![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
"Vildanden starter opp med lavprisruter mellom Skien og Bergen fra 1. april. Og fra mandag av legger selskapet ut 1000 av de billigste billettene for kjøp.
....... - Lavprissatsingen kommer som en følge av at Danish Air Transport nå har kjøpt seg inn i Vildanden, det sier Jesper Rungholm i selskapet." Sakset fra NRK Telemark.
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Er det noen som har noen tall for denne ruten? Belegg? Eventuelt over/underskudd?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
mine spioner sier at det ikke er stort belegg på kjærrene, og de står mye på bakken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Belegg: tja, jeg har aldri hatt problemer med å få plass, selv om jeg reiser på ID (og dermed står bakerst i køen) etter at dem begynte med ATR på ruten (tidligere hendte det at jeg ikke fikk plass, men svært sjelden). Men at dem i snitt halvfyller maskinen ville jeg TRO, uten at jeg har kjennskap til alle avgangene. Dog pleier de avgangene jeg er med på å være de med dårligst belegg (mot bergen på søndag kveld, og mot skien på fredags kvelden), og selv dem er som oftest opp mot halvfulle.
Så jeg tror (merk: tror) ikke at det går så aller værst, heldigvis. Og at DAT nå slår følge må vel være positivt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Glemte en ting: Står mye på bakken ?? Tja, om du kjenner til Geiteryggens værfenomener på denne årstiden så tror jeg ikke dem står så mye mere på bakken enn de fleste andre ville gjort. Såvidt meg bekjent har det stort sett vært pga vær dem har stått på bakken (og sendt pax'en med widerøe).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Jeg tror heller ikke denne ruten er markedsført noe spesielt ut mot det reisende publikum. Det har vel hovedsakelig vært en rute for bedriftsmarkedet i Grenland. Men slik som DAT har uttalt seg nå når de har gått inn i Vildanden kan det tyde på at de ønsker å utvikle markedet mer på Geiteryggen. Hvem vet, kanskje vi ser ruter til SVG og TRD snart? Et mini TRF??
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
SKE tar dermed pax fra TRF, noe som er med på å forringe markedsgrunnlaget fra begge flyplassene. Ikke bra
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jeg tror det er begrenset hva DAT kan gjøre fra Skien, men kanskje SVG og TRD kan være aktuelt. Geiteryggen har begrensinger så Torp har vel ikke noe å frykte. Det som er hyggelig er at Grenland har sin egne flyplass!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
At TRF og Widerøe kan tape er klart. Men at de som flyr fra SKE forringer markedsgrunnlaget for nettopp SKE er for meg en gåte. Flyr de avgårde, og aldri kommer tilbake ? Jan
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Geiteryggen har vært en stille flyplass lenge nå og jeg synes det er flott at noen flyr på den. Aktiviteten begrenser seg selv grunnet beliggenheten, ikke noe mulighet for ekspansjon. Hva med en rute SKE-OSL for pendlere og pax som skal ut i verden fra Grenland?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
To fra Geiteryggen i dag | Fredriksen | Bilder & foto | 1 | 29-06-2015 12:47 |
Lavpris fra Europa til Asia | FlyCarl | Reiseforum | 4 | 09-04-2012 18:59 |
Fra Ibsen til Grieg...med Vildanden | PeriphAer | TripReports | 8 | 02-09-2010 23:32 |
Bilder fra Geiteryggen | LN-VGT | Bilder & foto | 6 | 30-12-2009 17:04 |
Dyrere for lavpris selskapene fra Kastrup | MartinL | Flyforum | 17 | 17-09-2009 17:33 |