![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Satt og surfa litt om concorde på google, plutselig kom jeg over noen bilder fra den var på besøk på Gardermoen
![]() ![]() ![]() Fy f**n for et rått fly! ![]() ![]() ![]() ![]() Håper noen av dere fant dette interessant ![]() Marius ![]()
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Dæven! Visste ikke at Concorde hadde besøkt OSL i det heletatt, jeg. I hvilket år var dette?
![]() |
#3 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Disse bildene er nok fra 1998, like etter åpningen.
BA var også på Gardermoen med Concorde noen år tidligere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2011
|
![]()
Jeg var med på turen OSL til OSL med F-BVFC. Husker godt en kraftig take off og de spesielle vingene... Besøkte også cockpit. Etter turen sto crewet på vingen etter hva jeg husker...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hadde vært sååå moro å sett en Concorde
![]() ![]()
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Gamle innscanninger, men bortsett fra det første bildet som kommer opp her, er det mine bilder fra OSL lørdag 9.oktober 1998
http://www.airpics.com/search.php?se...rt=10&preset=0
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2011
|
![]()
Takk for linken! Morsomt å se. :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Newcomer
|
![]()
Ligger noen bilde av en Concorde innenfra og utenfra i billedserien min fra Uss Intrepid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Tok selv bilde av den med BA for lenge siden. 80 åra... GEN Men aner ikke hvor det er..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Så bilder av Concorde på Flesland for et par uker siden. Det er dumt at det ikke er mulig å se den lengre, for det er et fantastisk fly som eg skulle betalt mye for å se i luften. Men men, vi får trøst oss med de flotte bildene
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Concorden (mener det var British Airways) hadde også en touch and go på Fornebu. Husker jeg så den med fulle etterbrennere og et voldsomt brøl i tåke over Frognerkilen . Altså kom den inn fra Asker over Fornebu og take off mor Frogner. Vet ikke om den var nede på asfalten, men den landet bestemt ikke. Det må ha vært rundt 1983-4 kanskje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
http://forum.flyprat.no/showpost.php...28&postcount=4 I tillegg en gang på tidlig nittitall tok de også en lowpass før de gikk til daværende GEN. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Concorde har vært på Sola og, med 2 fly samtidig hvis jeg ikke tar helt feil..
Fant tråden her http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=54312
![]() |
#14 |
Flyklapper
|
![]()
Charter var en svært viktig del av businessen. Derfor har det vært concordebesøk på svært mange 'små' flyplasser rundt omkring iverden. Imidlertid trengte den vel nærmere 3000m bane med fornuftig last, så derfor satte dette en del begrensninger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Traveler
![]() Join Date: Aug 2006
|
![]()
Ole Johan - jeg får tårer av disse bildene - den hadde vel en tur ut i Nordsjøen og tilbake vis jeg ikke husker feil.
Takk for at du deler med oss ![]() Jan Støkkebo Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() Ja det stemmer at den hadde en tur ut over Norsjøen. Står litt om det i kommentarfeltet på bildene Den kom inn som den vanlige AF ruta på formiddagen fra Paris (bare med et annet rutenoummer), visstnok med pax som hadde reist med AF fra FBU siste dagen, så gikk den ut på en rundtur over Nordsjøen, og da den gikk tilbake til Paris i skumringstiden den lørdagen, så hadde den vel med noen pax som returnerte med vanlig AF 732 eller 735 noen dager seinere.
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Concorde : OSL 1998 | Eirik | Flyhistorisk forum | 16 | 16-10-2023 18:35 |
Gamle bilder fra Bodø: WF, SAS og Concorde | orhel | Flyhistorisk forum | 15 | 02-10-2012 10:35 |
Concorde på OSL | LN-SUV | Flyhistorisk forum | 15 | 01-11-2011 12:20 |
OSL-STO-FRA-MCO-FRA-OSL! NB: MANGE !! BILDER! | Speedbird | TripReports | 38 | 13-07-2008 14:51 |
Bilder Fra OSL. 30 Juni MANGE BILDER OG WINGLETS | Airbus 330 | Bilder & foto | 16 | 03-07-2008 13:18 |