![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Best i Europa, og ikke så verst på global basis heller, fra Dinside.no
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
I siste nummer av Airliner World stod det at Sheremetyevo var kåret til Europas beste flyplass.
Når dinside.no imidlertid ordlegger slik som dette om AMS Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Sterkt gjort å snike seg inn på topp tre. Det betyr at HKG ryker ut av det gode selskap. Er ganske mange år siden sist pallen ikke besto av SIN, ICN og HKG i en eller annen rekkefølge
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Tenk om vi hadde fått oss en skikkelig storflyplass ved Oslo så vi kunne revet skandalen Gardermoen.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Front section flyer
|
![]() Quote:
![]() Hele lista finnes her: http://www.worldairportawards.com/Aw...013/top100.htm
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Stiller meg bak den kåringa, definitivt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Har ikke flyplasser nok i samlingen til å mene noe bombastisk om kåringen, men AMS er utrolig grei å orientere seg i og er samtidig veldig trivelig. Transfer går stort sett som en lek. Trives godt der, selv om loungene er store og upersonlige.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg liker MUC bedere enn AMS men den er fortsatt blant de beste i europa etter min mening
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ja Schiphol er bra dersom du ikke har tilgang til lounge og reiser med KLM.
Reiser du med alle andre selskaper og har transfer, er avstandene store. Fra feks LH eller SAS til alle USA flighter, maa du regne over en halv time aa gaa, med passkontroll enda lengre. Jeg reiste en del ganger OSL-AMS-ORD med SAS og United og det var litt av ett pes. Loungene til KLM er langt under de beste i Europa. Men kjoepesenteret utenfor security er flott ![]() Og for ikke aa snakke om den rullebanen som ligger 20 minutter taxi fra terminalen. Jeg liker personlig Zurich og Munchen meget godt i Europa Last edited by Tommy777; 16-04-2013 at 13:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
LHR på nummer 10...
Hvis du reiser med British Airways via terminal 5: definitivt! Hvis ikke: møkkaflyplass som er gammel, trang og utslitt og med laaange køer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Saa ja, LHR, fortjener ikke noe stjerne i min bok. Naa er det mye oppussing paa gang i de andre terminalene. Naar det er ferdig, er BA verst med sine bussgater mens ingen av de andre terminalene har det |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Lurer forresten hva Gardermoen gjør på den listen? Jeg trodde ikke det var en flyplass, men en overbefolket pølsekiøsk med manglende toalettkapasitet? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Nei, takke meg til MUC, den beste flyplassen for transfer i Europa. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg har bare gode erfaringer fra AMS og liker meg veldig godt der, men en personlig favoritt i Europa er Zurich. Hadde vel nesten 4 timer sist jeg var der, uten noen som helst loungetilgang, og det var trivelig nok det. Munchen som andre nevner har jeg aldri vært på...dessverre.
Mvh Fjordheim |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Enig i at CPH er en meget god flyplass! Prøver alltid å booke via CPH istedet for OSL når det ikke finnes direkteruter med SAS. For øvrig synes jeg at ARN burde være ennå lenger ned på listen. Utdatert, lange, mørke og kjedelige ganger og elendige lounger. Gir litt Sovjet-feeling. F-piren er OK, men ikke nok til å gjøre ARN til en bra flyplass. Nei, jeg får vel ta meg en tur dit ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Det er lengre å gå enn alle mulige kombinasjoner av gater på OSL, og tar 25 minutter å gå. Inn på D og ut på A er typisk Schengen-Schengen på CPH, med MCT 30 minutter. Burde vært ulovlig! Toll-tullet på OSL er vel myndighetene sin feil, men det er flyplassen som må svi for det. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Men selv om man ser vekk fra toll-tullet så er CPH fremdeles helt overlegen OSL som flyplass. CPH har bedre restauranter, butikker og lounger, fler sitteplasser og bedre toalettkapasitet. CPH: moderne og effektiv flyplass av høy klass. Overhode ikke i samme klasse som MUC eller ZRH, men fremdeles en god flyplass. OSL: overbefolket, underdimensjonert pølsekiosk ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Det finnes transfersecurity på T5B og T5C så kommer man inn der og skal ut derfra igjen er det normalt lite kø. Forøvrig enig med Tommy vedr FastTrack, som de overhodet ikke greier å organisere, selv om T5 er mye bedre nå enn for noen år siden.
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Schiphol, 22 – 25.05 2012 | Scanorama | Bilder & foto | 13 | 01-06-2012 22:39 |
Schiphol - Ams | Newshunter | Bilder & foto | 2 | 29-01-2010 23:00 |
Schiphol | hakon1gz | Flyforum | 9 | 20-11-2009 16:11 |
Amsterdam - Schiphol | ENGM RAMP | Flyforum | 12 | 19-02-2007 23:03 |
Schiphol! | Herlov | Flyforum | 17 | 31-08-2006 09:13 |