![]() |
|
![]() |
#1 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Håpløst opplegg! Fy dere SAS
![]() http://www.aftenposten.no/reise/article4281339.ece Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Idiotisk! Kredittkort er det eneste sikre å kjøpe flybilletter med, spesielt et såpass konkurstruet selskap,
De burde i det minste gi kort som de samarbeider gjennom Eurobonus med fritak Last edited by Someone; 27-07-2012 at 15:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Idiotisk å innføre kredittkortgebyr. Vil Widerøe følge etter, eller kanskje man slipper gebyret hos de? Ser nå at kunden må betale kredittkortgebyr uansett hvilken salgskanal man kjøper hos.
Stor ripe i lakken til SAS.. Last edited by Glenn; 27-07-2012 at 15:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Jul 2012
|
![]()
Noen som har noen tanker om dette også vil gjelde co-brandede kort? Norwegian tar ikke gebyr med deres kort.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Dette er jo helt ræva, spesielt når gebyret er så høyt. Når jeg ser sånt mister jeg fullstendig lysten til å støtte selskapet, og heller gå over til noen andre...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Dette syntes jeg var en svært irreterende nyhet jeg reiser meget mye med SAS og kommer garantert å reise med andre selskaper som ikke har disse idiotiske gebyrene om det er et alternativ.
Begynner å bli flere å flere som har det men kun AF/KLM av full service selskapene som jeg kommer på i farta og nå sas av halv service selskap å regne. Er det bare på SAS.no eller gir det også utslag på WF.no f.eks.? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
I Sverige är det förbjudet att ta ut kreditkortsavgifter för svenska företag. Eftersom SAS är registrerat i Sverige som svenskt företag så tror och hoppas jag SAS inte kan ta ut någon avgift här.
Jag tolkar det som att VISA/Mastercard Debit card kommer fortsätta vara gratis. Last edited by L-1011; 27-07-2012 at 15:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Så flott, da blir det så dyrt å betale med det kombinerte AmEx-kortet at man dropper det, og dermed ikke får nyte godt av reiseforsikringen. Samtidig går man da glipp av den ekstra poengopptjeningen, så da er det vel bare å klippe kortet først som sist.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Der røk det gebyrfrie selskapet. Vil ikke SAS at vi skal kjøpe reiser gjennom deres egne salgskanaler? Ettersom kredittkortgebyret er såpass høyt, så kan det bli ganske store penger å spare dersom man ønsker å betale med kredittkort og benytter seg av en tredjeparts salgskanal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Det er riktig nok et selskap til som tar betalt AF/ KLM men de har i det minste ikke BOB. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Med denne endringen så mener jeg nå at SAS tilhører den absolutte bunnen av europeiske flyselskaper, i hvert fall hvis det blir gebyr for co-brandede kredittkort og. Da kommer jeg gjøre alt for å styre unna SAS så godt det går. Nesten sånn att jeg overveier å reise med British Airways via LHR når jeg skal til Stockholm, dit jeg reiser mange ganger per år... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Håpløst av informasjonssjefen å påstå at SAS fortsatt vil være gebyrfritt. Bare å glemme dette reklamemottoet nå SAS, det vil fremstå som uten troverdighet. Jeg kommer til å returnere både Diners og Mastercard hvis dette gjelder disse co branded kortene også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Utrolig inkonsekvent og selvmotsigende gitt all den reklamen SAS har kjørt på med tanke på avgifter. Nå er det bare bagasje de kan reklamere med. Men du verden for en pris kredittkortselskapene tar for dette produktet - koster det SAS virkelig 2-300 mill. kroner i året?!
Last edited by FlightDeck; 27-07-2012 at 16:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Som noen på businessclass.se påpekte: dette gir inntrykk av at SAS er i et ganske desperat behov av penger. Kanskje lurt å brenne EB-poengene sine før det er for sent?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
40 kroner (?) hos konkurrenten i Norge virker jo som en meget god deal (det ble vel hevdet at de rundt 40 kronene var alt for høyt bare for å dekke kostnadene ved kredittkorttransaksjonen)...
Dette er en utvikling som ikke er spesielt hyggelig for SAS-kunder, og som flere er inne på så slår jo dette beina under på alt SAS har brukt millioner av kroner i markedsføring på. Nuvel, det skal bli interessant å se hva som er neste stunt i forhold til differensiering mot konkurrentene i LCC-segmentet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvor lenge har DY tatt gebyr for bruk av kredittkort? | Isbamse | Flyforum | 183 | 13-01-2018 16:50 |
SAS med nytt gebyr -Seteavgift | Dash | Reiseforum | 62 | 03-04-2014 11:22 |
Kredittkort og gebyr i Danmark (splittet fra SAS og kredittkortgebyr) | Tommy777 | Reiseforum | 27 | 02-08-2012 09:29 |
Doble SAS EuroBonus-poeng ved betaling med Diners Club | FlightDeck | Reiseforum | 3 | 03-11-2011 08:06 |
Air Baltic innfører gebyr for innsjekk | Isbamse | Flyforum | 6 | 06-11-2009 09:23 |