minus 4 mrd kroner, og når vi vet Norwegian ASA i 2017 fikk et underskudd på 1 mrd kroner så sier det implisitt at resten av butikken tjente 3 mrd kroner Nå rapporterer Norwegian dessverre ikke per segment når de legger frem sine tall, men det tyder jo på at DY-delen (Norge og Sverige) gjør det bra og Norwegian faktisk tjener veldig bra med penger her, men hele differansen er nok ikke her. Da jeg ikke tror det er hos de andre flyselskapene de store inntektene ligger, så er da spørsmålet hvordan leasing/flyeieselskapet AAA, samt OSM Aviation og de andre ansatteselskapene påvirker dette |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banned
Join Date: Feb 2018
Posts: 56
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,472
|
![]() Quote:
Quote:
![]() Faktum er jo uansett at Norwegian tapte 1 mrd i 2017, og det tyder sterkt på at det er et selskap innen gruppen som tapte store beløp. Hvilket igjen tyder på at andre deler går veldig bra |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banned
Join Date: Feb 2018
Posts: 56
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,472
|
![]()
Er det på grunn av MAX problemer eller har det alltid vært slik at Norwegian Air International nå flyr for norske Norwegian på DY nummer med irske fly?
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2015
Location: Tromsø/Bærum
Posts: 1,547
|
![]() Quote:
HEL-OSL-BUD/KRK-OSL-HEL er vel den eneste slyngen D8 opererer fra OSL der en D8-base ikke befinner seg i noen av endene. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,585
|
![]()
Er ikkedet de rutene som ble operert med den hvite 737-300'en?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2015
Location: Tromsø/Bærum
Posts: 1,547
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,472
|
![]() Quote:
Er ikke HEL D8 base? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2015
Location: Tromsø/Bærum
Posts: 1,547
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,472
|
![]() Quote:
Hvor enkelt og fleksibelt er det å trikse og mikse de ansatte mellom de forskjellige AOCene og flyene? Er dette egentlig ganske fleksibelt slik at det ikke skaper noen særlige praktiske utfordringer? Årsaken til spørsmål er at jeg i går fløy EI-FHN på DY rutenummer (SXF-OSL) og selv om det står «Operated by Norwegian Air International» på siden så var pilotene norske og crewet en miks av nordmenn og svensker. Jeg antar at disse egentlig flyr for NAX/DY, men at de da uten problemer kan fly NAI/D8 fly? Slik at Norwegian sine operasjoner ikke her helt låst når de splitter opp i flere forskjellige AOCer? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,935
|
![]() Quote:
Det er så dyrt å avregistrere flyene fra EI... NAS-NAN-NSE kan fly full mix og om hverandre. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,472
|
![]()
Kan vel umulig lønne seg og da måtte ha to crew-pooler i Norge?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 954
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian Air International får eget flight number code - D8 | Cecilie | Flyforum | 20 | 10-01-2016 10:41 |
TRD Omni Air International 14.02 | Jabberwocky | Spotteralerts | 15 | 28-02-2013 00:24 |
Royal international Air Tattoo | patchman | Flyforum | 7 | 08-06-2012 22:44 |
Ukraine vs. W!ZZ Air international scandal | Stoarn | Flyforum | 2 | 26-12-2009 02:27 |
Air Photographic International | Olebno | Samlerhjørnet | 1 | 05-11-2007 22:36 |