![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2006
|
![]()
Til dere som er hyppig på LHR:
Hvor lang tid må jeg normalt regne med å bruke fra SK805 lander på LHR en torsdags ettermiddag (14:35) til jeg er ute av terminalen, hhv med og uten innsjekket baggasje? I forhold til videre transport hadde det vært veldig fint å kunne rekke en buss som går fra bussterminalen på flyplassen kl. 15:20. Er det realistisk? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det er ingen problem med håndbagasje, så lenge du har norsk eller EU pass sklir du gjennom automatene uten kø! Sjekker aldri bagasje til LHR så vet ikke hva ventetiden er.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Milage RunE
|
![]()
Pendlet til London i knappe to år, så her er mine tanker:
Det bør gå bra, selv med innsjekket bagasje. I verste tilfelle må du vente 20-30 minutt på bagasjen, men som regel holder det med mellom 10 og 20 minutt (etter landing). Er derimot flyet forsinket inn mot Heathrow, og du har sjekket inn bagasje, er det en sjanse for at det blir travelt for deg. Som nevnt ovenfor: Maskinlesbart pass er kjekt. Da bruker du ikke mange minutt fra setet ditt til du er i ankomsthallen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Har ikke RFID-pass, så må vel gå i manuell kø. Gikk raskt sist jeg reiste (2 min), kan det være mye verre?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Milage RunE
|
![]()
Ingen grunn til bekymring. RFID har ikke noe med dette å gjøre, så vidt jeg vet.
![]() Her er lenke til et bilde fra wikipedia: http://upload.wikimedia.org/wikipedi...n_passport.jpg Den lille "firkanten" nederst på passet, er dét som indikerer at passet er maskinlesbart. Har du et relativt nytt pass, har du også dette symbolet på passet ditt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Milage RunE
|
![]()
Kort svar: Ja!
![]() Litt lenger svar: Jeg har opplevd at køen har startet i gangen som leder inn til hallen der passkontrollen gjennomføres. Dette var nok et ekstremtilfelle. Litt mindre unormalt er det at det har ankommet et større fly fra Asia, og disse har jo en del passasjerer ombord - der 95% av de må gjennom manuell passkontroll. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Joker
|
![]()
Fra du er ute av flyet, uten bagasje og med "elektronisk pass" - 10-15minutter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Kan automatene benyttes om en reiser med små barn (under fem år)?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Joker
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Vistnok fordi barns utseende forandrer seg raskere enn hos voksne i forhold til bildet som ligger i passet.
Husker på Gatwick i fjor så gikk eID køen mye tregere enn den normale passkøen fordi det var så mange med små barn som gikk dit og ble avvist av maskinen og dermed måtte til manuell kontroll slik at det hopet seg opp bak dem. Dårlig jobba av de som jobber der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS Lørdags Ankomst/avganger fra EVE i sommer | Tarzan | Småprat | 1 | 14-05-2016 12:04 |
SAS ankomst/avgang på lørdager til/fra Evenes | Tarzan | Småprat | 4 | 29-06-2015 18:52 |
Loungetilgang LHR T5 ved ankomst? | TOS | Reiseforum | 20 | 04-08-2013 17:06 |
Passkontroll i BGO med ankomst fra FCO | Vede | Småprat | 15 | 15-04-2013 18:28 |
Spørsmål sen ankomst intercont og videre connection med SAS | SQ321 | Flyforum | 43 | 10-06-2008 01:05 |