![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
De britiske regionalflyselskapene BMI og Loganair slår seg sammen og etablerer et felles hovedkontor i Aberdeen. Dette er en ren administrativ fusjon ala Air France/KLM og BA/Iberia, så begge merkenavnene vil bestå. Loganair flyr jo rundt i FlyBe farger
http://www.bbc.com/news/uk-scotland-...iness-33766635 Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Deler av Loganair "flyr jo rundt i FlyBe-farger (bindestreken må med Someone!)". De flyr ruter i egen regi på Orknøyene.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]()
Alle Saabene (bortsett fra to fraktere og en hvit 2000) har flybe-livery, en 340 i lilla versjon. De nye twotterene (ikke eid av Loganair) som de opererer for skotske regjeringa (barra, tiree og campbeltown) er i Skottland-livery. To av 4(?) Dornier er hvite mens de to andre er en hvit og en lilla flybe-livery
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Glemte i farta at det også at en av de to hvite Dornierene er i Flybe-City of Dundee livery
![]() |
#5 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Også glemte du Islanderne de flyr på Orknøyene http://loganair.co.uk/loganair/aircraft
De har også code-share med BA.
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() Da vi måtte lande på KOI på grunn av tåke på LSI for et års tid siden, var det Benair som opererte Loganairflightene som var den tiden vi ventet på flyplassen med Turbolet.
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Canadian North og First Air slår seg sammen | Trdfly | Flyforum | 13 | 25-02-2025 08:54 |
TAM og LanChile slår seg sammen | LN-MOW | Flyforum | 16 | 31-07-2012 01:22 |
BA og Iberia slår seg sammen | jameson82 | Flyforum | 2 | 29-11-2010 14:06 |
US Airways og America West slår seg sammen. | Tertit54 | Flyforum | 4 | 27-09-2005 13:21 |
It's official Us Airways og America West slår seg sammen! | LN-AFG | Flyforum | 8 | 21-05-2005 19:28 |