Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 12-04-2006, 09:10   #1
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club
 
sail4fun's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
Default Dumper prisene på tre millioner billetter

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=113013

SAS Braathens har røpet deler av sin hemmelige plan for å gjenvinne kundenes tillit
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2006, 10:56   #2
MartinL
ScanFlyer Dusty
 
MartinL's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
Default Replying to Topic 'Dumper prisene på tre millioner billetter'

Et lattelig forsøk på å opprette tilliten.

Hva i all verden har billig billetter med deres regularitet og punktlighet å gjøre? Jo de får glatt fylt opp fly og får folk til å reise med de igjen, men dette minner meg mer om en småunge som pisser i buksa for å holde seg varm!
__________________
Lufta er for alle!
MartinL is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2006, 11:02   #3
Hurum
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
Default Replying to Topic 'Dumper prisene på tre millioner billetter'

Hadde håpt på noe helt annet, men regnet med at det var dette som ble resulatet.

Innføring av bedre service hadde vært å foretrekke. Forretningsfolk kjøper sjelden de billigste billettene likevel, siden det er viktig å kunen endre avgangene tc.
Dette tjener hovedsaklig de fritidsreisende på, mens storkundene, som SAS trenger bildgjøre, ikke får så mye ut av dette.....

La oss håpe at dette kun er brannslukning og at SAS heller satser mer på kvalitet og service.

Nå skal det jo til SAS sitt forsvar sies at dette er lekkasjer og at journalister skriver det som dem tror er best for deres løssalg....
Hurum is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2006, 11:17   #4
catocontrol
Air Traffic Controller
 
catocontrol's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,282
Default Replying to Topic 'Dumper prisene på tre millioner billetter'

Hvorfor i alle dager er dette latterlig? De vet nøyaktig hva flesteparten vil ha! Billige flybilletter. bare folk kommer seg billig fre, glemmer dem hva som har skjedd den siste tiden. Skal love dere at mange av de som har stått på gærningmoen og sagt de aldri skal fly SASBraathens mer, hiver seg på dette kjøret!

Sånn er bare nordmenn!
catocontrol is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2006, 12:24   #5
MartinL
ScanFlyer Dusty
 
MartinL's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
Default Replying to Topic 'Dumper prisene på tre millioner billetter'

det er lattelig fordi det har ingen ting med regularitet og punktlighet å gjøre!
__________________
Lufta er for alle!
MartinL is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2006, 12:45   #6
Green1
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 76
Default Replying to Topic 'Dumper prisene på tre millioner billetter'

Enig med Hurum - bedre service er et bra triks. Gratis kaffe & gjerne noe enkelt å bite i på flyturen er muligens det som kan hjelpe selskapet på beina igjen. Her vil det være snakk om å skille seg litt ut fra DY - litt bedre service er tingen. Og punktlighet & regularitet kommer ikke til å bli noe problem. I løpet av få uker/mnd er selskapet der det skal være ift pun/reg (tror jeg).
Green1 is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2006, 12:48   #7
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,425
Default Replying to Topic 'Dumper prisene på tre millioner billetter'

Hvorfor er det latterlig? SASBRA faar positiv reklame, og folks hukommelse er paa under en uke, det vet vi fra foer. Hvor mange arbeidskonflikter tror du det var mens jeg jobbet i SAS? Mange mange. Det var like mye skriking og hyling da. Storkunder som droppet avtaler. bestemoedre som aldri skulle fly SAS igjen. Men paxen kommer alltid tilbake. Og det gjoer de denne gangen ogsaa.



__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2006, 13:35   #8
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club
 
sail4fun's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
Default Replying to Topic 'Dumper prisene på tre millioner billetter'

Ola Dunk setter nok lave priser foran Service så dette er nok et riktig første steg, samt regularitet. Men nå er det bare 2 maskiner igjen å overføre til BUSK så da får men -1- flåte og -1- crew pool, så da blir det nok bra
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2006, 13:39   #9
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
Default Replying to Topic 'Dumper prisene på tre millioner billetter'

Quote:
Originally posted by MartinL


det er lattelig fordi det har ingen ting med regularitet og punktlighet å gjøre!
hvis du leser mer enn OVERSKRIFTEN ser du at SK skal bli best å punktlighet, regularitet og sikkerhet også - håper Bjørge kjøper inn et parti med boka til Gordon Bethune!
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2006, 13:40   #10
Desk pilot
ScanFlyer Crusty
 
Desk pilot's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,118
Default Replying to Topic 'Dumper prisene på tre millioner billetter'

Quote:
Det var like mye skriking og hyling da. Storkunder som droppet avtaler.
I en artikkel i NA24 i dag står det vistnok også at storkundene ikke har andre alternativ en SAS Braathens, da selskapene ofte har kompliserte reisemønstre som strekker seg utenfor rutenettverket til lavprisselskapene.
Desk pilot is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2006, 13:44   #11
Hurum
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
Default Replying to Topic 'Dumper prisene på tre millioner billetter'

Trodde SAS allerede var best på sikkerhet

Prsiene SAS lanserer er jo heller ikke lavere enn dem de har hatt lenge, ikke så mye nytt i det, bare at det blir flere av dem, men fortsatt lite å hente for forretningsreisende synes jeg, men la oss nå vente og se hva som kommer. Jeg tror fortsatt at å fortsatt tilby de samme lave prisene som nå, men heller f.eks gi bedre service ombord hadde gitt SAS Braathens et langt større fortrinn. Tror det er mange forretningsreisende som heller ville hatt en gratis kaffekopp og/eller noe å bite i.

At kundene kommer tilbake er jeg ikke i tvil om.
Hurum is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2006, 14:27   #12
MartinL
ScanFlyer Dusty
 
MartinL's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
Default Replying to Topic 'Dumper prisene på tre millioner billetter'

Quote:
Originally posted by LN-MOW


Hvorfor er det latterlig? SASBRA faar positiv reklame, og folks hukommelse er paa under en uke, det vet vi fra foer. Hvor mange arbeidskonflikter tror du det var mens jeg jobbet i SAS? Mange mange. Det var like mye skriking og hyling da. Storkunder som droppet avtaler. bestemoedre som aldri skulle fly SAS igjen. Men paxen kommer alltid tilbake. Og det gjoer de denne gangen ogsaa.


Desverre har du rett fordi det i Norge ikke finnes et fullstendig alternativ til SAS. Spørsmålet er bare hvor lenge kundene faktisk går tilbake til SAS når vi nå på få år faktisk har fått gode alternativer! KLM og Norwegian med flere......

Jeg håper virkelig ikke SAS tror at "alt ordner seg bare stormen løyer" og baserer sine fremtidsutsikter på det! Jeg klarer bare ikke å se hvordan næringslivet vil sette på gliset og åpne armene igjen for SAS fordi de pøser ut billige billetter. Derfor mener jeg dette er lattelig og klarer ikke i noen måte å se hvordan dette skal bøte på den siste tids svekkende tillit til konsernet!




__________________
Lufta er for alle!
MartinL is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2006, 15:20   #13
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club
 
sail4fun's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
Default Replying to Topic 'Dumper prisene på tre millioner billetter'

Er det ikke -KGL på som har sneket seg inn med en kommentar på side 7.
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2006, 15:28   #14
Hurum
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
Default Replying to Topic 'Dumper prisene på tre millioner billetter'

Kanskje det. Initialene stemmer jo med et brukernavn her på forumet. Virker dog ikke som han har helt troen på SAS.
Hurum is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2006, 15:50   #15
Klippe
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 291
Default Replying to Topic 'Dumper prisene på tre millioner billetter'

Fantasiløst og uklokt. Nå burde SAS Braathens gjenvinne forretningsmarkedet og fått de kundene som er villige til å betale mye for billettene. Isteden går de inn på lavmarginsmarkedet og sloss med selskaper som har langt lavere kostnader. Med verdens dyreste piloter, verdens dyreste kabinansatte, verdens dyreste teknisk vedlikehold og verdens dyreste administrasjon har de ingen muligheter til å lykkes. De kan sikkert stoppe Norwegian, men det vil bare komme inn nye, og nye og nye og nye. Monopol vil de aldri få igjen.

Den morsomste kommentaren til Petter Jansen i Dagbladet er: ”Vi sender melding til kundene via SMS dersom flyet går for seint eller for tidlig”. Skal bli morsomt å se reaksjonene på GEN når 08:00 flyet reiser 07:30. Men kunden blir jo informert på SMS!
Klippe is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2006, 15:56   #16
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club
 
sail4fun's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
Default Replying to Topic 'Dumper prisene på tre millioner billetter'

Tror nok at SAS har (minst) 2 tanker i hode på en gang her.
-1- Ola Dunk får budskapet via Tabloid pressen
-2- Bizz får budskapet direkte og via egnede kanaler.

sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2006, 16:06   #17
Hurum
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
Default Replying to Topic 'Dumper prisene på tre millioner billetter'

Er jo fint at SAS Braathens pøser på med billigbilletter. Som jeg har nevnt tidligere virker dette litt "brannslukning" og jeg hadde håpt og trodd det skulle komme noe bedre. Nå kan det jo ennå gjøre det siden dette bare er lekkasjer....men ganske dokumenterte "lekkasjer" siden Jansen svært gjerne snakke rom dem.

Bedre servicekonsept ombord tror jeg hadde vært langt smartere. Det hadde skilt SAS fra konkurrentene innenlands, utenlands hadde SAS da kommet på samme nivå som KLM/Lufthansa. Prisene på billigbillettene SAS slipper er jo samme pris som allerede finnes. Forretningsreisende bryr seg neppe om de billigste billettene likevel. Gratis kaffe/te og litt å bite på hadde nok blitt sett på som like bra, og kanskje en avis. Snakker om kun ut 2006 evt til å begynne med.

Som klippe skriver kan SAS neppe konkurrere med lavprisselskapene med d ekostnadene og administrasjon dem har. Dog er de helt klart best for forretningsreisende, hvorfor ikke satse på det en er best til, og hvor pengene ligger, og hvor "truslene" ang storkundeavtaler er størst....

Vi får vente og se...
Hurum is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2006, 16:31   #18
C172
ScanFlyer Gold
 
C172's Avatar
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,143
Default Replying to Topic 'Dumper prisene på tre millioner billetter'

Det er nå gratis kaffe/te på SASBraathens ruter. En kamerat av meg reiste tur/retur BGO - AES denne uke. Gratis kaffe/te begge veier.
C172 is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2006, 16:49   #19
G-COLE
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,391
Default Replying to Topic 'Dumper prisene på tre millioner billetter'

Ja,- folks hukommelse er nok ganske kort....

-Utskjelt den ene dagen, og folk enig ,- og neste dag reiser de med det samme selskapet bare prisen er billig !

-Se bare på Ryanair....
Hvor mye posotiv mediaomtale har de fått ? -Men folk reiser vel som aldri før med de,- bare prisen er billig nok....

-Får håpe dette ikke er begynnelse på en priskrig som ingen kan leve av ! -SAS kjørte vel en priskrig når Color Air startet opp bare for å "skvise de ut".. ?
G-COLE is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2006, 17:17   #20
Hurum
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
Default Replying to Topic 'Dumper prisene på tre millioner billetter'

Quote:
Originally posted by C172


Det er nå gratis kaffe/te på SASBraathens ruter. En kamerat av meg reiste tur/retur BGO - AES denne uke. Gratis kaffe/te begge veier.
Ifølge dem selv er dette ikke normalt servicekonsept så det har vel vært for å blidgjøre passasjerene....noe jeg forøvrig synes hadde vært ganske smart.

Kanskje crewet var fra gamle Braathens

http://www.sasbraathens.no/WCM/templates/Page____260.aspx
Mat og drikke ombord
Innland
På de fleste av våre innlandsflygninger, kan du kjøpe varme og kalde drikker og noe å spise. Frem til kl 09.00 tilbyr vi salg av frokost, og resten av dagen kan du kjøpe sandwich/matpakke.
Hurum is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Sak på dn.no: "Dumper prisene på business..." rkvalvaa Reiseforum 0 01-06-2013 09:10
Solgte billetter for 58 millioner kroner på en dag FlightDeck Flyforum 21 04-09-2009 02:08
Juli vid tre tre stora! CPH ARN OSL ATC Flyforum 32 14-08-2009 07:24


All times are GMT +2. The time now is 05:46.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.