![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Siden jeg har litt over ett år igjen til jeg fyller "29 år med ett års erfaring", har jeg begynt så smått å fundere på hvor jeg skal reise bort den dagen (siden jeg har for (u)vane å reise bort på bursdagen min). Det er fortsatt over et år igjen, og noe booking skjer ikke før om en del måneder, antar jeg (bortsett fra at jeg kanskje booker noen fleksible hoteller etter hvert som hotellene åpner for de datoene). Jeg tenker å ta et "pauseår" fra det meste av reising etter årets to planlagte bursdagsturer, for å spare opp en god del penger til en sånn tur, siden jeg planlegger å bruke en god del penger. Jeg tenker å kjøpe C-klasse, og jeg tenker å reise langt. Turen blir mest sannsynlig på et par uker, og lørdag 21.09.2013 ser ut som en fin avreisedag.
For å gjøre turen litt mer eksotisk enn en USA-tur eller fising rundt i Europa, tenkte jeg å utforske fjernere himmelstrøk enn før, og har begynt å snuse litt på New Zealand. Har snust litt på internett samt et par tråder her på forumet, og funnet ut at det ser trivelig ut der nede. Relativt små storbyer, og ellers fin natur (som kanskje minner litt om Norge?). Jeg har i utganspunktet kikket på hva Hilton har å tilby der nede (og skjønt at jeg nok må bo andre steder også), og sett at de finnes ved Lake Taupo, Queenstown (hele to hoteller), og Auckland. Queenstown ser f.eks. ut som en trivelig by, og hotellet ligger fint til ved en innsjø. Jeg ser for meg at det (selve hotellet) er et fint sted å bare slappe av et par dager, drikke øl og se på fjellene. Det ligger dog littegrann usentralt til i forhold til selve byen, og man må enten rundt en ganske stor bukt, eller rett over med vanntaxi. Jeg aner egentlig ikke hvor usentral beliggenheten er sånn i praksis. Når jeg nevnte at de har to hoteller, så er det andre et som er "managed by Hilton" og ligger visstnok rett ved siden av det andre. Så, annet enn at man muligens bør innom Auckland, at Queenstown ser ut som en trivelig liten by, og at Wellington også så trivelig ut, vet jeg ikke så mye, og er åpen for tips. Tenker som sagt et par uker, men om det blir fra stuedør til stuedør, eller fra ankomst NZ til avgang NZ får vi se. Nå er det selvsagt ikke mulig å søke på flypriser så langt fram, men finner f.eks. C-klasse til ca. 32K i juni (BA og CX via HKG som billigste alternativ på kayak.no). Finnes det noen formening om hva man kan forvente å måtte punge ut for en sånn tur i C-klasse i september/oktober? Har også lurt litt på om jeg bør innom Australia, men tror nok jeg prioriteret New Zealand om det er det eneste jeg rekker. Ellers er leiebil små-uaktuelt (jeg har visst en "skrekk" mot å kjøre bil i andre land, og hvertfall ikke på feil side av vegen), men tar gjerne tog og ferge (så noen TR'er her på fiorumet fra noen turer mellom Nord- og Sør-øya, bl.a.) istedenfor fly innenriks. Videre tips mottas med stor takk. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Den store opphugingstråden | Beechdriver | Flyforum | 13 | 05-05-2019 20:46 |
den store asiareisen | justin case | Reiseforum | 0 | 01-06-2012 20:35 |
Den store fuglen :) | Menzies OSL | Bilder & foto | 6 | 26-02-2011 09:00 |