![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Noen tips for å finne billige flybilletter til en slik rundtur? Pleier å finne mange gode tilbud, men det er alltid t/r og det blir litt unødvendig. Har funnet denne turen til rundt 7k per pers med rundtur og rundt 5,5k per pers med t/r Beijing også t/r Hong Kong fra Beijing.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Superflyer
|
![]()
Hva er det egentlig du mener her......? Er du på jakt etter enkeltbilletter eller t/r........?
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Kan komme med noen tips ang. to returbilletter (TRD-PEK-TRD+PEK-HKG-PEK).
Utvalget av selskap fra TRD er jo litt begrenset, så det lønner seg ofte å sjekke utreise fra f.eks. OSL. TRD-OSL t/r kommer vel på rundt tusenlappen, evt. nedi 400 med NSB. Har inntrykk av at AY og SU ofte har gode priser til østen fra OSL. Det samme gjelder TK og QR hvis du bestiller til HKG. Ellers har Lufthansa ofte gode tilbud til PEK - innimellom helt nede i 3100 kr t/r. Nyhetsbrevet deres kan anbefales. Mellom PEK og HKG er det et gammelt triks i Ludo å fly til Shenzhen som ligger rett over grensa til fastlandet istedenfor HKG. Da er det nemlig en innenriksflight med helt andre priser. Kinesiske flyselskap selger ofte kun fullfleksible innenriksbilletter på nettsidene sine. For å få kjøpt billige innenriksbilletter må man booke hos et kinesisk reisebyrå. Noen byrå som selger slike online (Ctrip er nok mest kjent): Ctrip Elong Travelzen 9588 Fins masse info her. Husk forresten på at hvis du reiser TRD-PEK-HKG-PEK-TRD trenger du dual entry visum til Kina (250 kroner ekstra) med mindre du har mindre enn 24 timer i PEK en av gangene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Sjekket på KLM. Ca 5900,- for TRD-PEK og retur HKG-TRD. Billett mellom PEK og HKG kommer da i tillegg.
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Men du klarer deg jo uten hvis returen opp til PEK Bare er for å bytte fly. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Kan utdype litt fra første innlegget.
Det ideele er å fly TRD-PEK-HKG-TRD da det blir mest lettvint, men problemet er at det blir dyrt. Har funnet det til rundt 7000,- per pers. Så for å få det billigere er alternativet å finne ett tilbud TRD-PEK eller TRD-HKG for rundt 4000, også fly t/r PEK-HKG, evt til Shenzhen (takk for tips!). Problemet med å fly TRD-PEK-TRD+PEK-HKG-PEK er jo det med visum. Har allerede planlagt å bruke double entryen min en annen plass, så må isåfall ha stopover på mindre enn 24 timer og vente på flyplassen. Så med lite tid kan det være litt risky pga. ikke gjennomgående billett. Og med mye tid blir det kjedelig og sløsing av ferietid. Så isåfall bør jeg heller bestille TRD-HKG-TRD+ HKG-PEK-HKG, men da blir det jo igjen en del lengre reisetid og litt dyrere enn det andre t/r alternativet. Så faller nok ned på å TRD-PEK-HKG-TRD og lurer derfor på om noen vet av om det kan komme noen tilbud eller lignende på det? Eller er det egentlig bare å bestille fra KLM nå? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ang shenzhen, så ville jeg ikke gjort det hvis jeg ikke ville besøke Shenzhen. Med baggasje er det særlig tungvidt å komme seg fra shenzhen til HK. Det er en ferge man kan ta, men den går ikke ofte. Ellers så kan man ta taxi til grensen og gå over den, og så ta metro fra hong kong siden. Man kan ta buss, men man må ut av bussen med all baggasje først på kina grensen, og så på HK grensen. Uansett, så er dette mye mer styr enn å fly direkte til HKG.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Du trenger ikke å være på flyplassen i Beijing hele tiden under 24t-regelen. Legger du inn f.eks. en natt kan du fint reise inn til byen, gjøre unna siste rest av shopping på perlemarkedet og finne et OK hotell for natta
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
[/QUOTE]
Utvalget av selskap fra TRD er jo litt begrenset, så det lønner seg ofte å sjekke utreise fra f.eks. OSL. TRD-OSL t/r kommer vel på rundt tusenlappen, evt. nedi 400 med NSB [/QUOTE] http://lavprisekspressen.no/ Fra 98 kr t/r Trondheim-Oslo (!!!!!!) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flysitter
|
![]()
Kan vanskelig tenke meg verre måte å starte en ferie på enn, 6-7 timer i buss mellom Trondheim og Gardermoen. Hadde jeg vært så blakk at jeg ikke kunne tatt fly hadde jeg blitt hjemme
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=563146 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Vær opmærksom på, at hvis man (kun) vil besøge Shenzhen, kan man få 5-dages visum på grænsen fra HK, til CNY150. Dette visum gælder KUN i Shenzhen. Visa udstedes kun i dagtimerne (vistnok kl 9-16). Du kan IKKE rejse videre ind i Kina på denne type visum. Hvis man fx vil besøge Beijing eller Shanghai, derefter Hong Kong og efterfølgende Shenzhen, kan man overveje nævnte visum, da man så kan "nøjes" med single-entry visum + Shenzhen border visa. Det er naturligvis lidt omstændigt, men man kan selv vurdere pro/contra. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Støtter poenget om lavprisekspressen, HVIS man får til å sove skikkelig på bussen. Erfaringsmessig er jo IC-flyvninger slitsomme uansett, og 7-800 kroner får man vel mye for i Kina!
(Ett viktig poeng her: bestiller du gjennomgående reise fra Trondheim til destinasjonen, behøver du ikke bekymre deg for forsinkelser, men hvis Lavprisekspressen får motorstopp og du mister flyvninger fra Oslo, står du der med skjegget i postkassa.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Blir nok mest sannsynligvis KLM fra TRD. For å dra fra OSL må vi nok fly TRD-OSL som fort koster en 1000 lapp per pers (jeg kunne godt tatt buss/tog, men tror nok ikke alle andre i reisefølge er så interessert i det) + beregne god tid siden det ikke er gjennomgående.
De fleste tilbudene jeg har sett i det siste har kun vært fra OSL (Finnair har vel sluttet å fly fra TRD og virker som Lufthansa også har det?) og med det pluss t/r mellom PEK-HKG blir ikke inntjeningen så stor at det er verdt det. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Trondheim-Frankfurt-Barcelona-Alicante-Madrid-København-Oslo-Trondheim | Novair | TripReports | 19 | 07-02-2012 21:02 |
Trondheim-Oslo-Lisboa-Rio De Janeiro-Fortaleza-Lisboa-Oslo-Trondheim | zico77 | TripReports | 16 | 06-01-2011 18:16 |
Teoretisk billige flybilletter | LN-MOW | Reiseforum | 2 | 26-09-2010 16:00 |
Er flybilletter for billige? | TCAS | Flyforum | 1 | 24-09-2010 20:47 |
En liten guide til billige flybilletter | LN-AØR | Reiseforum | 10 | 12-01-2009 22:20 |