![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hei!
Kan være at noe liknene har vært oppe før men finner ikke noe... Siden Cabin Crewet sier at "all elektronisk utstyr må være avslått under take-off og landing", betyr det da at jeg ikke kan filme/ta bilde da?
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Men noen piloter lar jo folk filme/ta bilde når de sitter i klapp under take-off og landing har jeg sett...
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Har aldri vært noe problem for meg, hvertfall. Et kamera sender vel ikke ut noe form for signaler til noe som helst, så skal ikke kunne gjøre noe skade uansett.
Ta bilder, film og kos deg! Aleksander
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Dette med elektroniske duppeditter skal være avslått handler nok mest om at du skal følge med og være oppmerksom om det skjer noe ekstraordinerært under landing eller takeoff.
Det er også en fordel at ikke pcer, kamera og andre tyngre saker blir slengt på en selv eller naboen ved kraftig oppbremsning/hard landing. Jeg slipper som regel unna med en gopro klistrert fast til vinduet med sugekopp, det skal en del krefter til før den løsner. Bruker jeg kamera holder jeg det god fast og fester og har på en stropp og legger det ned i sete mellom beina rett før landing slik at det ikke treffer noen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
På alle turene jeg har vært på har de kun brydd seg 1 gang, så da respekterte jeg selvfølgelig det. Forsøk uten å spørre først. De bryr seg som regel ikke.
![]() Men kanskje greit å bruke et ordentlig kamera, ikke mobilkamera og liknende. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() Ja, jeg bruker ordentlig kamera... ![]()
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Reglene sier jo at alt elektronisk utstyr skal være slått av under avgang og landing.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() La kameraet ved siden av sete foran meg med sugekopp slik at GoProen lå gjemt ved sete (hvis du skjønner). Det ristet en del på videoen siden de "plastikk" vinduene er "bevegelige"...
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fikk refs fra FlyBe crewet når jeg tok bilder ut av vinduet etter landing på HEL
![]()
![]() |
#11 |
Pål S.
|
![]()
Jeg satt ved siden av en Norwegian-pilot under en flyvning sist måned. Det så ikke ut som han brydde seg så veldig om at jeg tok bilder under Take-Off og landing. Det tok jeg som et hint på at det var lov å ta bilder/filme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#13 |
Pål S.
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det holder ikke at kabinbesetningen sier det?
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Vel, forhåpentligvis er du ironisk - om ikke, når begynte en offduty styrmann i DY å bestemme hva som er lov og ikke?
![]()
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Var kanskje litt krass der, men når en pilot tilsynelatende ikke bryr seg om en sivilist filmer ( selv om han er offduty) så ANTAS det å være greit å filme!
![]() Jeg personlig har aldri hatt noen problemer med å filme i fly! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Newcomer
|
![]()
Litt skremmende hvor mange her inne som synes det er greit å greit å ignorere sikkerhetsreglement når man er ute å flyr...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Så du har aldri kjørt fortere enn 60 i 60 sonen?
Last edited by baselutvann; 20-07-2012 at 01:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Newcomer
|
![]()
Det har jeg nok mest sansynlig gjort, men skal ikke gå nærmere inn på det da jeg ikke helt ser hvordan det er relevant for sikkerhet ombord i fly...
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Spørsmål om filming på flyplass og fly | firsttimer | Småprat | 5 | 18-01-2019 00:49 |
Luft til luft filming | DY_ENZV | Småprat | 6 | 27-08-2013 06:47 |
Air-to-air filming | Bacardi | Bilder & foto | 10 | 21-08-2013 11:10 |
Filming og fotografering ved Oslo Lufthavn | SpeedbirdConcordeSST | Flyspotting | 8 | 25-09-2011 01:34 |
Østre bane på OSL stengt i dag (6/5)? (filming) | Madman | Flyforum | 25 | 23-12-2010 22:01 |