![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hva er den beste måten å komme seg fra CDG til Paris sentrum (nær Opera Garnier) på?
Buss/tog? Hva vil en taxi evt. koste? Tips mottaes med takk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Har selv kun brukt buss til Opera Garnier, stopper like utenfor. Vet ikke hvordan det er med togforbindelser.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hvilken buss er dette?
Har hørt at Air France har egne flybusser som er rimeligere enn de ordinære? (Yes, I'm travelling on a budget) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Sjekket med min guidebok. Roissybus går utenfra T 1 og T2 og T9 ( billigselskapterminalen ) til rue Scribe, next to Opera.
Air France busser går forskjellige ruter til andre steder i byen |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
...har selv brukt baade buss og tog....og det har litt med hvor du skal og ikke minst naar paa dagen....har staatt mye i koe med bussen, saa de siste gange har vi valgt toget...men igjen vi bor i Latiner kvartalet, og toget stopper hensiktsmessig....
Ulempene med Toget er Franske Billettautomater som lever sitt eget liv, og spesiellt naar det milelang koe paa det manuelle billettsalget......toget blir ogsaa svaert fullt i rush tiden....det kan bli interessant aa komme seg av paa rett satajon med 2 kofferter og ryggsekk ![]()
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
http://www.airfrance.com/double6/pas...P?OpenDocument |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Direktebussen til Opéra er et greit alternativ. Koster litt mer enn toget (8,40 € hver vei), men ikke mye. RER (lokaltog) koster 8 euro og inkluderer reise én med Métro til hvor som helst i Paris, det går métro fra Gare du Nord til Opéra, men du må bytte én gang, ta linje 4 fra Gare du Nord til Strasbourg St. Denis, derfra linje 8 til Opéra. Skal du bo rett ved Opéra er bussen klart greiest.
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
RATP/SNCF sine maskiner er noe dritt!!!!
![]() jb: skal du till VIE i hoest? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Doodlebugger
|
![]()
Hei,
Det avhenger litt av hva du skal i Paris, jeg foretrekker vanligvis å ta RER toget. Jeg pleide å ta en tur inn til Paris når jeg fløy hjem fra Mauritania og kom til CDG tidlig om morgenen og tok ettermiddagsflyet videre til Oslo. Du kan kjøpe et dagskort for turister som gjelder for alle sonene ut til flyplassen og reise så mye du vil med RER/buss/Metro/trikk - tror mitt "Paris visite" for fem soner en dag kostet 16Euro. Syntes ikke det var ille for transport til Le Bourget og deretter dra inn til sentrum og være vanlig turist en halv dag før jeg reiste på samme billetten ut igjen til CDG. Var veldig greit å slippe å tenke på å kjøpe flere billetter underveis, damen i billettluken CDG svarte meg på engelsk etter mitt forsøk på å bruke ordbokfransk. Muligens kan du bruke et Mobilis" kort for fem soner og spare et par Euro. Uansett er RER rask og går temmelig ofte - du har også god forbindelse til Metro inne i byen. Se http://www.ratp.fr/ Eders Knut Erik |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Takker hjerteligst for tipsene!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Beste måte å komme seg fra Korfu flyplassen til byen (CFU)? | Epilef | Reiseforum | 2 | 04-07-2014 15:20 |
Greieste måte å komme seg til ANC | ToreD | Reiseforum | 22 | 09-10-2012 14:21 |
Beste måte å komme seg fra JFK-EWR | CFN_001 | Reiseforum | 1 | 28-12-2010 03:35 |
Beste måte å komme seg til Kristianstad? | Fellowship | Flyforum | 18 | 01-04-2005 03:51 |
Billigste måte å komme seg fra STO til GOT? | CK | Flyforum | 9 | 30-12-2004 08:20 |