![]() |
|
![]() |
#1 |
Flydiot
![]() Join Date: Aug 2010
|
![]()
Hei folkens, tenkte å ta med dragen på cruise og det går fra FLL 14/12-14.
Er EBG og poengopptjening er jo da viktig. Tenkte å bruke 20-25K på billettene, så å få til det i C er kanskje vanskelig? Tenkte utreise 12/12 og hjemreise 22/12 Evt er jo bonusreise interessant da jeg har en CT tilgjengelig, men klarte ikke å finne noe passende ledig. Er temmelig IC og bonusreise kløne, så da må jeg be om litt proffhjelp ![]() Mvh Tore |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Jul 2012
|
![]()
SAS Plus t/r OSL-EWR og JetBlue til FLL er kanskje mulig på det budsjettet, og gir ok uttelling på EB kontoen. Ikke business, men behagelig nok, kanskje med unntak av siste strekk hjem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flydiot
|
![]()
Sas Plus på 330 er vel helt greit? OT er jo en løsning også. Jet Blue har jeg aldri testa, men er vel ikke mer enn 3-3,5 t fra EWR til FLL...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei. Dersom bonusopptjening i EB er viktig for deg vil jeg anbefale å sjekke united. De gir som kjent 100% opptjening i eco og har for tiden ganske gode priser i economy på de aktuelle datoene. Finner billetter til både FLL og MIA for under 5000 kr stk. Ønsker du å fly biz med star alliance må du nok satse på et salg for ikke å sprenge budsjettet. Det billigste jeg finner nå er TAP for drøyt 17k pr billett. Ville av praktiske årsaker ikke reist via EWR på separate bookinger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Du kan også få gjennomgående med sas/ua til FLL for ca 25k. Da er OSL-EWR i sas plus og EWR-FLL i UA eco. Du kan eventuelt oppgradere til UA plus for ca 50 usd pr. person/vei. Dette gir bedre beinplass uten noen ekstra perks. Da slipper du ihvertfall risikoen og styret med separate bookinger. Dette kan bestilles på sas.no. Personlig ville jeg nok valgt UA hele veien og oppgradert til plus. Tipper du får det til halve prisen plus inkludert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Et mulig alternativ er Lufthansa til Miami. Og det med A380. Sist jeg sjekket den ruten var dessverre avgang fra Frankfurt til MIA såpass tidlig at en overnatting i FRA måtte til.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ser ut til at det nå er mulig å få gjennomgående osl-fra-mia A380 inkludert. Avgang fra osl kl 06.15 er riktignok en brutal start på ferien. Prisen er også noe stiv, 24.000 pr. hode.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flydiot
|
![]()
380 hadde jo vært stas, men 24k pr hode blei litt væl. Kan vel se ut som SAS plus og UA eco blir enklest og kanskje greiest. Kan jo legge inn OT på SAS da....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flydiot
|
![]()
Legge inn en overnatting i New York først da, så bør det være håp. Er det EWR som blir greiest med tanke på tilgjengelighet videre til FLL?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Flydiot
|
![]() Quote:
Tenkte ikke på de to andre flyplassene, takk for hjelpa! Må ikje være i FLL før den 14/12 så på den tiden må det gå an å finne et fly ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2014
|
![]()
Hvis du har 110.000 bonuspoeng på konto og CT fra Amex Plat. er det tilgjengelige bonusbilletter i C fra OSL til MIA for to personer.
Fant denne reisen. Utreise 11.12 OSL-FRA-LIS-MIA, med LH og TAP. Hjemreise 23.12 MIA-ZHR-OSL med LX Reisen må i såfall bestilles over tlf. hos SAS. Ellers så vill jeg anbefale gjennomgående med SAS og UA i SAS Plus hvis du er ute etter poeng, skal tilsvare omtrent 23.000 opptjente poeng pr person som EBG. Så får du evt. legge inn uppgrade request på siste strekket over dammen med enten OT eller poeng. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Flydiot
|
![]() Quote:
Har mer enn nok poeng til det, så da blir det en tlf til SAS i morra. Eneste er at vi har ikke mulighet til å reise før den 12/12. Får håpe på en kunnskapsrik agent hos kundeservice ![]() Takk for god hjelp!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2014
|
![]() Quote:
![]() ![]() Utreise med TAP tilgjengelig i C på dagen 13/12. Hjemreise tilgjengelig med LX er mulig, men tar desverre litt mye av julekvelden dersom dere har store planer for den. Alternativt er det også mulig å ta ut bonusreise med TAP hjem igjen også den 22/12 men da er det kun tilgjengelig med Y. Ellers er det nok desverre ikke så mange andre mulige routinger for bonusreiser sånn rett før jul. Last edited by RedLine; 03-08-2014 at 15:23. Reason: Feil dato på utreise |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Flydiot
|
![]()
Fantastisk! Tusen takk
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Trenger litt hjelp av OSL spottere imorgen (24 juni) | LN-DAG | Bilder & foto | 7 | 25-06-2010 02:27 |
Trenger litt hjelp | sirpjalle | Bilder & foto | 9 | 12-08-2007 22:20 |
Trenger litt hjelp her! | cabincruiser | Flyforum | 23 | 29-06-2006 01:25 |
litt O/T trenger litt hjelp til nytt kamera | TigerBlack | Flyforum | 4 | 22-02-2005 23:31 |