![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,682
|
![]()
http://www.nordlys.no/nyheter/article7485827.ece
Quote:
__________________
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
|
![]()
Om det stemmer kan DY bare begynne å grave seg ned. Jeg håper og tror at sannheten er en annen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,682
|
![]()
Såvidt jeg kan se av facebooksiden til en av de reisende, så har de fått tilbud om å kjøpe disse businessetene på tirsdag til 35000.
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2007
Posts: 666
|
![]()
Virker veldig spesielt.
Regner med at man ikke drar til USA uten reiseforsikring. Så dette må da definitivt kunne være en "innhenting av reiserute" ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,771
|
![]() Quote:
Tydelig at DY ikke leker butikk. De prøver seg på en frekkis spør du meg. Eller er det mulig at LCC policy'en er slik? Ikke tilby høyere klasse hverken eller. Hadde det vært et allianse selskap så fyller en opp klassevis fortrinnsvis, skulle ikke det gå, så rykker man en klasse opp. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2012
Posts: 181
|
![]()
Forstår ikke helt at folk fortsatt flyr med Norwegian på disse rutene. Totalprisen er ikke særlig mer via en del andre selskap. Norwegian har for alt jeg vet et helt greit produkt, men med så masse rot (og mye større konsekvenser for de reisene når det først skjer noe), så virker det helt rart for meg at noen tar sjansen. Om det så bare er 5% mulighet for at du selv havner oppi dette, hadde ikke satset på at alt gikk greit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2013
Posts: 211
|
![]() Quote:
DY er helt greit innenlands og til Europa, har flydd med de selv. På LH hvet jeg ikke. Men disse forsinkelsene frister ikke meg. Prisen er ikke mye lavere enn SK, om en skal ha med innsjekket bagasje. Og de skal vel de fleste når de reiser til USA eller Thailand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,152
|
![]()
Håper virkelig disse ungdommene får fikset reisen sin, totalt uholdbart av Norwegian (igjen) og PR-messig er dette selskapet den største katastrofen jeg har sett! Kommunikasjon kan de heller ikke, og når da flyene deres er forsinket i dagesvis (Som de har vært flere ganger) tror jeg dette er starten på slutten!
Inntektene går ned, overskudd blir underskudd og kostnader må kuttes. Spørs om ikke Longhaul-satsingen til hr Kjos begynner å få en bismak det er vanskelig å bli kvitt... Men sier det jeg har sagt før: Unngå Norwegian på Longhaul, så enkelt er det... Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2012
Location: London / Stockholm
Posts: 644
|
![]()
Jeg har blitt oppgradert JFK-OSL med DU/DY ved innsjekk på JFK, så jeg tror ikke at det er policy det dreier seg om.
Er nok mer bak denne historien...
__________________
Businesstudent, BCN/OSL Gravity, thou art a heartless bitch. ~Sheldon Cooper
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
|
![]() Quote:
LAX-maskinen gikk på rute den fra OSL, så om du fjerner tåken på *TC så hadde nok tonen hatt en annen lur.
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,844
|
![]()
Tror ikke alle tenker kun pris... Direkteruter er ogsaa ofte godt likt. Noen liker faktisk ogsaa aa velge Norsk (uten aa dra igang denne storyen igjen - mange av oss ser paa firmaet som Norsk)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Feb 2013
Posts: 584
|
![]() Quote:
utrolig at NAS ikke i større grad router om passasjerene enn gir beskjed om å vente i 5 dager. Dette skaper jo utelukkende misnøye og dårlig omdømme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Direkteroute er det jo ikke siden de startet i TOS.
Folk tenker jo ikke "what-if" heller.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,201
|
![]() Quote:
Og dessuten, gitt at det som står i artikkelen faktisk er riktig, har de rett på innhenting av reiseruten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,152
|
![]()
Hei Thomas!
Har ikke noe med tåke eller om maskinen til LAX gikk på rute fra Oslo. Det mange reagerer på (jeg er en av dem), er at passasjerer som kommer i en slik situasjon gjentatte ganger i forskjellige settinger opplever at de ikke blir ombooket til andre routinger eller alternativer, men ofte må vente i dagesvis eller i dette tilfellet en hel uke før de får reise! Dette gjelder ikke bare OSL-avgangene, men er en ting som også har skjedd fra ARN og CPH på longhaul hos DU/DY. Kjedelig for folk å miste en uke ferie bare fordi flyselskapet man forventer skal hjelpe dem gir f..., og kanskje enda verre for oss som er avhengige av å være spesifikke steder på spesifikke datoer jobbmessig. For oss er det uholdbart slik situasjonen er å bruke DU/DY dessverre.. Hadde ting vært annerledes hadde jeg gjerne flydd longhaul med dere jeg, men dere tar valget å ikke hjelpe folk til rerouting, ombooking til andre selskap med ledige plasser, da må dere forvente at en del reagerer på det. Nothing personal! Kim Last edited by kimpe; 21-07-2014 at 08:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2012
Location: Østlandet
Posts: 241
|
![]() Quote:
Stiller også spørsmålstegn ved om ikke denne familien hadde reiseforsikring..? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
|
![]()
Hadde de gjennomgående billett?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2014
Posts: 1,034
|
![]()
Selger ikke Norwegian bare "punkt til punkt" billetter da? Var iallefall den unskyldningen jeg fikk når Norwegian fly nr 1 var forsinket slik at jeg ikke rakk nr 2. Måtte fint kjøpe ny billett uten å få refundert den ubrukte. Men de har i det minste fått ned prisene i det norske markedet så noe bra gjør dem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2014
Posts: 853
|
![]()
Har virkelig håpet at DY skulle få langhaul satsingen sin til. Er stor fan av de som tør satse det lille ekstra for å lykkes.
![]() Nå er det sikkert to sider av denne saken også, men for meg er faktisk det å komme frem sånn nogenlunde til oppsatt tid veldig viktig. Pluss at dersom ting går galt så kan jeg forvente en forsinkelse som ikke overskrider så veldig mye mer enn 12 timer. Slik det er nå tør jeg ta risikoen ved å velge dem på en jobbreise. Synd for det er egentlig noe jeg har hatt veldig lyst til. I denne saken så går jeg ut fra at kunden har gjort alt rett og har de nødvendige forsikringene på plass slik at de kan bruke innhenting av reiserute og komme seg på tur. Men forsikringsselskapene driver business dem også, hvis Norwegian lemper kundene sine videre i alle situasjoner kommer forsikringsbransjen til å se på om de generelle vilkårene også skal gjelde reiser med Norwegian. Det vil være et stort tap for selskapet, og det er dessverre rykter med litt hold i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,035
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Domestic USA - gebyrer og service? | SBT | Reiseforum | 12 | 13-03-2013 21:58 |
Kapteinen gikk på do - så gikk alt til h....... | LN-MOW | Flyforum | 9 | 30-11-2010 00:50 |
Elendig kundehåndtering av Norwegian | MartinL | Flyforum | 28 | 03-10-2008 18:45 |
Juleferien gikk i vasken! | snag | Flyforum | 18 | 28-12-2007 17:28 |