![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Ny rute fra Torp!
Wizz Air annonserer i dag sin trettende rute fra Torp, denne gang til Sofia, hovedstaden i Bulgaria. Ruten vil ha avganger 2 dager i uken, torsdag og søndag. Ruten starter 27. mars, men billettsalget starter allerede i dag!
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Har alltid trodd at DY skulle lansere Sofia men det kommer vel før eller siden. Noen som har vært der? Er en realtivt lavprofilert by. Uansett imponerende av Wizz!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Det var en spennende nyhet!
Kanskje jeg får min første tur med Wizz til våren. Ankom TRF i forrige uke; veldig fin opplevelse.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg flydde Wizz til Gdansk t/r, fristet ikke akkurat til gjentakelse.
Sofia er vel kanskje ikke verdens navle å reise til, men er sikkert veldig billig. artig notis fra wikitravel : "Avoid football fan groups, they tend to be drunk and aggressive" |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Har selv fløyet Wizz en del og synes de havner midt mellom FR og DY i produkt og fremtoning.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]()
Har ikke vært der, men er rett før... Går visst en fotballkamp der om en måneds tid. Flyr Austrian. Kanksje det blir en mini-TR.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Trolig litt Bucuresti light?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Norwegian har vel ofte vært litt mer forsiktige med ruter til "deep-East", mens det virker litt som Wizzair har lyktes godt der, med et ganske omfattende rutenettverk til Torp fra ofte ikke helt logiske destinasjoner
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Vil nok tro at Wizz har et betydelig sterkere navn i den andre enden, hvilket gjør disse rutene lettere å fylle enn for DY.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Giganten Wizz Air på Torp!
Bare å gratulere Sandefjord lufthavn Torp ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Spennende, bare å gratulere Torp og Wizzair med den.
Har også flydd ganske mye med Wizz gjennom mange år og har lite å utsette. Minst like bra eller dårlig som røkla ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Bra det endelig kommer en forbindelse til Bulgarias hovedstad. Litt skuffende at DY ikke startet fra Gardermoen. Wizz er greit nok, men som beskrevet over, mellom Ryan og DY i "følelse".
Det er en god del bulgarere med forbindelse til Norge etter hvert, så for dem er det nok en etterlengtet rute. For nordmenn kan Sofia være en alternativ weekendby, dog vil jeg nok si at Bucuresti har mer å by på. Men det er billig, maten er bra og det er eksotisk nok. Det er heller ikke langt unna den spennende byen Plovdiv flere andre steder/byer. Gjentar det gjerne: Bulgaria er sannsynligvis (for de fleste nordmenn) et ekstremt undervurdert reisemål (reiseguru Riisnæs på NRK sa for noen år siden at det kanskje var det landet i Europa han hadde besøkt mest de siste årene) Beste hilsen Trond, Varna, Bulgaria |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Wizz Air med København-Sofia | Someone | Flyforum | 7 | 23-10-2023 09:39 |
Wizz Air starter Torp - București | Boeing_fan | Flyforum | 13 | 08-09-2022 13:34 |
Wizz Air starter Kaunas - Torp/Billund | Bll spotter | Flyforum | 1 | 18-09-2016 18:30 |
Wizz Air starter Torp-Beograd | Boeing_fan | Flyforum | 2 | 30-08-2012 21:42 |
WiZZ air Torp - Kiev | Bll spotter | Flyforum | 30 | 06-01-2009 12:07 |