![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Har booket flybiletter tur/retur Singapore i Juni/Juli, med 9 hele dager til disposisjon + dagen jeg ankommer kl. 09:15 og dagen jeg reiser 21:20.
Har vært i Singapore 2 ganger tidligere de siste 4 månedene så planlegger å dra videre ut fra Singapore. Har vurdert, Kambodsja, Vietnam, Laos, Indonesia og Australia (Perth). Noen har noen tips, gode kombinasjoner evt lignende. Maks 2 steder. Feks Indonesia og Perth. Reiser sammen med kjæreste, så er ikke så interessert i et volsomt uteliv, da vi foretrekker rolige kvelder. Alt at tips mottas. Maks reisetid ut av SIN på 5 timer. Takk på forhånd!
![]() |
#2 |
Flysitter
|
![]()
Hva med Borneo? Kota Kinabalu er kanskje ikke verdens mest spennende by men naturen omkring og oppi fjellene er fantastisk. Da kan du også dra til Sandakan med buss eller billig fly og Sepilok Orangutan Rehabilitation Centre. http://www.orangutan-appeal.org.uk/a...itation-centre
Last edited by jameson82; 13-03-2015 at 15:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hva med Bali eller Lombok? Ganske lett tilgjengelig fra SIN. Eller hva med noe mer eksotisk som DILI i Øst Timor ?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Uha, sikke mange valgmuligheder du har her.
Men et par forslag villle være en tur til Hanoi eller måske en tempeltur til Siem Rep i Cambodia. Og kun en times flyvning fra Singapore , er der jo masser af spændende ting at opleve omkring Kuching på den malaysiske del af Borneo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg var nettopp på vinterferie i Sørøst-Asia med familien. Utgangspunktet vårt var Singapore som vi kombinerte ned 3-dagerstur til Siem Reap (bl a Angkor Wat). Dro videre via SIN til Cebu på Filippinene (4 dager på Shangri La med bla dykking) og derfra til Bohol og Panglao (fantastisk fin og rolig strand på South Palms Resort). Hele runden (eller deler av den) kan anbefales.
Ps. De tre siste vinterferiene har vi også brukt Singapore som utgpkt for turer til Bali, Kota Kinabalu (Shangri La Rasa Ria) og HCMC (Saigon). Kan egentlig anbefale alle disse stedene avh av hva du foretrekker. Vi har stort sett brukt Air Asia og Silkair. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Siem Rep står høyt på lista. Hvor mange dager er anbefalt her, ser at flere skriver 3 dager? Og er hovedstaden Phnom Penh verdt turen innom?
Har også vurdert Bali/Lombok, men tror jeg vil holde meg til kun 1 av dem såfall. Noen som har litt erfaring og kan komme med +/- for hver. Hvordan er Saigon? Er det en by verdt alene, evt Hanoi? Eller bør jeg dra ut av byen for å oppleve Vietnam.
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
3 dager i Siem Reap var passelig. Vi brukte privat guide i Angkor-området.
Vi var i Sanur på Bali for to år siden. Fint og rolig. Lang strand, men det lå noe plastavfall her og der. Og det var noen løshunder, men de virket harmløse. Vi bodde på Hyatt. Det er nå under renovering. Personlig ville jeg holdt meg unna Kuta. Rundtur på Bali anbefales. Vi brukte privat guide gjennom hotellet. Også dagstur til Lembongan for snorkling eller dykking kan anbefales. Saigon er en hektisk og spennende by. Mye å se og mye god mat. Det finnes flere organiserte utflukter bla til Mekong-deltaet. Du finner masse om div aktiviteter gj Tripadvisor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Siem Reap, Kambodsja: Dere rekker over det meste av Angkor på tre dager. Et av verdens flotteste undeverker, så dit bør dere ta turen før eller senere.
Cameron Highlands, Malaysia: Teplantasjer og flott natur, hvor man fint kan tilbringe noen dager med å slappe av eller gå turer i skogen. Lett å reise dit med buss via Kuala Lumpur. Det er også verdt å stoppe en dag i Melaka på veien til eller fra Singapore. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Min favoritt Penang
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Reis til den siviliserte verden,perth i Australia er nok mye bedere enn (syden) i sør øst asia selv om det er mittvinters der på den tiden. Snitt temp ca 14' c/ 55'f
Last edited by Glean EBG; 14-03-2015 at 04:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]() Quote:
Det var da et særdeles dårlig råd ![]() Henger meg på de som foreslår Siem Reap. Bør ha 2 dager for å se Angkor Wat. Videre vil jeg foreslå båttur ned Tonle Sap til Phnom Penh. Turen tar ca 6 timer. Anbefaler hvertfall 3 dager i PP, mye spennende å se. S21 eller Tuol Sleng og Killing Fields anbefales. Sterke saker, men en viktig del av historien. Har du tid kan man også dra Sihanoukville for noen dager på stranda. Bl.a Flyr Silk Air til både Siem Reap og Phnom Penh. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ja likte meg ikke der var fint hotell men alt for varmt og fuktig ute
I byene luktet det jævlig og var skittent omtrent over alt. Også var det litt ironi da Perth ikke er de mest opplagte stedet og reise til i Juli for ferie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Beste vær i den perioden er vel rundt Bali hvor du raskt bør komme deg over til Gilli og Lombok. Har bodd 2 steder på sørlige Bali, men fikk ikke helt sansen for området.
Ellers kan jeg anbefale en tur til Tawau (antagelig ikke direkte) hvor du kan reise ut på Kapalei og få noe av verdens beste dykking på Sipadan. Langkawi som jeg enda ikke har prøvd er også lett tilgjengelig. Siem Reap, syntes 2 dager der holdt i massevis. Etter 3 ruiner er alt repetisjon. Og ett "pling-plong" danseshow en kveld holder.
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Vi har bestemt oss for enten Bali eller Lombok. Har 3 hele dager til disposisjon. Noen tanker om hvordan en skal gjøre det? Rett til Lombok, eller er Bali verdt et stop? Noen tips om utflykter, touropratører el?
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Løfter denne igjen. Har 10 dager til disp med utg.punkt Singapore (hoppet på QR sitt C tilbud). Dette er i juni. Vurderer Bali, Lombok, Redang/Tioman og evt Borneo, men vet lite om Borneo. Vil ikke ha regnsesong.
Tips??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ingen tips enda, men drar til Redang I September... Blir nok bra :-)
![]() |
#17 | |
一期一会
|
![]() Quote:
Ang. været så må jeg smile når folk på Flyprat/Bonusfeber vil ha fint-vær-garanti og null regn i tropiske klima ved ekvator. ![]() Her er det store lokale variasjoner; selv lille Singapore har forskjell på øst og vest i nedbør og temperatur. Bali har klar differanse på coastal og highland. Singapore, Denpasar og Redang har i juni statistisk lite regn, mens Kota Kinabalu er våtere. Statistikken gir deg bare et hint. Jeg har vore i regionen alle årets 12 måneder og hver gang jeg sjekker værmeldingen online for plassen jeg befinner meg, så må jeg bare le. Med mindre jeg er like ved en hovedflyplass så er værmeldingen helt på bærtur. En ting er sikkert; været har de siste årene blitt mer uforutsigbart og du må være fleksibel og forberedt på alt. Enjoy the Cumulus. Last edited by Edvard; 14-04-2015 at 18:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Singapore Airlines starter Stockholm - Singapore 30MAI17 | Bizflyer | Flyforum | 58 | 15-09-2020 14:58 |
British Airways/Singapore Airlines sin Concorde-rute til Singapore | Chriscross | Flyhistorisk forum | 4 | 29-03-2012 12:11 |
God lørdag fra Singapore | sirpjalle | Flyforum | 11 | 12-11-2011 20:46 |
Reisetips (rask t/r ut av FRA en fredag i oktober) | Twin Otter | Reiseforum | 11 | 11-09-2011 09:12 |
Go' onsdag fra Singapore | Bizflyer | Flyforum | 22 | 04-04-2007 21:58 |