![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=113013
SAS Braathens har røpet deler av sin hemmelige plan for å gjenvinne kundenes tillit ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Et lattelig forsøk på å opprette tilliten.
Hva i all verden har billig billetter med deres regularitet og punktlighet å gjøre? Jo de får glatt fylt opp fly og får folk til å reise med de igjen, men dette minner meg mer om en småunge som pisser i buksa for å holde seg varm!
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Hadde håpt på noe helt annet, men regnet med at det var dette som ble resulatet.
Innføring av bedre service hadde vært å foretrekke. Forretningsfolk kjøper sjelden de billigste billettene likevel, siden det er viktig å kunen endre avgangene tc. Dette tjener hovedsaklig de fritidsreisende på, mens storkundene, som SAS trenger bildgjøre, ikke får så mye ut av dette..... La oss håpe at dette kun er brannslukning og at SAS heller satser mer på kvalitet og service. Nå skal det jo til SAS sitt forsvar sies at dette er lekkasjer og at journalister skriver det som dem tror er best for deres løssalg.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Air Traffic Controller
|
![]()
Hvorfor i alle dager er dette latterlig? De vet nøyaktig hva flesteparten vil ha! Billige flybilletter. bare folk kommer seg billig fre, glemmer dem hva som har skjedd den siste tiden. Skal love dere at mange av de som har stått på gærningmoen og sagt de aldri skal fly SASBraathens mer, hiver seg på dette kjøret!
Sånn er bare nordmenn! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
det er lattelig fordi det har ingen ting med regularitet og punktlighet å gjøre!
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Enig med Hurum - bedre service er et bra triks. Gratis kaffe & gjerne noe enkelt å bite i på flyturen er muligens det som kan hjelpe selskapet på beina igjen. Her vil det være snakk om å skille seg litt ut fra DY - litt bedre service er tingen. Og punktlighet & regularitet kommer ikke til å bli noe problem. I løpet av få uker/mnd er selskapet der det skal være ift pun/reg (tror jeg).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hvorfor er det latterlig? SASBRA faar positiv reklame, og folks hukommelse er paa under en uke, det vet vi fra foer. Hvor mange arbeidskonflikter tror du det var mens jeg jobbet i SAS? Mange mange. Det var like mye skriking og hyling da. Storkunder som droppet avtaler. bestemoedre som aldri skulle fly SAS igjen. Men paxen kommer alltid tilbake. Og det gjoer de denne gangen ogsaa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ola Dunk setter nok lave priser foran Service så dette er nok et riktig første steg, samt regularitet. Men nå er det bare 2 maskiner igjen å overføre til BUSK så da får men -1- flåte og -1- crew pool, så da blir det nok bra
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Trodde SAS allerede var best på sikkerhet
![]() Prsiene SAS lanserer er jo heller ikke lavere enn dem de har hatt lenge, ikke så mye nytt i det, bare at det blir flere av dem, men fortsatt lite å hente for forretningsreisende synes jeg, men la oss nå vente og se hva som kommer. Jeg tror fortsatt at å fortsatt tilby de samme lave prisene som nå, men heller f.eks gi bedre service ombord hadde gitt SAS Braathens et langt større fortrinn. Tror det er mange forretningsreisende som heller ville hatt en gratis kaffekopp og/eller noe å bite i. At kundene kommer tilbake er jeg ikke i tvil om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Jeg håper virkelig ikke SAS tror at "alt ordner seg bare stormen løyer" og baserer sine fremtidsutsikter på det! Jeg klarer bare ikke å se hvordan næringslivet vil sette på gliset og åpne armene igjen for SAS fordi de pøser ut billige billetter. Derfor mener jeg dette er lattelig og klarer ikke i noen måte å se hvordan dette skal bøte på den siste tids svekkende tillit til konsernet!
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Er det ikke -KGL på som har sneket seg inn med en kommentar på side 7.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Kanskje det. Initialene stemmer jo med et brukernavn her på forumet. Virker dog ikke som han har helt troen på SAS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fantasiløst og uklokt. Nå burde SAS Braathens gjenvinne forretningsmarkedet og fått de kundene som er villige til å betale mye for billettene. Isteden går de inn på lavmarginsmarkedet og sloss med selskaper som har langt lavere kostnader. Med verdens dyreste piloter, verdens dyreste kabinansatte, verdens dyreste teknisk vedlikehold og verdens dyreste administrasjon har de ingen muligheter til å lykkes. De kan sikkert stoppe Norwegian, men det vil bare komme inn nye, og nye og nye og nye. Monopol vil de aldri få igjen.
Den morsomste kommentaren til Petter Jansen i Dagbladet er: ”Vi sender melding til kundene via SMS dersom flyet går for seint eller for tidlig”. Skal bli morsomt å se reaksjonene på GEN når 08:00 flyet reiser 07:30. Men kunden blir jo informert på SMS! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Tror nok at SAS har (minst) 2 tanker i hode på en gang her.
-1- Ola Dunk får budskapet via Tabloid pressen -2- Bizz får budskapet direkte og via egnede kanaler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Er jo fint at SAS Braathens pøser på med billigbilletter. Som jeg har nevnt tidligere virker dette litt "brannslukning" og jeg hadde håpt og trodd det skulle komme noe bedre. Nå kan det jo ennå gjøre det siden dette bare er lekkasjer....men ganske dokumenterte "lekkasjer" siden Jansen svært gjerne snakke rom dem.
Bedre servicekonsept ombord tror jeg hadde vært langt smartere. Det hadde skilt SAS fra konkurrentene innenlands, utenlands hadde SAS da kommet på samme nivå som KLM/Lufthansa. Prisene på billigbillettene SAS slipper er jo samme pris som allerede finnes. Forretningsreisende bryr seg neppe om de billigste billettene likevel. Gratis kaffe/te og litt å bite på hadde nok blitt sett på som like bra, og kanskje en avis. Snakker om kun ut 2006 evt til å begynne med. Som klippe skriver kan SAS neppe konkurrere med lavprisselskapene med d ekostnadene og administrasjon dem har. Dog er de helt klart best for forretningsreisende, hvorfor ikke satse på det en er best til, og hvor pengene ligger, og hvor "truslene" ang storkundeavtaler er størst.... Vi får vente og se... |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det er nå gratis kaffe/te på SASBraathens ruter. En kamerat av meg reiste tur/retur BGO - AES denne uke. Gratis kaffe/te begge veier.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ja,- folks hukommelse er nok ganske kort....
-Utskjelt den ene dagen, og folk enig ,- og neste dag reiser de med det samme selskapet bare prisen er billig ! -Se bare på Ryanair.... Hvor mye posotiv mediaomtale har de fått ? -Men folk reiser vel som aldri før med de,- bare prisen er billig nok.... -Får håpe dette ikke er begynnelse på en priskrig som ingen kan leve av ! -SAS kjørte vel en priskrig når Color Air startet opp bare for å "skvise de ut".. ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Kanskje crewet var fra gamle Braathens ![]() http://www.sasbraathens.no/WCM/templates/Page____260.aspx Mat og drikke ombord Innland På de fleste av våre innlandsflygninger, kan du kjøpe varme og kalde drikker og noe å spise. Frem til kl 09.00 tilbyr vi salg av frokost, og resten av dagen kan du kjøpe sandwich/matpakke. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Sak på dn.no: "Dumper prisene på business..." | rkvalvaa | Reiseforum | 0 | 01-06-2013 09:10 |
Solgte billetter for 58 millioner kroner på en dag | FlightDeck | Flyforum | 21 | 04-09-2009 02:08 |
Juli vid tre tre stora! CPH ARN OSL | ATC | Flyforum | 32 | 14-08-2009 07:24 |