Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 22-08-2013, 20:33   #1
LN-CMN
ScanFlyer Silver

Ryanair Rygge-Beauvais-Lanzarote

Hei!
Sitter å vurderer reise til Islas Canarias i juleferien og har funnet et rimelig alternativ med FR via BVA til ACE, er 4 timer i mellom disse flyvningene på BVA, er det noen andre som har prøvd seg på tilsvarende uten gjennomgående billetter med hhv Wizz, Ryanair eller Easyjet, evt noen som har tabbet seg ut?
I forhold til forsikring så sier reiseforsikringen at det min må være 2timer mellom to avganger, jeg regner med at dette er like gyldig for FR.
Hvis noen har erfaringer så hadde det vært veldig snillt hvis dere ville delt dem med meg
På forhånd takk

Kommende flyvninger:

Instagram: flapsandspoilers
LN-CMN is offline   Reply With Quote
Old 22-08-2013, 22:20   #2
WF-380
ScanFlyer Gold

WF-380's Avatar

Default Re: RYG-BVA-ACE

Jeg har ingen erfaringer med separate billetter på Ryanair, men de momentene som slår meg med denne sjanseseilasen er:
  1. Dette er i jula, høysesong med fulle fly og vanskelig å få nye billetter hvis det skjærer seg
  2. Samme tida er også høysesong for kanselleringer og forsinkelser pga vær
  3. Har lest om at Ryanair av og til endrer rutetidene sine. Hvis de for eksempler flytter en av flightene slik at din connection blir for kort, sitter du i saksa.
Nå vet jeg ikke hvor mye du sparer, men spørsmålet er om en jul på BVA (eller hjemme) er verdt risken.
WF-380 is offline   Reply With Quote
Old 23-08-2013, 11:01   #3
LN-CMN
ScanFlyer Silver

Default Re: RYG-BVA-ACE

Takk for dine synspunkter!

Har tenkt på følgende scenarioer jeg også! Har tidligere kjøpt separate billetter med hhv DY og HV en gang i juletida hvor dette gikk veldig bra, men som sagt vet man jo aldri hva som kan skje. Sparer over 6000,- totalt så er nettopp derfor dette alternativet er valgt.

Kan legge til at flyet går 06.50 fra RYG ank BVA 09.05 avg BVA 13.25, det vil si at flyet fra RYG har hatt night stop så ingen fare for delay fra annen destinasjon og flyet som går fra BVA har hatt night stop på ACE og skal returnere så der kan det evt bare bli forsinkelse på returen til ACE.

Kommende flyvninger:

Instagram: flapsandspoilers

Last edited by LN-CMN; 23-08-2013 at 11:32.
LN-CMN is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules