![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hva er det DY driver med???
Propagandamaskineriet til Norwegian har nådd cockpit... http://www.p4.no/story.aspx?id=503512 vs http://e24.no/naeringsliv/norwegian-...angel/20320838 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg må vel innrømme at det som teller er når jeg kommer frem til destinasjonen. Å løsne håndbrekket hjelper ikke meg som reisende.
I januar er statistikken på OSL følgende: Avgang SAS 92,1% DY 85,3% Ankomst SAS 89% DY 76,7% Et par-tre prosent spiller liten rolle, men er det over 5% som skiller så kan det være et moment ved valg av flyselskap. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Helt enig... Derfor er det spesielt pinlig at DY hevder at de er de mest punktlige(ref link nr 2) hvis det er basert på juks...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
For noe piss, sentrale Norwegian piloter?? Hvem i all verden har kommet med dette.
Det nærmeste jeg har vært dette er prosedyren med push and hold ifm. CTOT og det ser jeg at SAS og andre selskaper også gjør. Push and hold gjør vi for og frigjøre gate personell fra gaten slik at de slipper og stå der og vente på at vi drar slik at de kan betjene neste fly. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
AirBussjåfør
|
![]() Quote:
![]() EDIT: Håper du får ekstra betalt av Kjosern for å uttale deg slik?!? Last edited by CaptainMorgan; 18-01-2013 at 14:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Og ikke glem at Ryanair i flere år har sagt at de er enda mer punktlig enn begge disse, basert på egne tall selvsagt.
![]() |
#7 | |
:-)
|
![]() Quote:
Last edited by ole99; 18-01-2013 at 14:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Parkeringsbremsetrikset er da intet nytt...Men det er jo hyggelig at der er noen der ute som har så lite fornuftig å gjøre at de kan gi "hemmelige rapporter fra livet på innsiden hos den store, stygge ulven". Der er mange andre triks som også kan benyttes om en er så opptatt av et minutt eller to. Det er jo tross alt kun snakk om klokker og datamaskiner.
På den annen side varierer det fra fly til fly hvilket triks som fungerer, hvis noen av dem. På de flyene jeg er borti er der flere parametre som bestemmer når flyet registrerer "off blocks". Oftest en kombinasjon av at parkeringsbremsen må være av, dør 1L (venstre dør foran) må være lukket, flyet må bevege seg med minimum 3kts, en motor må ha startet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Det svaret fra Barman-Jenssen viser jo hvor useriøse DY har blitt de siste årene... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
For å si det sånn, "manipuleres" det nok på denne måten med denne statistikken i de fleste familier da dette ikke er en ukjent metode... Der finnes jo de som har aversjon mot å beskrive en årsak for 2min forsinkelse, og det er nok hovedgrunnen til at det gjøres. Så kan en jo lure på hvordan ting henger i hop når handling agenten oppgir en forsinkelseskode for 2min forsinkelse når flyet selv oppgir "off blocks" på rute!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Uansett hvor vanlig det er i andre selskaper så underbygger dette bare SAS sin påstand om hvor upålitelige og meningsløse disse avgangsstatistikkene er. Det er jo dette som har vært kjernen i diskusjonen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Hvis man ser på ankomstpunktligheten så er det vel ganske tydelig... Enten jukser de med avg.tid eller så flyr de sinnsykt sakte siden de lander så ofte etter rute. Men jeg har et godt forslag til DY, sett på parkbrake på estimert ankomsttid selv om dere er i luften så vil jo dere snart ta igjen de andre selskapene på ankomstpunktligheten også!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Quote:
![]() Last edited by Turtle; 18-01-2013 at 15:41. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Herregud .. dette har vært gjort i alle selskaper jeg har jobbet, unntatt der de militære har stått med atomur ... imidlertid skal det en del parametere på plass før dette blir gjort, og totaleffekten er minimal. Men selvfølgelig - du vipper en og annen flight innen de magiske to eller 15 minuttene .. Bevisstheten er nok langt større også på de to enn når du er 15 minutter forsinket. Per selskapets definisjon er du forsinket når du er over 1/2/3 minutter etter blokktid .. dette er forskjellig fra selskap til selskap. SK/WF har 2 minutters tolerance. Er du 14 eller 16 minutter forsinket må du etter selskapenes regler uansett forklare deg, så bevissthetheten her er ikke så fremtredende og for de rundt flyet er det ett fett.
For en 737NG må lasterom og passasjerdør være lukket samt bremsene released for at ACARS skal registrere 'offblock'. I ATA dyttet vi innimellom to meter bakover for vi lastet de siste koffertene ... dette var 'lovlig' prosedyre, dog uoffisiell ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Star Alliance only.
|
![]()
Tall er tall..
Hvem bryr seg om at flyet går 5 minutter før rutetid, hvis det lander 20 min. etter rutetid? Ankomst er punktlighet! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hadde ikke statistikken vært ekstremt mye enklere (og i grunn bedre) hvis det ble brukt ATD istedet for offblock? ATD er det tross alt en nøytral kilde som loggfører (les: ATC/Radardata).
På en annen side, hadde man ikke fått klokket tid fra gate (og taxingen kan jo ta sin tid)…
meep meep ![]() Last edited by rymle; 18-01-2013 at 17:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Flyklapper
|
![]()
ATD = Offblock .... (Actual Time of Departure)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Må si alt som vedrører diskusjon mellom Norwegian og SAS uansett sted og media er utrolig barnslig.
Medarbeidere som i mine øyne er vanvittig illojale mot egen arbeidsgiver eller drittslenging uten like mot konkurrenten i aviser... mye hat og frustrasjon i bransjen? Skulle ønske jeg klarte å la være og bla ned til debattdelen i nettavisene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Flyklapper
|
![]()
Det er svært sjelden jeg leser kommentarene lenger .. det er alltid noen bølletroll der som bare poster dritt likevel .. null verdi .. og da slipper jeg å irritere meg over idiotien også ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian mest punktlig på dansk flaggrute i 2013 | LN-TIB | Flyforum | 0 | 12-02-2014 17:32 |
Norwegian 'mest punktlig' og 'der det skjer' | doffer | Småprat | 259 | 01-08-2012 17:55 |
WF mest punktlig i juli. SK 2.pl og DY 9.pl | fluxie | Flyforum | 2 | 05-08-2011 14:07 |
SVG mest punktlig i Europa | C130 | Småprat | 3 | 02-03-2011 08:59 |
Mest punktlig også i februar | FlightDeck | Flyforum | 3 | 09-03-2010 05:51 |