![]() |
Betal med EuroBonus-poeng om bord hos SAS
SAS skal nå gjøre det mulig å betale for mat, drikke og varer fra Cloud Shop Store og Cloud Shop Café om bord i flyene. Skal bli spennende å se hvor mange poeng en øl er verdt ...
|
Re: Betal med EuroBonus-poeng om bord hos SAS
Betaler man da med eurobonus kortet da?
|
Då ryker trumf poengene på øl :D
|
Hehe, noe må man få igjen for den dyre bensinen :p
|
Dette innføres 1. november 2011.
|
Noen som kjenner til hvilken kurs som er satt på EB?
|
Blir sikkert et sjokk-oppslag når tabloidene finner ut at man kan få "gratis" alkohol.
|
Ja, tipper de må gå ut å beklage seg, og kun si det gjelder overprisede tørre bagettene :p
|
Quote:
|
Quote:
Så i den settingen er det vel ikke så galt. Men om jeg kunnne ville jeg vel heller prioritert å bruke dem på 50% salg, upgrades eller bonusbilletter i long haul business |
En natt på hotell=en kaffekopp?
Nei, vettu meg hva. Da tror jeg poengene går til noe annet istedet ;) |
Skal bli spennende å se, men får håpe at SAS ikke dummer seg helt ut. CloudShop-menyen er jo noe nesten alle passasjerer leser i - og oppdager de at det koster 500 poeng for en kaffe (som for øvrig snart skal bli gratis), samtidig som de tjener 150 poeng på flyvningen, er det et hån mot passasjerene.
|
Quote:
Samtidig håper jeg dette virkelig slår an. Hvis verdien av EB-poeng devalueres har SAS økt handlingsrom til å tilby mer poeng på flyturer. Så kan vi prise oss lykkelig for at noen er fornøyd med fem øre pr. poeng! |
Vi nærmer oss et svar. I dagens nyhetsbrev fra SAS står det følgende:
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Sandwich = 1400 poeng??? Billett TRD - CPH t/r i Economy Extra koster 5765 og gir 1800 poeng.
|
Quote:
|
Quote:
Kan ikke præcist huske hvor meget kaffe, sandwich osv. kostede, men det var ihvertfalt så mange point, at min første tanke var at det er en hån mod de rejsende når man tager i betragtning hvor få point man optjener på at flyve. Var det omkring 5-600 point for en kaffe og omkring 1500 +/- point for kaffe+morgenmadssandwich (jeg mener det var deromkring). Så man skal altså flyve indenrigs i Danmark 20 (?) gange på billige økonomiklasse-biletter for at have point nok til en kaffe og en tør sandwich... Samtidig bliver man med 20 segmenter sølv-medlem, men pointoptjening giver altså bare en kop kaffe og et stykke tørt brød :headbang Helt ærligt - det bliver for dumt og på mig virker det ihvertfald ikke som en forbedring at kunne bruge point på dette. Tværtimod, så synliggør det bare hvor få point man rent faktisk optjener hos SAS. |
Quote:
Skjønner heller ikke hvorfor mange av dere klager/sutrer sånn. Synes man det koster for mange poeng er det jo bare å betale som idag..... |
All times are GMT +2. The time now is 12:59. |
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.