![]() |
|
![]() |
#1 |
Front section flyer
|
![]()
Lurer seriøst på hvor han som stod i fastracken i går (onsdag) har fått sin oppdragelse fra. Når kona skulle passere ble hu kommandert ut-ut-ut 3 ganger. Hadde han vært litt lur og brukt det lille han hadde å tenke med så hadde han vel muligens sett at fruen ikke er hvit, ei heller norsk men Thai. Hu prøvde å fortelle han at hu ikke skjønte, men han bare fortsatte på norsk.
OSL skuffer aldri når det gjelder de som er annsatt i sikkerhetskontrollen skjønner jeg.... Som kona sa fritt oversatt, What was that for an idiot, to treat me like shit.... Flott at andre ser sånn på sikkerhetskontrollen på OSL gett.... ![]() ![]() ![]()
![]() |
#2 |
Ute på tur
|
![]()
Hvis det er snakk om en litt eldre kar, kvitt hår og ca 180-185 høy, så har jeg møtt han et par ganger, og kan bare si at han overhodet ikke er mye samarbeidsvillig.
-A |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Da bør man kanskje sende en skriftlig klage til OSL i etterkant Hpkris, det er helt uakseptabelt å oppføre seg på den måten.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hadde samme opplevelse i fasttracken i dag med en mann forran meg som tydelig ikke var norsk. Den svenske g4svakta spurte han masse ganger på svensk om han hadde toalettsaker med seg og nærmest ristet bagen for å få han til å skjønne.
Hun hadde en skikkelig frekk, ufyselig tone. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Eldre kar, hvitt hår ca 180. Han har jeg møtt på et par ganger. Han er så muggen og frekk atte hjelp. Slår aldri feil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Front section flyer
|
![]()
Han var ikke eldre, kan tenke meg litt sånn i begynnelsen av 30 åra. Men det hele bunner ut i bruk av sunn fornuft, noe enkelte der ikke har.
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Send en klage til OSL, dette er ikke akseptabel oppførsel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ville sendt klage til OSL, og sansynligvis flyselskapet ditt( fasttrack blir jo et Premium produkt levert av OSL, og når kvaliteten er dritt så ser det dårlig ut for selskapet som tilbyr det som en fordel).
Men folkeskikk i servicenæring i Norge er jo generelt en fraværende greie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
-A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Nov 2009
|
![]()
Ikke første gangen slikt skjer i FastTrack på OSL. Her om dagen skulle jeg passere gjennom, hadde sjekket inn via web mot EB-kortet. Han dro kortet gjennom leseren, tydelig feil vei.
![]() Premium-produkt..? Tja.... ![]()
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Fast track skal teoretisk være et premiumprodukt. At gjennomføringen er elendig og det føels som et ryanair produkt er en annen sak :P |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Up in the air ✈
|
![]()
Så mye som jeg sterkt misliker OSL, så brukte jeg Fastrack på mandag da jeg måtte via der. Jeg var på en SAS Go billett, men har jo da da UA*G. Spurte pent om det gjelder for gullmedlemmer også. Ja så klart sa fyren som lot meg gå gjennom.
Selvfølgelig fikk alle flaskene mine fra Polen Duty Free markert med extra kontroll. De var høflige og alt gikk så fint. Med litt humor så fikk jeg alle de 3 som sjekket til å le ![]() Tror jeg traff på han der dere snakke om, men kanskje jeg hadde bare flaks! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Front section flyer
|
![]() Quote:
Quote:
Har jo vært endel steder i fasttrack nå, og aldri opplevd maken til behandling. Utflyttet vet vel at vi dro med QR, og synes det er synd at kundene dems skal oppleve den behandlingen på OSL. Under vårt opphold i Norge har vi reist litt innenriks, og da har faktisk folk i security skjønt etter ett forsøk at hu ikke forstår norsk og snakket til henne på engelsk. Derfor var opplevelsen i fasttrack på onsdag overraskendes rævva, for å si det på godt norsk. Fullstendig enig at dette er ikke er akseptabel oppførsel fra noen i et service yrke, men som er sagt her dette er jo fraværende mange steder i Norge.
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]()
Det er definitivt en eller to som jeg ikke nødvendigvis synes burde vært plassert i en type premium/service-avdeling som fast track vel kan sies å være.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Vi (QR) er godt kjent med hva som leveres i Fast Trackslusa, og vi er ikke imponert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Front section flyer
|
![]() Quote:
Klage til OSL kommer til å bli sent i løpet av uka.
![]() |
![]() |
#18 | ||
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Quote:
Vidar |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Selvfølgelig er det et serviceyrke. Enhver jobb med kundekontakt er et serviceyrke. Og alle som går gjennom sikkerhetskontrollen er deres kunder. De betaler til og med for moroa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Antatt tid, security OSL | kekker | Småprat | 8 | 12-06-2014 20:02 |
Ekstra security OSL? Andre steder? | SQ 777 | Reiseforum | 13 | 07-09-2013 22:26 |
Skjerpet security på OSL i går? | blazius | Flyforum | 38 | 20-03-2009 00:07 |
Jan Guillou om security på OSL: «Han tok meg på tissen» | Jens W | Flyforum | 7 | 23-08-2007 15:16 |
Nye rutiner for security på OSL? | tosfreight | Flyforum | 9 | 29-03-2005 01:01 |