Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 29-09-2014, 07:15   #1
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Default Mandag morgen!

God mandag fra St. Petersburg. Da har man gått ned på timeantall for lenge man har igjen i denne byen. Den har levert. Likte byen veldig godt. Senere i dag skal man prøve Russian Railways som skal ta meg med Sapsan (hurtigtog) til Moskva på en underkant av 4 timer. Satser på at det ikke er noe buss for tog, men det er visst uhørt i dette landet at man erstatter toget med noe. Det er en statsinstusjon russerne for en gangs skyld stoler på. Går ikke toget så blir det kaos. Ikke så verst når man vet det er ca 60 mil i mellom byene. Spiste på Palkin i går, det var et hyggelig måltid for alle andre enn lommeboka, men sånn egentlig betalte jeg ikke så ekstremt mye med tanke på hvor god denne opplevelsen var. Ble 3700 RUB all in med forrett og hovedrett, vin og vodka og te.
http://www.palkin.ru/#

Eneste er at jeg føler meg dårlig sånn psykisk etter å ha drukket RUSSISK musserende vin fra KRIM, ja det er noe som skurrer. Jaja legger merke til at det ble litt vodka i går gitt i hodet, men jeg får komme meg til frokostbuffeten og pakke sammen og sjekke ut og gjøre litt arbeid. Er ikke så langt til togstasjonen herifra.

Last edited by Hypern; 29-09-2014 at 07:18.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 29-09-2014, 07:37   #2
mcduck
ScanFlyer Gold

mcduck's Avatar

Default Re: Mandag morgen!

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Satser på at det ikke er noe buss for tog, men det er visst uhørt i dette landet at man erstatter toget med noe. Det er en statsinstitusjon russerne for en gangs skyld stoler på.
Tror jeg også hadde foretrukket toget framfor russiske veier.. eller innenriksfly for den saks skyld

God morgen fra Kristiansand!

Dagen i går ble spennende med både bilsalg og bruktbilkjøp. Det nye tilskuddet til den generelle trivselen er en Peugeot 206, 2005 modell (114k km). Prisen var nesten for utrolig til å være sant (Meget begrenset budsjett), så da ble min allergi for franske biler kurert.

Dagen går vel med til å gjøre bilen klar til eu-kontroll på torsdag, eneste feil jeg har funnet er 1 lyspære som var gåen. Ellers er det siste dagen med Friends & Family rabattene på SAS så da må det bookes div turer. Prøvde meg på Longyearbyen 19-21 mars, men dessverre var der flere en meg som har funnet ut at det er total solformørkelse i longyearbyen 20. mars. Norwegian var forøvrig helt utsolgt allerede. Kanskje de burde bytte type til B788?

Ha en flott dag folkens
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	bil1.jpg
Views:	280
Size:	120.5 KB
ID:	37570   Click image for larger version

Name:	bil2.jpg
Views:	278
Size:	133.0 KB
ID:	37571  

Upcomming:
Nov 27 - Dec 20: Krabi (DY Y)
Februar 13-26: Cancun (*A)

Last edited by mcduck; 29-09-2014 at 07:40.
mcduck is offline   Reply With Quote
Old 29-09-2014, 07:56   #3
sirpjalle
ScanFlyer Mile High Club

sirpjalle's Avatar

God morgen fra Forus!

Mandag, og man er enda i vater, så dette er et godt tegn. Venter på noen papirer, så det blir nok litt tid tilbrakt på telefonen i dag!

MCDuck, til lykke med en lille franske! Selv er jeg meeeeget godt kurert etter at min franske tilbrakte 6 mnd på tot 3 verksteder, og ingen fant ut av den. Den fikk da et "lykkelig" liv her, eller i det minste jeg gjorde!

Quote:
Originally Posted by mcduck View Post
Dagen i går ble spennende med både bilsalg og bruktbilkjøp. Det nye tilskuddet til den generelle trivselen er en Peugeot 206, 2005 modell (114k km). Prisen var nesten for utrolig til å være sant (Meget begrenset budsjett), så da ble min allergi for franske biler kurert.

Dagen går vel med til å gjøre bilen klar til eu-kontroll på torsdag, eneste feil jeg har funnet er 1 lyspære som var gåen.
Ha en fin en forumister!
Old 29-09-2014, 08:00   #4
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Mornings fra Skogen. E18 motgående var hakket mindre overbefolket enn vanlig i dag, så tydligvis endel fra landbrukskommunene vest for Lysakerelven som har dratt på ferie. Den tyske bilen min tok meg uansett trygt og effektivt motsatt vei, uetn at de så mye som en lyspære som ikke funket....men skulle bare mangle etter snaue 4 mnd og 7000km

Ser at Berlusconi fyller år i dag. Noen her som er invitert til hans bunga bunga fest?

Last edited by Someone; 29-09-2014 at 08:03.
Someone is offline   Reply With Quote
Old 29-09-2014, 08:44   #5
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

God morgen fra Flytoget på vei fra OSL. SAS stelte godt med gullkunden sin på retur fra EWR. Oppgradering til pluss vindussete og antagelig flyets eneste ledige sete ved siden av meg. Slik fløy jeg meg behagelig over grensen på 50k for status også i neste opptjeningeperiode.

Ha en god en alle som føler at ting går på skinner.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 29-09-2014, 08:44   #6
ATC-flyradar
Traveler

ATC-flyradar's Avatar

God mornings fra Oslo nord - bra temperatur - delvis blå himmel og en fortreffelig dag i vente.

Ha en god dag og ettermiddag, og avslutt med en god kveld

Jan

Next flight:
ATC-flyradar is offline   Reply With Quote
Old 29-09-2014, 09:39   #7
BSSW
Browncoat

BSSW's Avatar

God dag fra båten til OJB

I motsetning til Sirpjalle så er man definitivt ikke i vater, men det kan nok ha noe med at underlaget heller ikke er i vater

Satser på å komme meg i land i dag, men nå er det visst problemer på land...

Ha en bedre dag forumister
BSSW is offline   Reply With Quote
Old 29-09-2014, 09:49   #8
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator

jcnorway's Avatar

God morgen fra hovedstaden!

Her har man gjemmekontor siden barnehagen har planleggingsdag idag. Straks ut en tur for trilling.

Quote:
Originally Posted by Someone View Post

Ser at Berlusconi fyller år i dag. Noen her som er invitert til hans bunga bunga fest?

Hey, når ble jeg Berlusconi? Forøvrig stemmer det godt at jeg ikke arrangerer noe bunga bunga party i anledning dagen. Det var så mye styr sist

jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 29-09-2014, 09:50   #9
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Jepp. Jeg drar ned i efta. Han ønsket seg strap-on med pannebånd så han kunne installere den der, så jeg har fått laget en slik til ham.

God morgen fra Gaustad. Drita døvt å være først på kontoret. Det skjer nesten ALDRI og jeg fatter ikke hva jeg gjorde galt denne dagen. Uansett måtte jeg koke kaffen selv.

Det er på mange måter uhørt.

Ha en fin dag.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 29-09-2014, 10:07   #10
ErlA
ScanFlyer Gold

God Morgen fra Gullkysten, Sola skinner, en uke med HV øvelse og felt liv er over. Rødfis lukta henger enda strant i nesen, men jeg er sikker på at den forsvinner ila dagen!

Ha en fin dag folkens
ErlA is offline   Reply With Quote
Old 29-09-2014, 10:27   #11
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
SAS stelte godt med gullkunden sin på retur fra EWR. Oppgradering til pluss vindussete og antagelig flyets eneste ledige sete ved siden av meg. Slik fløy jeg meg behagelig over grensen på 50k for status også i neste opptjeningeperiode.
Og så kommer det en mail etter at jeg er tilbake:
Quote:
Subject: Takk!
Hei! Jeg skriver disse linjene til deg, fordi du har vært så lojal mot SAS og dermed fortjent den høye medlemsstatusen du har i EuroBonus.
[...]
Takk for tålmodigheten du har vist SAS de siste årene. Din lojalitet er det mest verdifulle vi har. Det skal vi gjøre alt for å bevise nå og i framtiden.

Vennlig hilsen

Rickard Gustafson
CEO SAS
Det er rett så en blir rørt.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL

Last edited by robertaas; 29-09-2014 at 10:30.
Old 29-09-2014, 10:32   #12
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
God morgen fra Flytoget på vei fra OSL.
Jeg trodde du var økonomisk og brukte NSB?

God mandag. Straks "klar" for første arbeidsdag etter tre uker med ferie. Har vel gledet meg mer til andre ting enn dette, men det går seg vel til .

Ha en god dag/uke, alle sammen
Martin is offline   Reply With Quote
Old 29-09-2014, 11:04   #13
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Jeg trodde du var økonomisk og brukte NSB?
Ikke når man skal på jobb og NSB viser en liste med forsinkelser og kanseleringer.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 29-09-2014, 11:17   #14
PettR
Flugmaður

Góðan daginn!

Island byr på skikkelig gøy uvær i dag, skal ut å teste forholdene snart.
Må bare bli ferdig med verdens største frokost-på-senga her på 1919 (Som virkelig leverer!)
Blir vel en del papirarbeid borte på RKV i løpet av dagen, og jeg må snart bestemme meg for hvilket hotell vi skal bo på i San Fransisco i november. Forslag?

Ha en fin en!
Old 29-09-2014, 13:40   #15
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Hallo fra Stavanger. Da var man for alvor i gang med tre ukers ferie. Det ble selvsagt en real sovemorgen da døgnrytmen er på bærtur og virker allerede å være innstilt på en annen tidssone. Gjett om jeg gleder meg til oppstandelse og avreise med seks-flyet på torsdag. Vel, tid for å få unna en del praktiske gjøremål før avreise. Som f.eks å prøve seg som bruktbilselger.....
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 29-09-2014, 14:17   #16
roger
Rakettforskar

Morn frå InterContinental Metro, Toronto... Litt for fancy hotell for meg, egentleg, fokus på dei feile tinga. Slik som frukost til over $30. Litt trist når juicen smakar bassengdispensercola og buffeten er mindre enn det meste eg har sett før. Holiday Inn knusar IC på frukost . I morgon blir det nok Subway.

No blir det space life ei veke til.

Enjoy!
Old 29-09-2014, 14:49   #17
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Grå dag fra vestsørøst ... Slapp dag uten noe spesielt på programmet. Kanskje tar jeg meg en tur til hårklippiraneren?
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 29-09-2014, 14:52   #18
Henshaw
ScanFlyer Dusty

Henshaw's Avatar

Quote:
Originally Posted by Twin Otter View Post
Hallo fra Stavanger. Da var man for alvor i gang med tre ukers ferie. Det ble selvsagt en real sovemorgen da døgnrytmen er på bærtur og virker allerede å være innstilt på en annen tidssone. Gjett om jeg gleder meg til oppstandelse og avreise med seks-flyet på torsdag. Vel, tid for å få unna en del praktiske gjøremål før avreise. Som f.eks å prøve seg som bruktbilselger.....
Min strategi i de to siste slike tilfeller har vært og fortsette med sovermorgen også bare droppe soving siste natten. Men så er jeg student da .

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 29-09-2014, 15:16   #19
United1K
Up in the air ✈

United1K's Avatar

God morgen...eller...ettermiddag hos dere fra Pensacola i Florida
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	252
Size:	36.1 KB
ID:	37574  

United1K is offline   Reply With Quote
Old 29-09-2014, 15:16   #20
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by Henshaw View Post
Min strategi i de to siste slike tilfeller har vært og fortsette med sovermorgen også bare droppe soving siste natten. Men så er jeg student da .
Tanken har streifet meg også. Selv om jeg ikke er student. Men vi får se, vi får se....
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules