![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Som en av mange reisende ble jeg offer for våre venner med dårlig helse i Røyken i går.
Etter å ha konstatert at alle tog, busser, leiebiler og hoteller var fulle var det bare å ringe min kjære søster som bor i Oslo og be pent om å låne sofaen Men, da jeg skulle reise i dag fra OSL opplevde jeg noe ytterst merkelig. SKBU hadde stengt innsjekk slik at kaoset ble ennå større. Jeg tar jo som enkelte vet ikke alltid nei for et svar, og gikk med min håndbagasje gjennom security og ut til flyet som skulle gå kl 13 til TRD på gate 26. Der spurte jeg pent om jeg kunne bli med til TRD selv om jeg ikke var innsjekket. Bare velvillighet å spore i gaten, og en liten stund etterpå gikk flyet med meg om bord, og med over 110 ledige seter !!! Kan ikke skjønne annet enn at SAS i dette tilfellet selv bidrar til å øke problemene når avgangshallen koker av folk og de tar av med en lang MD med bare 78 pax om bord. Er det blitt for lang avstand mellom SGS og moderbolaget eller hva kan årsaken til dette være når avgangshallen er smekkfull, og garantert hadde flere som skulle nordover som stod der og ventet på at innsjekk skulle åpne. Noen forslag der ute ?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hørtes jo veldig rart ut.. kanskje kaoset var så stort på gardermoen at sambandet mellom chekin og gate hadde brutt sammen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Denne saken har nok adskillige sider... En kollega som skulle sende sin datter til Spania i dag fikk 15 minutters varsel - ellers så miste flyet slot tiden og ville bli kansellert. Tror nok at både SASBraathens (og Norwegian og alle andre selskap) og SGS gjør sitt beste...hadde bare de i Røyken gjort det samme!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flyklapper
|
![]()
Fluktuerende slottider kombinert med at man ikke klarer aa faa ekspedert passasjerer i tide til aa faa dem med ... Da er det bedre aa gaa med femti gjester enn aa miste slot-tiden ... sad, but true.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Og helt sikkert en del av planen til de syke...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Reiser man med kun håndbagasje så er det jo ikke vanskelig å hoppe på første fly med ledige seter. At man pga slottider ikke klarer flytte bagasje mellom flyene er innlysende. Man kan derfor oppleve at flyene tar av halvtomme selv om flyplassen er full av passasjerer - paradoksalt nok.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Vet däremot en del ID-pax som blev glada över att det gick halvtomma flyg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Vel, men kan ikke tenke meg at de hadde nok kontroll der, spesielt med tanke på at de stengte innsjekk og holdt pax unna avgangshallen. All den tid at flyet kl 1100 og 1500 var kansellert skulle det ikke være noe problem å fylle det flyet jeg reiste med.
Det må da bli store tap ved å miste så mange pax til andre transportformer. Hvorfor kunne man ikke fylle opp flyet og la det vente på sin slot? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Det er nok gode grunner for at dem ikke gjorde det. Å holde passasjerer ombord.....få rett bagasje ombord...barnefamilier....ingen serveringe tc....tja.
Vil uansett regne med at man ETTER dette vil sette seg ned å se på rutinene. Her er det endel som har svikta... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Faktisk vet jeg ikke om det står noe i SAS sine manulaer om håndetering av irregularitet av ett så omfattende slag??
Det står ikke noe i blekka jeg sitter med her hjemme ihvertfall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Innsjekk ble stengt fordi vi hadde passasjerer som vi hele tiden måtte sende tilbake ettersom flyene ble kansellert. Vi brukte mye ressurser på å hjelpe paxen med å kansellere og få tilbake baggen som vi heller trengte til å få de flyene avgårde. Nede i bagganlegget hadde de ikke plass til mer innsjekket baggasje heller, det var tomt for traller samt at kravet til sikkerhet fortsatt gjelder (pax skal følge bag) (unntak fra den er kun når irr-situasjonen tilsier at pax ikke får vite om det på forhånd). Så man åpnet innsjekk kun for de avgangene man visste med sikkerhet skulle gå. Hadde insjekk ikke blitt stengt så hadde flyene vært enda tommere.
Vi prøvde å få med de vi kunne, men på de tidligste avgangene på tirsdag gikk det mye tomt.
![]() |
#13 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Merkelig utflyvning fra 01 R, OSL | kekker | Småprat | 7 | 28-12-2016 18:51 |
Merkelig opplevelse på OSL, kastet bort av militæret | winrace12 | Flyspotting | 25 | 04-08-2015 19:36 |
Merkelig flymønster på NAX-maskin inn til OSL | Flanders | Småprat | 12 | 03-09-2013 13:17 |
Heavy dag på OSL i dag! | LN-CGJ | Småprat | 15 | 04-06-2013 13:42 |
En merkelig Helikopter-dag... | Harald Oanes | Bilder & foto | 10 | 05-05-2010 00:40 |