![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Noen trygge og billige taxi-selskaper som kan anbefales i Tallinn? Eller kanskje noen har erfaring med Taxify eller Uber?
![]() Last edited by eligent; 05-08-2016 at 17:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Uber i Tallinn fungerte strålende og ikke spesielt dyrt. Rundt 5,5 euro fra byen til flyplassen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
I Estland er vanlig taxi uansett billig. Ikke noe stort poeng med Uber
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har lest litt rundt omkring at man ikke bør ta hvilken som helst taxi fordi man kan bli lurt. Ble også tipset om dette av en lokal kar sist gang jeg besøkte byen, men husker selvfølgelig ikke hvilke selskaper han sa jeg burde unngå..
Last edited by eligent; 05-08-2016 at 17:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Kollektivsystemet er gratis mot et sånt kort man får tak i. Det går buss fra flyplassen men jeg tror jeg betalte mellom 10-15 € i Taxi i april.(Flyplassen-Swissotel) Når det er så billig er taxi greit spesielt når man har bagasje
![]() Om du ikke har bestilt hotell så velg swissotell. Det er konge men desverre blant de dyreste... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Jeg har et "sånt kort". Det er gratis så lenge du er registrert som bosatt i Tallinn. Ellers fungerer "sånt kort" som kollektivkort som i de fleste andre byer.
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() Hadde trodd taxi skulle vært billigere, ifølge hjemmesidene til div taxiselskaper skulle en tur fra flyplassen til Swissotel være rundt 8€. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Det spørs nok hvilken tid på døgnet det er ![]() Det er trygt å ta taxi. Kollektiven koster vist penger for utlendinger så taxi/uber er nok det beste valget. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Noen erfaringer med L'Ermitage Tallinn? Hadde opprinnelig booket der men etter å ha lest denne tråden frister det veldig med Swissotel
![]()
![]() |
![]() |
#10 |
Flydiot
![]() Join Date: Aug 2010
|
![]()
Swissotel er konge. Fikk en kåk på nærmere 60m2 sist jeg bodde der. Helt rått
Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Swisshotel klart best!
7 sisters nest best (her bodde den engelske dronningwn når hun besøkte byen. Taxi til/fra flyplass er MAX 10 eur! Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg ville valgt swiss! Det er fantastisk... lermitage høres ut som gammel botique stil...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg er i Tallin nå på tredje dagen, bor på Radisson Blu Sky City som faktisk er veldig bra, ble oppgradert til Business Class rom. Vedrørende taxi; hold deg til Tulika Takso, Tallin Takso eller Tulika Business; disse tre er offisielle partnere av flyplassen og anbefales også av hotellene. Som tidligere nevnt maks 10 Euro flyplass til hotell (jeg endte på under 8 Euro), tidligere i dag tok jeg en 15 minutters taxi tur i bykjernen og han skulle ha hele, 5,50 Euro, så jeg synes ihvertfall at det er både billig og trygt.
Andre taxiselskaper blir man fort forsøkt lurt av i følge generell info på¨nettet,men også i følge han jeg spurte, som jobber på hotellet her, om dette. Last edited by Fjordheim; 15-10-2016 at 17:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det ble Swissotel, og angret ikke ett sekund! Var rimelig kjipt å bo i suite på Radisson Blu Royal i København uka etter... Blir soleklart Swiss neste gang jeg er i Tallinn.
Brukte Uber fra flyplassen og rundt i byen - betalte aldri mer enn 3.50 ![]()
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nordica nytt flyselskap i Estland - tidligere Nordic Aviation | dimmaua | Flyforum | 169 | 22-11-2024 10:03 |
PSO-ruter i Estland - status | Trdfly | Flyforum | 4 | 09-02-2024 09:32 |
OSL AirBaltics Estland-jet 30JUN19 | Someone | Spotteralerts | 0 | 30-06-2019 18:35 |
Fly i Keila, Estland | Mugnas | Bilder & foto | 9 | 25-02-2014 22:08 |
Estland holder samtaler med SAS om Estonian Air! | LN-AFG | Flyforum | 4 | 19-05-2010 09:16 |