![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,122
|
![]()
KLM er ikke kommet helt heldig ut ifølge en artikkel hos Forbruker.no Skjer dette hos andre flyselskap eller er det bare KLM som har krøll i datamaskinene sine?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,512
|
![]()
Dette hadde kunnet blitt enkelt loest hvis kunden eller KLM hadde vaert glupe nok til aa ringe banken ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
Posts: 2,621
|
![]()
Hvis man kontakter banken så har man jo krav på å få pengene tilbak asap(5 dg?). Greit nok at noe har gått galt. Men "forbrukeren" bør jo ringe banken og høre hva de kan gjøre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
Posts: 2,369
|
![]()
Det var da voldsomt da. Glipper skjer jo fra tid til annen. Gå endelig til avisen med en gang. Er det noe du kan være sikker på så er det at avisene tar saken.
Journalisten oppfordrer reisende med KLMå gå å sjekke bankkontoen; ærlig talt. Hvor dum går det an å bli. Da sjekker jeg heller om jeg har blitt lotto- millionær... uten å spille...
__________________
Neste flyvning: 01.02.2025: OSL-LHR (SK) 04.02.2025: LHR-OSL (SK) 02.03.2025: OSL-AGP (DY) 05.03.2025: AGP-OSL (DY) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]() Quote:
....men jeg tror de har rotet bort telefonnummeret mitt.... ![]() ![]()
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2005
Location: Oslo
Posts: 1,305
|
![]()
Men ifølge denne artikkelen kunne jo ikke banken svare på om beløpet var trukket eller reservert. Det er jo nesten det mest utrolige i denne saken.
Uansett er dette svært dårlig reklame for KLM, og de bør nok komme med en skikkelig beklagelse til de kundene som er berørt av dette. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,619
|
![]()
Kunden hadde jo her vært i kontakt med selskapet og har ventet i lang tid på pengene ifølge artikkelen. Det virker ikke som hun har gått rett til avisen. Personlig tror jeg "trusler" til selskapet om å legge saken frem for Forbrukerrådet har god nok virkning. Kompensasjonen KLM tilbyr er jo heller ikke særlig å skryte av, heller tvert imot.
__________________
Upcoming flights: MAI WAW-ARN LO E95, ARN-OSL SK 32N, OSL-ARN SK 32N, ARN-WAW LO E95 JUL BRU-ARN SK 32N |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer ettellerannet..
Join Date: Sep 2004
Location: Hvam
Posts: 2,184
|
![]()
Somregel er det ikke flyselskapet som føkker opp.. Det er forbindelsen mellom banken og flyselskapet som ikke er helt god.
det som normalt sett skjer (for SAS sin del) er at vi sender anmodning om authorisasjon fra kortselskapet. Er alt i orden med kortet, (ikke sperret,dekning og sånt) så får vi en autorisasjonskode, som sperrer gitt beløp på kontoen til reisende. (på en måte kvittering) fra selskapet som vi gjennomfører billiteringen på. Når vi kjører vårt oppgjør sender vi denne "kvitteringen" til kortselskapet og vi gjennomfører den faktiske transaksjonen. Da skal sånn i teorien autorisasjonen/sperren opphøre. og her er det ting går galt. Selv om vi har gjennomført transaksjonen henger fortsatt denne sperren igjen i banken sine systemer og det ser ut som vi har trukket dobbelt opp. Naturligvis ringer kunden fly forbanna til oss. Mens banken glad å uvitende lar dagen gå videre. Det er banken som må løse opp denne sperra i sine situasjoner. Så som du ser er det ikke nødvendigvis KLM som har tabba seg ut. Men banken/kortleverandøren din som har problemer. Med andre ord, ta kontakt med banken din å få de til å ordne opp..
__________________
Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly and for the same reason |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Tror heller at personen ( som liker å klage til Forbrukerrådet etc, .det er mange som synes det er herlig å klage og komme i avisa ) har booket samme reisen to ganger og vil ikke innrømme det.
Har selv vært ute for at hvis serveren har stor pågang, spes. i kampanjetider, tar det tid før bekrefelsen kommer. Dersom man er utålmodig, som også jeg er, tror man at bookingen ikke har gått igjennom og begynner forfra igjen, og booker samme tur to ganger. Så kommer det etter en tid to bekreftelser på samme tingen. Jeg har selv gjort det, men har innrømet min feil, kontaktet selskapet og fått annullert det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2005
Location: Oslo
Posts: 1,305
|
![]()
Da hadde det vel kanskje blitt oppdaget litt før det hadde gått 9 måneder.
Reisen ble jo betalt i august, og vedkommende ble trukket for beløpet på nytt i mai i år. Så jeg tror nok ikke det er det som har skjedd i dette tilfellet. I det andre tilfellet ble jo beløpet for reisen trukket hele 8 ganger. Så utålmodige at de booker 8 ganger er vel de færreste vil jeg tro. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
Posts: 2,369
|
![]() Quote:
__________________
Neste flyvning: 01.02.2025: OSL-LHR (SK) 04.02.2025: LHR-OSL (SK) 02.03.2025: OSL-AGP (DY) 05.03.2025: AGP-OSL (DY) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,619
|
![]() Quote:
__________________
Upcoming flights: MAI WAW-ARN LO E95, ARN-OSL SK 32N, OSL-ARN SK 32N, ARN-WAW LO E95 JUL BRU-ARN SK 32N |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
|
![]()
For min del fremstår Forbruker.no som stadig mer useriøs. Sakene belyses veldig ensidig og motparten får enten ikke forsvare seg eller bare med noen veldig få linjer. Disse fantastiske rådene som journalistene stadig kommer med er ofte enten meningsløst eller rett å slett dumme. Og da har vi enda ikke nevnt de mange tusen innlegg i debatten som ofte er helt på trynet.
Hva som er sant i denne saken får ingen av oss vite men KLM får negativ oppmerksomhet. Kanskje helt uten grunn. Hilsen, Laurenz |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,382
|
![]()
Kutt Visa så slipper man slike problemer... Det finnes dat både Diners Club og Eurocard/MasterCard...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
«Den utrolige reisen» | Speedbird | TripReports | 40 | 29-12-2012 07:37 |
FedEx skal ha belastet bedrifter og offentlige kontorer overpris | sirpjalle | Småprat | 0 | 12-12-2012 11:21 |
Noen ganger foran, andre ganger bak... | Turtle | Bilder & foto | 12 | 18-06-2012 21:41 |
Den lange reisen | Norwing | TripReports | 35 | 04-01-2011 20:50 |
Nye bestevenner på reisen | Dag Viking | Flyforum | 3 | 05-11-2006 19:41 |