![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
SAS skal nå gjøre det mulig å betale for mat, drikke og varer fra Cloud Shop Store og Cloud Shop Café om bord i flyene. Skal bli spennende å se hvor mange poeng en øl er verdt ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Betaler man da med eurobonus kortet da?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Då ryker trumf poengene på øl
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hehe, noe må man få igjen for den dyre bensinen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Dette innføres 1. november 2011.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Noen som kjenner til hvilken kurs som er satt på EB?
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Blir sikkert et sjokk-oppslag når tabloidene finner ut at man kan få "gratis" alkohol.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ja, tipper de må gå ut å beklage seg, og kun si det gjelder overprisede tørre bagettene
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Eksemplene som SAS hadde i STO var rundt 500 poeng for en kaffe og rundt 10.000 for en deo til 150 kroner. De sa at prisene ikke var endelig, men det er ikke uvanlig at verdien på EB-poeng er sjokkerende lav for det meste annet enn flybilletter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
Så i den settingen er det vel ikke så galt. Men om jeg kunnne ville jeg vel heller prioritert å bruke dem på 50% salg, upgrades eller bonusbilletter i long haul business
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
En natt på hotell=en kaffekopp?
Nei, vettu meg hva. Da tror jeg poengene går til noe annet istedet ![]()
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Skal bli spennende å se, men får håpe at SAS ikke dummer seg helt ut. CloudShop-menyen er jo noe nesten alle passasjerer leser i - og oppdager de at det koster 500 poeng for en kaffe (som for øvrig snart skal bli gratis), samtidig som de tjener 150 poeng på flyvningen, er det et hån mot passasjerene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Samtidig håper jeg dette virkelig slår an. Hvis verdien av EB-poeng devalueres har SAS økt handlingsrom til å tilby mer poeng på flyturer. Så kan vi prise oss lykkelig for at noen er fornøyd med fem øre pr. poeng! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Vi nærmer oss et svar. I dagens nyhetsbrev fra SAS står det følgende:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
I forbindelse med at jeg etterlyste en oppdatering av Cloud Shop menyen (dagens har jo vært på markedet en stund) så fikk jeg svar at ny meny kommer 1/11, samtidig som man da kan begynne betale med poeng. Så bør vel få mer svar da?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
De fire menyene (vinter, vår, sommer, høst) kommer alltid på faste datoer, så er klar over at vintermenyen begynner til uken. Lurte bare på om den nye allerede lå ute. Regner med at poengprisene står oppført i denne menyen og håper også at gratis kaffe/te begynner da. Ingen grunn til å vente!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Sandwich = 1400 poeng??? Billett TRD - CPH t/r i Economy Extra koster 5765 og gir 1800 poeng.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Men det er ikke helt bra at de ikke har en meny eller informasjon ute når de fyrer av gårde nyhetsbrevet til alle EB-medlemmene i Norge. Men på de to eksemplene som står i e-posten virker det i alle fall som Fnate hadde rett om verdien på et EB-poeng.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Kan ikke præcist huske hvor meget kaffe, sandwich osv. kostede, men det var ihvertfalt så mange point, at min første tanke var at det er en hån mod de rejsende når man tager i betragtning hvor få point man optjener på at flyve. Var det omkring 5-600 point for en kaffe og omkring 1500 +/- point for kaffe+morgenmadssandwich (jeg mener det var deromkring). Så man skal altså flyve indenrigs i Danmark 20 (?) gange på billige økonomiklasse-biletter for at have point nok til en kaffe og en tør sandwich... Samtidig bliver man med 20 segmenter sølv-medlem, men pointoptjening giver altså bare en kop kaffe og et stykke tørt brød ![]() Helt ærligt - det bliver for dumt og på mig virker det ihvertfald ikke som en forbedring at kunne bruge point på dette. Tværtimod, så synliggør det bare hvor få point man rent faktisk optjener hos SAS.
Founder /Editor: FinalCall travel Last edited by FlyHi; 27-10-2011 at 09:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Skjønner heller ikke hvorfor mange av dere klager/sutrer sånn. Synes man det koster for mange poeng er det jo bare å betale som idag..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Flere SAS EuroBonus-poeng hos Scandic | FlightDeck | Reiseforum | 0 | 13-02-2012 17:19 |
Triple SAS EuroBonus-poeng hos Hertz | FlightDeck | Reiseforum | 11 | 13-12-2010 15:18 |
Triple SAS EuroBonus-poeng hos Avis | FlightDeck | Reiseforum | 0 | 06-10-2010 21:44 |
Flere SAS EuroBonus-poeng hos Hertz | FlightDeck | Reiseforum | 1 | 11-04-2010 14:19 |
Doble SAS EuroBonus poeng hos Sixt | FlightDeck | Reiseforum | 0 | 16-03-2010 21:32 |