![]() |
|
![]() |
#1 | |
Ute på tur
|
![]()
Her var jo en grei sommeragurk:
http://www.bt.no/bergenpuls/Frateke-...S-2730667.html Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jeg som vurderte å ta med meg en geiger-teller tror jeg dropper den
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hmm, jeg har vurdert å kjøpe en stor Husky i USA til høsten. Ser ut som jeg må dobbelsjekke med SAS først, kan ikke risikere å gå på en smell.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Om han ikke fikk sjekket inn motorsaga kunne han vel tatt den med som håndbagasje?
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Tja, agurk og agurk. Dem har stillt forholdsvis direkte og klare spørsmål, og fått feil svar tilbake, noe som risikerte at hele turen ble bortkastet. Synes faktisk ikke det er en agurk, selv om det ikke er top 100 av viktige ting som skjedde denne dagen i verden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Nei, som håndbagasje er en motorsag uaktuelt ..
![]() Imidlertid ser jeg ikke det store problemet med en 'tørr' motorsag. Finner heller ingenting hos hverken Tilsynet eller TSA som nevner motorsag spesielt, men TSA tillater elektriske sager i bagasjen (forsvarlig emballert). |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Her kan du se den jeg har:
![]() Hvis ikke det ser ut som en perfekt bombe for et utrent sikkerhetsvakt eller passasjer øye så vet ikke jeg hehe |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Sikkerhetsvakter er forhåpentligvis såpass trent at de kan se at dette neppe er et sprenglegeme, men de kunne jo fint finne på å svabre den for å sjekke etter rester av de mest forekommende sprengstoffene. Jeg har kikket i noen billedsamlinger som viser reelle sprenglegemer, og de ser veldig sjelden ut som det bildet du har lagt ut. (Det er også sjelden at geigertellere ser ut som det du har angitt...)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
De fleste er nok ikke hjemmebygde nei
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Gunnar
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Joa, men er dette nok til å utgjøre noen reell risiko?
Som uvitende, bare spør jeg.. Kan ikke huske å ha vært borte i akkurat dette.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Skjønner ikke hvorfor folk spør SAS om dette? Det er ikke de som jobber med sikkerhet. Som tidligere sikkerhetskontrollør har jeg opplevd utallige ganger at pax kommer og sier "Norwegian sa det var greit". Veldig ofte med sluttstykker og våpendeler får pax feilinformasjon.
De gangene jeg var borte i motorsager, dro vi på gate og åpnet med pax. Hvis det luktet bensin i tanken var det nei. Hvis det ikke luktet bensin var det OK. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Free Luigi
|
![]()
Kan jeg få lov å spørre: hvor får man kjøpt en geigerteller? Jeg er litt over gjennomsnittet interessert i radioaktivitet, send gjerne PM med tips.
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Mye rart på Ebay, men godt mulig de som seller overskuddsmateriell fra Forsvaret kan ha. Hvis du kan lodde selv kan du jo kjøpe en slik som er vist lenger oppe i tråden (se webadresse på kretskortet), den ligger på rundt US$100.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Free Luigi
|
![]()
Så jeg kan lage en sånn selv? Det er jo double extra bonus, jo!!! Tusen takk for tipset, da bestiller jeg meg en sånn og satser på at noen kompetente bekjente kan hjelpe meg med lodding
![]()
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Men husk at geigertellere ikke er sååå spennende med mindre du faktisk har noe å påvise. ellers ligegr de bare og ...tikker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Quote:
![]() Problemet er jo at man ikke for sjekket 100% om en forbrenningsmotor virkelig er helt tør. Så da går man for det sikkreste alternativet og det er å ikke akseptere slikt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Derfor er det jo et meget fornuftig spørsmål helikopteret stiller. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ikke lov å «bo» på Gardermoen | Tertit54 | Småprat | 5 | 22-07-2019 10:07 |
Dette får kabin-ansatte ikke lov til | Concorde | Flyforum | 11 | 25-03-2010 13:47 |
Vil fly – men får ikke lov | apron | Flyforum | 24 | 03-09-2009 00:26 |
Ikke lov å svarteliste passasjerer i Norge ?? | ENGM RAMP | Flyforum | 4 | 22-01-2009 10:48 |
USA, LOV OG IKKE LOV !! | SQ 777 | Flyforum | 2 | 15-09-2006 11:20 |