Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 26-02-2013, 09:00   #1
dash-7
ScanFlyer Blue

Ryanair Onsdag ettermiddag lander Michael O’Leary på Torp - og Ryanair-sjefen kommer sjelden

hmmmm..

Vi vet ikke så mye foreløbig, åpner markedssjef i Torp Sandefjord Lufthavn, Tine Kleive-Mathisen, med overfor sb.no mandag kveld.

- Det er lenge siden han har vært her, forklarer markedssjefen om besøket til Ryanair-sjefen onsdag klokka 16.

- Kommer han med nye flyruter?

- Det hadde jo vært hyggelig, det ja, sier hun med et smil.

- Men han kommer aldri uten at han slipper en nyhet?

- Jeg vet ikke så mye, svarer Kleive-Mathisen.

- Jeg tror du vet mer?

- Det er ganske spennende. Jeg håper han kommer med nyheter, svarer hun og ler.

LES OGSÅ: Ryanair vil fly innenlands, hvilke ruter vil du ha fra Torp?

Plass til flere ruter
I vinter flyr Ryanair bare på London, Liverpool og Edinburgh fra Sandefjord. Sommerrutene omfatter 11 destinasjoner.

- Det er rom for nye ruter. Det hadde gledet oss, sier markedsjef Tine Kleive-Mathisen.

SJEKK hvilke ruter Ryanair flyr via Torp i dag

Over sju mill. via Torp på 15 år
Ryanair hadde 15-årsmarkering i fjor høst. Selskapet har fraktet 11,5 millioner passasjer til og fra Norge i løpet av 15 år. Over halvparten av dem, drøyt sju millioner, har reist over Sandefjord siden oppstart der i 2012.

Senere har Haugesund og Moss Lufthavn Rygge blitt Ryanair-destinasjoner, og i dag er selskapets fleste norske flybevegelser via baseflyplassen på Rygge.

LES OGSÅ: Ryan*air i over*skudd

- I dag står Ryanair, Widerøe, Norwegian og WizzAir for ca. 20 prosent av Torp-trafikken hver, sier Kleive-Mathisen.
dash-7 is offline   Reply With Quote
Old 26-02-2013, 09:11   #2
TCAS
ScanFlyer Crusty

TCAS's Avatar

Default Re: Onsdag ettermiddag lander Michael O’Leary på Torp - og Ryanair-sjefen kommer sjel

O'Leary skal holde foredrag på Luftfartskonferansen i Bodø, så det er vel derfor han kommer via Torp. Hvem flyr han med til Bodø?

Han skal også få spørsmål fra salen etter foredraget sitt ser jeg i programmet: http://www.luftfartstilsynet.no/Luft...rticle8340.ece
TCAS is offline   Reply With Quote
Old 26-02-2013, 09:14   #3
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Default Re: Onsdag ettermiddag lander Michael O’Leary på Torp - og Ryanair-sjefen kommer sjel

Quote:
Originally Posted by TCAS View Post
O'Leary skal holde foredrag på Luftfartskonferansen i Bodø, så det er vel derfor han kommer via Torp. Hvem flyr han med til Bodø?

Han skal også få spørsmål fra salen etter foredraget sitt ser jeg i programmet: http://www.luftfartstilsynet.no/Luft...rticle8340.ece
Han chatrer vel et Ryanair fly. Han vil ikke bruke penger på SAS eller Norwegian.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 26-02-2013, 09:25   #4
Gunnar
ScanFlyer Gold

NSB? Reiser han med tog slipper han tross alt å tenke på SAS og Norwegian...
Old 26-02-2013, 10:53   #5
imm
ScanFlyer Crusty

Ryanair Michael O'Leary til Norge 27.02

Han kommer til Torp, og så vidt jeg vet skal han også til Rygge.
Noen som vet hva han kommer for?
Old 26-02-2013, 10:59   #6
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Default Re: Michael O'Leary til Norge 27.02

Han kommer for å irritere en del av Flyprat-folket.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 26-02-2013, 13:34   #7
Boeing_fan
ScanFlyer Molded

Boeing_fan's Avatar

Kanskje det er snakk om en base på TRF? Skal bli spennende å se!
Boeing_fan is offline   Reply With Quote
Old 26-02-2013, 14:27   #8
SAS-Steward
ScanFlyer Molded

SAS-Steward's Avatar

Default Re: Michael O'Leary til Norge 27.02

Quote:
Originally Posted by AirbusTrond View Post
Han kommer for å irritere en del av Flyprat-folket.
hehehehe, dagens :-)))
Han skal irritere folk her, og på E24 sine diskusjoner. Bare for å lage litt F..nskap

Mitt stalltips er derimot inneriksruter til Bergen, Stavanger og Trondheim.
Kanskje Tromsø.
SAS-Steward is offline   Reply With Quote
Old 26-02-2013, 15:22   #9
TCAS
ScanFlyer Crusty

TCAS's Avatar

Ser dere ikke at han er på vei til Bodø?
Old 26-02-2013, 15:34   #10
storg
ScanFlyer Molded

storg's Avatar

Quote:
Ser dere ikke at han er på vei til Bodø?
Er vel egentlig en prestasjon å få han til å komme til Bodø for å holde et 25 minutters foredrag.
storg is offline   Reply With Quote
Old 26-02-2013, 18:06   #11
EHBK
ScanFlyer Blue

Behøver vel ikke å bety noe spesielt i det hele tatt, han var vel på besøk på Rygge i sommer med pressekonferanse og det hele uten at det ble sluppet en eneste ´ny´ nyhet...
EHBK is offline   Reply With Quote
Old 26-02-2013, 18:25   #12
NorwayDY
ScanFlyer Blue

Jo men Torp har allerede lagt ut informasjon om han kommer imorgen på facebook og i pressemeldinger. Så det er veldig sikkert at det kommer nye ruter. Tipper det er vinterprogrammet som offentliggjøres med endel nye ruter. Kan også være base. Den tidligere lufthavnsjef og den nye lufthavnsjef tenker kanskje litt forskjellig når det gjelder flyselskapet Ryanair. Men imorgen får vi svaret når han lander på Torp klokka 16:00
NorwayDY is offline   Reply With Quote
Old 26-02-2013, 18:39   #13
TCAS
ScanFlyer Crusty

TCAS's Avatar

Hvor kommer han da fra kl 16? Han er i bodø til kl 1330...
Old 26-02-2013, 18:44   #14
imm
ScanFlyer Crusty

Quote:
Originally Posted by NorwayDY View Post
Jo men Torp har allerede lagt ut informasjon om han kommer imorgen på facebook og i pressemeldinger. Så det er veldig sikkert at det kommer nye ruter. Tipper det er vinterprogrammet som offentliggjøres med endel nye ruter. Kan også være base. Den tidligere lufthavnsjef og den nye lufthavnsjef tenker kanskje litt forskjellig når det gjelder flyselskapet Ryanair. Men imorgen får vi svaret når han lander på Torp klokka 16:00

Jeg tror neppe en mann som han har så mye tid at han kommer til landet uten en agenda.
Den forrige lufthavnsjefen var veldig begeistret for Ryanair, men (slik jeg oppfatter det) snudde dette brått da selskapet valgte å flytte det meste over til Rygge.

Jeg opplevde noe tilsvarende i en helt annen bransje en gang. Jeg reiste til Oslo for å se på en (kostbar) stereo forsterker. Innehaveren skrøt den opp i skyene, og mente den var bedre enn de som kostet det dobble. Jeg kjøpte ikke, men kom tilbake året etter. Da hadde han mistet agenturet. Da omtalte han samme sak nærmest som skrapjern.

Tilbake til topic:

Jeg håper virkelig FR igjen vil vokse på Torp. Mange savner det gode rutetilbudet vi en gang hadde.

Last edited by imm; 26-02-2013 at 18:50.
imm is offline   Reply With Quote
Old 26-02-2013, 19:03   #15
Skuggenheimer
ScanFlyer Blue

Men han er nå en herlig bedriftseier, en smule høy på seg selv, men men. Business kan han dog. Det kan man vel kanskje kritisere endel andre bedriftseiere innen flyvningens verden for ikke å kunne(og da tenker jeg på business som i å TJENE penger). Der kan ingen ta han mens vi forsøker og forsøker å beskytte vår lille egen verden her oppe i nord mens vi sakker akterut fordi vi bruker for mye krefter på å beskytte oss kontra det å utvikle gode forretningsmodeller el tenke mer effektiv business.

Det skal sies at jeg kun har flydd Ryanair 1 gang fra Rygge til Wrocklaw og det var kun fordi det var den raskeste løsningen for meg(da var jeg i Oslo). Men konseptet hans skjønner jeg. Hva av fasiliteter trenger man på flyvinger under 3-4timer? Jeg trenger ingenting hverken av SAS, Norwegian, Lufthansa osv. Med Ryanair kom jeg frem og tilbake og det var det. Men godt nok trass i litt mikk makk med å få veid håndbagasje etc, hehe.. Nei vi har alle våre greier.

Når det er sagt - så skjønner jeg at selskapet hans har livets rett. Du kommer fra A - B like sikkert som med andre selskaper. Noen ganger reiser du fra litt utenfor A og kommer til B litt utenfor allfarsvei men folk ser ut til å takle det også med tanke på passasjertall.

Men jeg kan ikke fatte og begripe at han skal få ta så mange markedsandeler innenlands i Norge med tanke på hans vegring mot å betale normerte skatter og avgifter(det er vel derfor han velger å flyge på sekundærflyplasser slik jevnt over for der kan han forhandle seg frem til pris). De eneste stedene han kan få til dette er vel da nettopp Torp og Rygge iom at disse er privateid. Kan aldri tro at han får noen rabatter ellers i flynorge. Da vil det isåfall bli ramaskrik, hehe.. Men han kan forsøke å satse på innenriks(mulig Torp evt Rygge sponser endel på avgiftene??) det blir artig men tror ikke det kommer til å bli så bra altså..

Last edited by Skuggenheimer; 26-02-2013 at 19:06.
Skuggenheimer is offline   Reply With Quote
Old 26-02-2013, 20:58   #16
Futura
ScanFlyer Gold

Riktig nok er Norge det land i Europa som går best for tiden og det land som flyr mest domestic. Men jeg har ikke noe tro på at FR kommer til å begynne innenriks i Norge. Når de heller ikke har nye fly på gang og dermed ikke kommer til å oppleve noen ekspansjon på flere år så antar jeg det er utenriks det er snakk om.
Futura is offline   Reply With Quote
Old 26-02-2013, 21:09   #17
EHBK
ScanFlyer Blue

Quote:
Hvor kommer han da fra kl 16? Han er i bodø til kl 1330...
Han kommer nok med en egen FR-maskin som han bruker frem og tilbake dit han skal. Slik har han gjort det før, og er nok av kapasitet å ta av nå på vinteren

Last edited by EHBK; 26-02-2013 at 21:09. Reason: typo
EHBK is offline   Reply With Quote
Old 26-02-2013, 21:10   #18
sk931
ScanFlyer Rusty

sk931's Avatar

Han har vel en bandbulle med til Avinor...
Hilsen Ole

AAR-CPH-NRT-AKL-LAX-ARN-AAR
når det nu engang bliver muligt...ude i fremtiden
sk931 is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2013, 01:19   #19
NorwayDY
ScanFlyer Blue

Norge Re: Onsdag ettermiddag lander Michael O’Leary på Torp - og Ryanair-sjefen kommer sjel

Quote:
Originally Posted by imm View Post
Jeg tror neppe en mann som han har så mye tid at han kommer til landet uten en agenda.
Den forrige lufthavnsjefen var veldig begeistret for Ryanair, men (slik jeg oppfatter det) snudde dette brått da selskapet valgte å flytte det meste over til Rygge.

Jeg opplevde noe tilsvarende i en helt annen bransje en gang. Jeg reiste til Oslo for å se på en (kostbar) stereo forsterker. Innehaveren skrøt den opp i skyene, og mente den var bedre enn de som kostet det dobble. Jeg kjøpte ikke, men kom tilbake året etter. Da hadde han mistet agenturet. Da omtalte han samme sak nærmest som skrapjern.

Tilbake til topic:

Jeg håper virkelig FR igjen vil vokse på Torp. Mange savner det gode rutetilbudet vi en gang hadde.
Der er vi veldig uenige. Jeg mener at et for stort Ryanair er farlig. Det må være litt likhet mellom flyselskapene i antall ruter. Ingen må vokse seg for store. Da frykter andre å etablere seg på flyplassen.

Men hva slags ruter tror dere han kommer med senere idag?
NorwayDY is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2013, 01:28   #20
LN-KRF
ScanFlyer Molded

Han flyr direkte BRE-BOO og skal lande der 1130, så flyr han BOO-TRF klokken 1400 og lander på TRF 1600

Han charter egen maskin

Så dere spottere i BOO kan få se ett sjeldent syn på flyplassen, altså en Ryanairfly som laner der

Han skal fly som RYR401P BRE-BOO og RYR402P BOO-TRF så etter TRF går turen direkte til DUB som RYR403P, med avgang 1730

Maskinen han skal fly er EI-EKE

Last edited by LN-KRF; 27-02-2013 at 01:39.
LN-KRF is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules