Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 03-07-2013, 09:58   #1
Chriscross
ScanFlyer Rusty

SAS CPH: Uheldige opplevelser med Lounge dragene?

Litt inspirert av Bizflyers hjertesukk i god morgen tråden tenkte jeg det er på sin plass å finne ut hvor ille dragene på CPH er. Vi venter for eksempel på å få tilbakeført 219 kr fra SAS etter at de påstod at bookingklasse "I" ikke gav tilgang mellom CPH og BGO en gang i mars.

Vet også om folk som ikke kommer inn med United Club kort der nede.

Andre som har slitt med at de ikke kjenner sine egen regler?
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2013, 12:36   #2
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Default Re: CPH: Uheldige opplevelser med Lounge dragene?

Jeg har aldri opplevd noen av de ansatte i SAS loungen i CPH som vanskelige.

Alle kan ha en dårlig dag, enten den reisende eller den ansatte.

Men jeg synes det er urimelig å starte en tråd om "dragene" i CPH.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2013, 12:49   #3
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Jeg har aldri opplevd noen av de ansatte i SAS loungen i CPH som vanskelige.

Alle kan ha en dårlig dag, enten den reisende eller den ansatte.

Men jeg synes det er urimelig å starte en tråd om "dragene" i CPH.
Nå vet jeg ikke om Hr Fnatstikkstuen leste hva jeg skrev, men jeg var relativt skremt over oppførselen deres:

Quote:
Ahhhh! Endelig hjemme igjen! 2 x Lufthansen i pluss pluss var meget bra. WF leverte også bra på siste flighten.

De som derimot ikke leverte var de sure loungedragene på CPH. Makan til sure kjerringer skal du lete lenge etter! Kan noen bytte dem ut med noen yngre, serviceinnstilte?
Kommer inn og vipper opp gullkortet og får spørsmålet: Har du ikke billlett? Joda, hørt om e-ticket? Går så inn bak til dragene der. Står i kø foran 2 skranker og hører hvordan de 2 gamle dragene sitter og krangler med hverandre og rett og slett svarer kundene frekt. Så kommer det en til og setter seg på andre siden. Jeg går rundt og forklarer mitt ærende. Har innsjekket 2 stk bagasje på andre siden av jorden og trenger et boardingcard og legger til bagasjen i systemet. Fant ikke tag'en og kjerringa ba meg sette meg ned og finne denne og komme tilbake igjen. 3 min senere er jeg tilbake og jeg venter mens hun gjør ferdig ekspederingen hun er i gang med. Når han så er ferdig og går, trer jeg frem og leverer boardingpass og tag, da kommer det løpende en danske som stod som nr 2 i kø på andre siden og brøyter seg frem "da han har ventet lenger i kø enn meg" (det står en i kø på hver skranke på andre siden). "For det er sånn køsystemet er her". Og den dumme kjerringa bak disken gir ham rett. Den forbanna idioten av en danske vil ha byttet sete på sin økonomiklassebillett til London. Og flyet går om 3 timer. Ja, det haster sikkert. Kjerringa trykker masse på data, og ender opp med å fortelle ham at han må spørre i gaten. Når han så er ferdig snur idioten til meg når han går og sier at "ja sånn er det altså" som en slags unnskyldning. Da klarer jeg ikke å holde meg lenger og smeller "idiot" tilbake. Så skulle Hr Dumme Danske lese dette og ikke fikk med seg min kommentar, ja så er du herved informert om at du er en idiot! Kan det passe å hjelpe meg nå, spør jeg syrlig damen bak disken som uten å se opp trykker noe på dataen og gir meg nytt boardingkort.

Hadde det bare vært meg som fikk dårlig behandling var det en ting. Men å drive med triksing i køen, kjefte seg i mellom og svare frekt til kunder hører ingen steds hjemme! SAS må se å få bort disse gamle kjerringene!! Nå har jeg vært innom en haug med lounger på denne turen, og alle har vært ytterst servicevennlige. SAS havner soleklart nederst på listen. Kl 1530 var det forøvrig ikke en eneste norsk avis igjen i Gullstuen.

Jaja. Ble nok en smule irritert, og måtte bare dele med dere.
Fasit:
- 3 ulike "drager" snakker direkte frekt til de reisende
- "drager" som kranger seg i mellom og bare stenger skranken mens hun ekspederer en kunde og går så pax'en må stille seg i en annen kø.
- Ingen kø ordning, og oppfordrer til den sterkestes rett.
- Det er ikke første gang jeg har reagert. Tror de må være lei av jobben sin!

Nå skal jeg selvfølgelig ikke skjære alle over en kam. Det har da vært noen innimellom som har hatt en god dag. Men i dette tilfellet tror jeg alle 3 dragene har fått mensen samtidig!

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2013, 13:16   #4
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Nå vet jeg ikke om Hr Fnatstikkstuen leste hva jeg skrev, men jeg var relativt skremt over oppførselen deres:

Fasit:
- 3 ulike "drager" snakker direkte frekt til de reisende
- "drager" som kranger seg i mellom og bare stenger skranken mens hun ekspederer en kunde og går så pax'en må stille seg i en annen kø.
- Ingen kø ordning, og oppfordrer til den sterkestes rett.
- Det er ikke første gang jeg har reagert. Tror de må være lei av jobben sin!

Nå skal jeg selvfølgelig ikke skjære alle over en kam. Det har da vært noen innimellom som har hatt en god dag. Men i dette tilfellet tror jeg alle 3 dragene har fått mensen samtidig!
Fnatstadbråten avviser ikke at du har hatt en dårlig opplevelse. Jeg leste jo live på FB til og med.

Jeg synes bare ikke de fortjener en stor generaliserende tråd om "dummingene" på CPH. Det nærmer seg nesten hets.

At man rapporterer en dritdårlig opplevelse som du gjorde er noe annet.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2013, 17:52   #5
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Default CPH: Uheldige opplevelser med Lounge dragene?

Poenget er at jeg har hatt mange kjipe episoder med dem, og jeg tror ikke jeg er den eneste.

Men det skal også sies at spesielt en av dem alltid har ytt topp service!
Chriscross is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules