![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
http://www.boarding.no/art.asp?id=20241
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg tror det aksjestuntet Kjos gjør her kan være smart - de ansatte får en sterkere tilknytning til eget selskap og det er lettere å "go that extra mile" fordi man selv er deleier i selskapet.
![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Man skal vel ikke undervurdere den psykologiske effekten som eierskap kan gi i forhold til egen innsats, men om man nå ser nøkternt på det så skal det vel ganske mange aksjer til for at den enkelte ansatte selv vil se noen særlig økonomisk gevinst.
Jeg tror likevel at det er fornuftig å la de ansatte i DY ta del på eiersiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Sette bukken til å passe havresekken
![]() Greit nok, men et aber er at går man THAT EXTRA MILE, så håper inderlig jeg at ikke det betyr å strekke strikken lenger enn hva godt er. Vil tro at flygerne er såpass ansvarlige, men så er det dette med penger da....:devil |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
En god ide så lenge axjekursen går oppover. Skulle den stå stille en periode kan man derimot får problem med at de ansatte forlanger penger for å jobbe i stedet.....
Fins ingen gratis lunsj over tid... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Pilotene får aksjeposter?
Hva med de resterende gruppene innenfor selskapet. kabin,billettkontor..etc Skal man gi ut aksjer til ansatte, så må man nesten prioritere samtlige, og ikke bare en gruppe. Dette kan umulig føre til annet enn urloligheter internt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ansatteierskap er bra, det, men om det bare blir en gruppe av de ansatte som blir eiere, og de attpåtil kun blir eiere av en minimal brøkdel av selskapet, tror jeg ikke det har veldig stor effekt. Ellers tror jeg det kan ha både fordeler og ulemper. Selv jobber jeg i et selskap som der de ansatte nylig har overtatt 2/3 av aksjene - folk er generelt mye mer fornøyde med denne situasjonen enn man har vært med tidligere eiere, men noen stor omveltning har det egentlig ikke blitt. Men hva om det blir dårlige tider, og man må si opp folk, eller ønske/behov for å ta risiko? Nå er jo Norwegian et børsnotert selskap, så det blir litt annerledes enn hos oss, men jeg tror uansett man bør ha flest mulig med, og i en slik grad at eierskapet betyr noe for den enkelte, ikke bare småpenger og en ubetydelig andel av aksjene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Norwegian har vel ikek så mange ansatte utenom piloter og de første egne kabinansatte. De siste kabinansatte leies jo inn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
De har da en organsisasjon bygd opp rundt seg!Billettkontor,lønningsavdeling,markedsavdeling ...etc
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Joda dem har det. Kanskje dem også får tilbud....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Får håpe det for husfreden sin del
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ja det blir kanskje streik blant billettskrankene til Norwegian.
80% kjøper jo billettene på nettet ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Streikende teknikere kan feks gjøre mye skade....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
For aa utdype kort - pilotene fikk aksjer og styreplass i UA da det gikk som best. Selskapet gikk som kjent i Ch. 11, og alle de aksjene som pilotene fikk er naa utradert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
...LN-MOW slo meg med sekunder, jeg tenkte ogsaa paa Untied.....
![]() |
#18 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Uff ja....kanskje Norwegian bør glemme hele greia.
Nå har vel en forsøkt med vanlig lønn hos de aller fleste andre flyselskaper som gått i dass.....at 1 selskap som har gitt aksjer i lønn skal bidra til at Norwegian ikke bør gjøre det synes jeg blir litt søkt. En må se ting i perspektiv. Se opp og fram! |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Vi trakk vel frem United som eksempel fordi UA brukte Aksjer paa akkurat samme maatee som Kjos naa gjoer det, og UA illustrerer de problemene som kan komme. Det er langt i fra det eneste eksemplet, Stephen Wolf ex-UA CEO gjentok det samme med US-Airways, og mange fler. Det vi paapeker er dette virker bra naar ting gaar oppover, men det forsterker problemene naar man moeter motgang.....
![]() |
#20 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Har ikke FR gjort det samme?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hva gjør andre flyselskap i tilfelle DY streik på mandag? | Dash | Småprat | 9 | 03-11-2013 14:18 |
HAMBURG International på BGO 20 OG 22MAI (såfremt det ikke er streik) | BU595 | Flyforum | 2 | 18-05-2008 17:32 |
det går mot streik i BA | CK | Flyforum | 1 | 16-01-2007 13:49 |
Blir det streik, maa selskapet legges ned' | LN-MOW | Flyforum | 12 | 21-08-2006 13:03 |
Om det blir streik | MartinL | Flyforum | 1 | 05-04-2006 00:03 |