![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2010
Location: Berlebyen
Posts: 1,496
|
![]()
En maskin fra SAS hadde feil på alle toalettene på en chartertur fra Aqaba til Gardermoen.
http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10127801 Vidar |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
A Flying Paramedic
Join Date: Oct 2008
Location: Råholt/OSL
Posts: 172
|
![]()
Soiled waste indicator... Løsning: 3 isbiter, litt vann og papir i skåla... Trekk sikringen til toalettet på FD... Reset sikringen, trykk samtidig på flush knappen innen 4 sekunder etter at sikringen er trykket inn igjen... Problem solved....
DYA'n |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2006
Posts: 121
|
![]()
Helt riktig - den funker. Men om dassene ikke er tømt før T/O så er botemiddelet manuell opening av suction valve. Låsepinnen til understellet funker som verktøy. Drit dassen full - fjern cover - open suction valve og vips -- tomt. NB Pass på slipset. Fikk dette i fanget på en langtur. Var dasstømmer i 8 timer. CA er en statusjobb!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
A Flying Paramedic
Join Date: Oct 2008
Location: Råholt/OSL
Posts: 172
|
![]()
Helt riktig Merrilfield
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2012
Posts: 221
|
![]()
Hehe, visste ikke at dere var så kreative! Dere høres jo nesten ut som oss på teknisk..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,549
|
![]()
Kanskje noen skulle søke om erstatning - man får vel ikke det man betaler for om toalettene ikke funker
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,549
|
![]()
Ser at venner av meg var med på denne flighten. De forteller at turen, tross toalettkrisen gikk helt fint, og at mannskapet gjorde en flott jobb!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
A Flying Paramedic
Join Date: Oct 2008
Location: Råholt/OSL
Posts: 172
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2009
Location: Sun City
Posts: 274
|
![]()
Hva var anledningen til at SAS fløy charter til Jordan? Jeg må innrømme jeg ble litt overrasket over at alle som har stått frem i media er norske, trodde kanskje dette var en muslimsk pilgrimsferd. Selv om jeg også skjønner at de ikke ville klaget på å måtte gjøre sit fornødne i en pose..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,380
|
![]()
SAS har da fløyet solcharter til Aqaba i årevis... Apollo, er det ikke?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,883
|
![]()
Aqaba er da en relativt kjent charterdestinasjon og har vel lenge gått jevnlige charterfly dit
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Newcomer
Join Date: Sep 2013
Location: Tromsø
Posts: 1
|
![]()
Turen var Charter for Apollo.
Og til tross for at vi manglet toalettene de siste 3,5 timene, så gikk det overraskende greit. Dog var undertegnede ganske glad for at det ikke var turbulens mens man sto å pissa på flaske inne på doen.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]()
Fløy dit med SAS i 2008, mener det var første sesong for SAS.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]()
Har hatt ad-hoc chartere dit i mange år, min første var 2006, siden 2008 har det vært fast hver vinter for Apollo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Noen bilder fra Aqaba og Eilat | C130 | Bilder & foto | 13 | 18-04-2011 18:33 |
SAS og charter til Aqaba? | Sondbjo | Reiseforum | 29 | 17-04-2011 16:45 |
Til Bodø flyshow på lørdag. Charter til / fra Gardermoen | LN-TAL | Flyforum | 9 | 03-05-2008 12:05 |
Fra Gardermoen til Reykjavik | ATC-flyradar | Flyforum | 3 | 02-02-2007 23:32 |