![]() |
|
![]() |
#1 |
SVG/ENZV
Join Date: Sep 2009
Location: Sandnes
Posts: 137
|
![]()
Endring siste måned -23.05%
Endring i fjor -77.71% Endring siste tolv måneder -43.39% Høyeste i år 24.20 Laveste i år 12.85 Høyeste siden 05/12-2003 706.90 Laveste siden 05/12-2003 12.85 Endring fra topp -98.18% I dag er den nede i 12.85 Snart på tide med en ny negativ split?
__________________
Mann 50 SVG X pilot på fly og helikopter |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]()
Ser vel ut til at det kan skje ting snart ja..
Regjeringen vil ut av SAS Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,429
|
![]()
Men trenger ikke splitte før aksjen går under 1kr, og så den skal falle endel mer før en eventuell splitt er aktuell
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2010
Posts: 185
|
![]()
Mener å ha lest at det er konvertible obligasjoner som vil vanne ut aksjonærene (inkl. staten) som neppe blir godt mottatt i markedet. Slik obligasjoner bruker kun dersom et selskap sliter med å få gode betingelser på vanlige obligasjonslån.... så SAS er i trøbbel. De må snart generere overskudd, og ikke bare håpe at de går såvidt i pluss.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
|
![]()
Kanskje den er så langt nede at man bare må kjøpe?
http://forum.flyprat.no/showthread.p...S+aksje+kj%F8p |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2011
Posts: 294
|
![]()
Den viktigste begrunnelsen til emisjonene i 2009 og 2010 var at gammel gjeld skulle nedbetales for å danne grunnnlag for videre sunn drift etter kostnadsreduksjoner. SAS ble så tilført 10 milliarder norske kroner.
Men gjelda er akkurat like stor i dag som i 2009 og egenkapitalen er like dårlig. Ingenting er investert i perioden og alle pengene er derfor gått med til regulær drift. Underskuddene fortsetter og pengenøden er igjen stor. Spesielt hvis det skal investeres i nye fly eller nye leasingavtaler. SAS tok opp et lån på 2 milliarder i fjor. For det må de ut med 13% rente. Nå blir lånenene enda dyrere. Faktisk må de love bort halve selskapet for å få tilgang på nye store lån. Det er det Giske nå har akseptert. Det koster for SAS å skaffe seg nye fly, spesielt når lånene ikke er tilbakebetalt fra forrige gang SAS kjøpte fly. Det imponerer ikke bankene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Newcomer
Join Date: Jul 2011
Posts: 32
|
![]()
SAS Aksjen: +48,81% Siste 3 måneder.
+33,46% Siste måned. Positivt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2012
Posts: 541
|
![]()
Dersom en regner med å kunne utnytte seg av shareholder rabatten er dette definitivt et godt tidspunkt å kjøpe på.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS-aksjen | SAS1DSVG | Småprat | 15 | 21-07-2016 01:33 |
SAS-aksjen stiger | sukram | Flyforum | 30 | 08-04-2009 08:41 |
SAS-aksjen stiger | Hurum | Flyforum | 9 | 09-01-2007 22:44 |
SAS-aksjen... | tosfreight | Flyforum | 4 | 28-02-2005 15:33 |
SAS aksjen nedgraderes. | DY | Flyforum | 0 | 01-10-2004 14:40 |