Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 12-02-2014, 18:01   #1
Wahoo
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
Default Hvem har asiatisk og amerkansk crew? (splittet)

Quote:
Originally Posted by sail4fun View Post
http://media.norwegian.com/#/pressre...ns-i-eu-960675

Norwegian har fått driftstillatelse og lisens i EU
Norwegian hevder i pressemeldingen at "flere andre europeiske selskaper har hatt amerikansk og asiatisk
besettning i en årrekke". Noen som vet hvem disse er?

EDIT: Lufthansa er tydligvis ett av dem http://worldscrews.blogspot.no/2012/...lufthansa.html
Hva de tjener er uvisst..

W

Last edited by Wahoo; 12-02-2014 at 18:15.
Wahoo is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2014, 18:24   #2
EBGflyer
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 380
Default Re: Norwegian har fått beskjed de kan få driftstillatelse i Irland (statustråd)

Quote:
Originally Posted by Wahoo View Post
Norwegian hevder i pressemeldingen at "flere andre europeiske selskaper har hatt amerikansk og asiatisk
besettning i en årrekke". Noen som vet hvem disse er?

EDIT: Lufthansa er tydligvis ett av dem http://worldscrews.blogspot.no/2012/...lufthansa.html
Hva de tjener er uvisst..

W
Finnair gør det også. Både amerikansk og asiatisk.

http://yle.fi/uutiset/finnair_hiring..._crews/7077054
EBGflyer is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2014, 18:25   #3
Basse-HAU
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
Default Re: Norwegian har fått beskjed de kan få driftstillatelse i Irland (statustråd)

Sas har vel eller har hatt på sine flyvninger til/fra Kina/Japan.
Basse-HAU is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2014, 18:33   #4
sk931
ScanFlyer Rusty
 
sk931's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
Default Re: Norwegian har fått beskjed de kan få driftstillatelse i Irland (statustråd)

Quote:
Originally Posted by Basse-HAU View Post
Sas har vel eller har hatt på sine flyvninger til/fra Kina/Japan.
JA SAS har japanske og kinesiske C/A...2 på hver flyvning, så det er altså til at overse....Ikke noget med hverken 6, 8 elller alle....
Det HAR været diskuteret før, og der er ikke nyt i det.....overhovedet...Det er iøvrigt heller ikke dette denne tråd handler om...
Hilsen Ole
__________________


AAR-CPH-NRT-AKL-LAX-ARN-AAR
når det nu engang bliver muligt...ude i fremtiden
sk931 is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2014, 19:14   #5
Basse-HAU
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
Default Re: Norwegian har fått beskjed de kan få driftstillatelse i Irland (statustråd)

Quote:
Originally Posted by sk931 View Post
JA SAS har japanske og kinesiske C/A...2 på hver flyvning, så det er altså til at overse....Ikke noget med hverken 6, 8 elller alle....
Det HAR været diskuteret før, og der er ikke nyt i det.....overhovedet...Det er iøvrigt heller ikke dette denne tråd handler om...
Hilsen Ole
Tråden handler om DY, og med ett svar på ett spørsmål ang asiatisk crew på andre europeiske carrier, thats it, end of story.

PS: De tjener nok en slant mer en DY.
Basse-HAU is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2014, 20:14   #6
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,460
Default Re: Norwegian har fått beskjed de kan få driftstillatelse i Irland (statustråd)

Synes man bør skille mellom 1-2 stk av språk- og kulturhensyn og fullt crew. Motivasjonen er litt annerledes.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2014, 20:50   #7
martins
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 212
Default Re: Norwegian har fått beskjed de kan få driftstillatelse i Irland (statustråd)

Må si at jeg syns Norwegian etterhvert opptrer mer og mer arrogant i sine uttalelser. Misliker slike selskaper som har den holdningen, ikke bare mot kundene side, men sine ansatte også. Kjenner jeg blir kvalm... (Ref: pressemeldingen)

Last edited by martins; 12-02-2014 at 20:55.
martins is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2014, 20:53   #8
LN-TIB
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,682
Default Re: Norwegian har fått beskjed de kan få driftstillatelse i Irland (statustråd)

Quote:
Originally Posted by EBGflyer View Post
Finnair gør det også. Både amerikansk og asiatisk.

http://yle.fi/uutiset/finnair_hiring..._crews/7077054
I praksis så gjør vel Finnair det samme som DU? Dog uten at det blir det helt store hysteriet i media ser det ut til. Dette vil uansett gjøre det vanskelig å stoppe DU, slik enkelte gamle menn med hatt forkynte i Oslo for en drøy uke siden, når dette allerede er godkjent hos andre selskaper.

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Synes man bør skille mellom 1-2 stk av språk- og kulturhensyn og fullt crew. Motivasjonen er litt annerledes.
Motivasjonen er underordnet i spørsmålet om dette er lovlig eller ikke. Forøvrig så kan vel motivasjonen offisielt ikke alltid være overens med interne mål? Selskapene sparer kostnader på dette, uansett hvor nobel deres uttrykte motivasjon for dette måtte være.

Åpner en irsk AOC og lisens opp for at DU nå kan fly over Russland?!
__________________

LN-TIB is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2014, 20:57   #9
gustavf
ScanFlyer Mile High Club

Galley Slave
Global Moderator
 
gustavf's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,481
Default Re: Norwegian har fått beskjed de kan få driftstillatelse i Irland (statustråd)

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Synes man bør skille mellom 1-2 stk av språk- og kulturhensyn og fullt crew. Motivasjonen er litt annerledes.
Motivasjonen er annerledes, men jussen tillater ofte et helt crew. Hvis du leser regelverket som begrenser dette i Danmark (der det er begrenset, ikke totalforbudt som i Norge), så ser du fort at det er vanskelig å lage treffsikre regler som skiller mellom ulik motivasjon. Derfor synes jeg ikke det er overraskende at disse reglene oftest er utformet ganske liberalt, da behovet for å bruke arbeidskraft uten EU-statsborgerskap er til stede i flere selskap, av ulike grunner.

Jeg tror det hadde vært fint om vi kunne holde diskusjonen i denne tråden rundt de faktiske forhold knyttet til irsk AOC. Hva dette betyr for bransjen og de ansatte, har vi en ganske omfattende tråd om: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=118721
__________________
Meld deg inn i Foreningen Flyprat:
http://foreningen.flyprat.no/
gustavf is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Hvem går inn og ut av OneWorld? (splittet) Discus Småprat 12 02-10-2013 21:22
Asiatisk crew hos SAS LN-FOC Flyforum 20 27-04-2013 22:44
Om DY-IC-crew, 5th freedom, SAS SIN-BKK og annet (splittet) Mekum Småprat 15 21-09-2012 19:38
SIN-DPS med hvem? (splittet) ex_trd Reiseforum 12 02-11-2010 13:02
Alt klart for asiatisk crew på SAS CK Flyforum 2 13-06-2008 14:07


All times are GMT +2. The time now is 07:12.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.