![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]()
hegnar.no skriver at Avinor ønsker flere langruter fra OSL.
I tillegg til Norwegian og SAS jobber Avinor mot både amerikanske og asiatiske selskaper for økt IC satsing fra OSL. Les artiklen her: http://www.hegnar.no/okonomi/article756042.ece
__________________
Life is Brutale |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,895
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,692
|
![]() Quote:
Hvis man leser Aftenposten (papir, kommer vel på nett), så kan det virke som de ikke er interessert i Emirates og andre selskaper fra Europa og Midt-Østen. Dag Falk-Pedersen/Avinor mener blant annet at: Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jun 2006
Location: Oslo (Lindern)
Posts: 716
|
![]()
På radioen ble det sagt at de "vil ha slutt på lekasjen til CPH, FRA og LHR".
.De snakket om 20 nye ruter. Ganske urealistisk vil jeg tro. Jeg tror de fleste faktisk er fornøyde med å connecte. Man kan jo faktisk nå de fleste steder i verden med one stop fra OSL, så jeg er litt usikker på om en drøss med nye langruter frs OSL rett og slett er nødvendig og liv laga. Selv synes jeg tilbudet er godt nok som det er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,602
|
![]()
Det ville vaere hyggelig med flere interkontinentale ruter fra OSL, men aa si at de ikke oensker flere fra Midt-Oesten er aa skyte seg selv i foten fordi de flyr folk til huber. De aller fleste selskaper flyr til sine huber og flyr dem gjerne videre, og dette er selvsagt en del av grunnlaget for rutens eksistens. Det gjelder de fleste av dagens utenlandske langdistanseselskaper som ikke er fra Europa eller Midt-Oesten ogsaa. De maa gjerne satse paa aa faa Korean eller et Kinesisk selskap til OSL, men jeg ville ikke forsoeke aa stenge for Etihad eller Emirates. Det er ikke realistisk aa ha veldig mange langruter med hoey frekvens fra OSL da grunnlaget er for lite og OSL maa forbedre transfer prosedyrer og Non-Schengen omraadet, som til tider er overfylt. Saerlig ved forsinkelser er det et trist sted aa vente.
__________________
Upcoming flights: APR GDN-ARN FR 738, ARN-OSL DY 738, OSL-GVA LX 223, GVA-WAW LO E75, WAW-WRO E952, WRO-WAW E70 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jun 2010
Location: Ottestad
Posts: 552
|
![]()
Håper ikke dette nå er et utspill etter en ny Emirates utsettelse..
Avinor/OSL burde ta vare på de som ønsker å satse fra bakvendtlandet, vi er fortsatt bare 5 mill personer her. Dubai som hub/one stop er helt strålende... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,922
|
![]()
Det blir jo litt "hei-hopp" å si at de ikke vil har flere fra midtøsten. Hadde sikker vært gøy å få Qantas, Cathay og Southwest Airlines til OSL, men det er vel ikke det som skjer over natta.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
:-)
Join Date: Aug 2010
Posts: 102
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2012
Posts: 310
|
![]()
det har litt og så også transfer på innlands flyene
flere som velger heller å fly til CPH, FRA, AMS for å slippe å ha nytt check-in enn å surre rundt med bagasjen og sånt når de "mellomlander" i OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,692
|
![]()
Det er jo faktisk en av de tingene Avinor tar opp som problematisk, og treffer spikeren på hodet.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,643
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2012
Posts: 181
|
![]()
For oss på vestlandet er det ikke noe aktuelt med OSL hvis en skal vestover. Østover er det egentlig det samme. Er like så greit å mellomlande i Europa fremfor i Oslo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]() Quote:
Selvsagt under forutsetning at man gjør omlegginger slik at toll-tullet forsvinner. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2012
Posts: 181
|
![]()
Men frekvensene er ofte bedre fra AMS/FRA og videre ut i verden enn OSL, så er som oftest ingen problem med kjapp stopp.
Ellers er jo LHR også et greit alternativ med høy frekvens til f.eks USA. Forutsatt en kan holde seg på samme terminal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]() Quote:
Eksempel for Bergen til Newark: BGO-OSL-EWR = 6275 km BGO-LHR-EWR = 6619 km (7,2% ekstra flydd distanse) BGO-AMS-EWR = 6774 km (8,0% ekstra flydd distanse) BGO-CPH-EWR = 6905 km (10,0% ekstra flydd distanse) BGO-FRA-EWR = 7388 km (17,7% ekstra flydd distanse) Regner med også at det er hyppigere frekvens mellom OSL og BGO enn mellom BGO og de andre hubene. Dermed bør det være en rimelig stor sjanse for å reise via OSL fra Vestlandet vestover vil ha kortere reisetid, selv med ekstraarbeidet på returen på Gardermoen, enn det vil ta å reise via de andre hubene. Da har vi tilbakevist en myte også i dag.
__________________
Kurt Vi flyr LOT Last edited by LN-KGL; 11-02-2014 at 15:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2012
Posts: 181
|
![]()
Var ikke klar over den forholdsvis store forskjellen der.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]()
Det er vel og bra at man ønsker det og nye toner fra Avinor. Men hvordan har de tenkt til å gjøre dette? Hvilken strategi ser de for seg og hva tenker de å gjøre annerledes enn dagens "vente-strategi"? Det er det som er interessant.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Du er ikke alene om det kosvines. Tro og vite er to forskjellige ting - og vestlendingene så vel som sørlendinger frekventerer bedehusene ofte
![]() KRS-OSL-EWR = 6230 km KRS-AMS-EWR = 6574 km (5,5% ekstra flydd distanse) KRS-CPH-EWR = 6624 km (6,3% ekstra flydd distanse)
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,384
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,895
|
![]() Quote:
Uansett så kreves det litt mer innsats enn å bare justere på vaffelrøren |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian: Vil droppe nye langruter fra OSL | ENGM RAMP | Flyforum | 60 | 23-03-2013 02:32 |
Ny SAS-sjef vil ikke love nye langruter | Flying-news | Flyforum | 11 | 04-02-2011 12:07 |
Litt fler Osl-bilder, for den som vil se.. | petru26 | Bilder & foto | 8 | 24-04-2008 06:23 |
Avinor vil ha flere ruter fra nord | AirbusTrond | Flyforum | 4 | 16-05-2007 09:58 |
Ennå fler bilder fra Gardermoen *airliner seson is open* | TigerBlack | Flyforum | 4 | 09-05-2006 16:40 |