![]() |
|
![]() |
#1 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
|
![]()
Denne gangen er det tilårskomne fargeskjemaer. Noen av selskapene er historie, andre består i beste velgående under eget navn, noen har gått inn i andre selskaper. Går det like fort nå, mon tro?
1) ![]() 2) ![]() 3) ![]() 4) ![]() 5) ![]() 6) ![]() 7) ![]() 8) ![]() 9) ![]() 10) ![]() 11) ![]() 12) ![]() 13) ![]() 14) ![]() 15) ![]() 16) ![]() 17) ![]() 18) ![]() 19) ![]() 20) ![]()
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
1. Lufthansa A300
2. Muk Air Short 330 Campingvogn.. (i Bournemouth?) 3. Braathens SAFE F28-1000 Fellowship 7. Widerøes DHC-6 Twin Otter 8. SAS Metropolitan 10. Ryanair Convair-580 LN-BWG 11. KLM B747-200 PH-BUB 12. Monarch B747-200 17. US Airways B734 20. Germanwings A319
__________________
Last edited by Hickok; 08-02-2015 at 14:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
6. Conair A300 OY-CNK?
18. Comair F27-200 19. Comair FH-227
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Location: UK
Posts: 984
|
![]()
9) Air Greenland DHC7.
12) Monarch er vel en B720. 13) South African Airways A300 eller noe slikt. 15) Merpati FH227. 16) British European Airways HS Trident. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
Location: Egersund
Posts: 2,647
|
![]()
Skal vi se....
1. Lufthansa A300B 2. Muk Air Shorts 330 (eller 360?) 3. Braathens F.28-1000 4. Icelandair B727 5. LAR BAe ATP 6. Conair A300B4 7. Widerøe DHC6 8. SAS CV440 9. Grønlandsfly DHC7 (Keflavik?) 10. Ryanair CV580 LN-BWG, leaset fra Nor-Fly. 11. KLM 747-206 12. Monarch B720 13. SAA A300 ZS-SDB 14. Air Botswana F.27-600 A2-ZEW. 15. Takk til Turtle... det er jo Merpati, men Fokker, F.27-500. 16. BEA DH.121 Trident 2 17. USAir B734 18. Comair EMB-120 19. Comair (ZS) F.27-200. 20. Eurowings A319. Last edited by Stone; 08-02-2015 at 14:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,445
|
![]()
9) ikke glem Tristar'en til AirTransat bak ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
Location: Egersund
Posts: 2,647
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Location: UK
Posts: 984
|
![]() Quote:
Huffda...Er vel streng straff for å overse den ![]() 5) LAR BAe ATP. 18) Er vel en E120 Brasilia. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
Location: Egersund
Posts: 2,647
|
![]() Quote:
![]() Som på denne: http://www.airliners.net/photo/Iran-...05210ff56db8ce Last edited by Stone; 08-02-2015 at 15:35. Reason: Link |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Location: UK
Posts: 984
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
18. Det står jo også et fly bak Comair Brasilia'en. Umiddelbart får jeg av en eller annen grunn en følelse av at dette er en US Air. Hva kan den være
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,785
|
![]()
18) bakgrunn:
American Eagle Jetstream ?
__________________
Provinsbeboer og sterk motstander av sentralisering |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
Location: Egersund
Posts: 2,647
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
|
![]()
På tide med en oppsummering underveis. Imponerende bra selv om vi ikke er i havn.
1) Lufthansa A300 på Heathrow 2) Muk Air Shorts 360 på Gardermoen 3) Braathens SAFEs Fokker Fellowship LN-SUN på Fornebu 4) Icelandair 727 på Flesland 5) LAR BAe ATP på Faro 6) Conair A300B3-320 OY-CNL også Faro 7) Widerøe Twin Otter i Mo i Rana 8) SAS CV440 Metropolitan på Kastrup 9) Det er nok Grønlandsfly fra tida før de ble så internasjonale. Det er en Dash 7 på Keflavik med en Air Transat L-1011 i bakgrunnen 10) Ryanair CV580 LN-BWG, leaset fra Nor-Fly - veldig bra. Dette er det opprinnelige Ryanair som MO'L føre til uante høyder. 11) Planken KLM 747-200 PH-BUB Donau 12) Monarchs 720-051B G-AZFB - de hadde aldri 747 så vidt jeg vet 13) Et fly med springbok-logo og kalt Gemsbok kan bare være fra Suid-Afrikaanse Lugdiens (heter noe annet på andre sida). I bakgrunnen star en Datsun bakkie og en 707-344C (ZS-SAD). 14) Fokker Friendship A2-ZEW, men ikke fra Air Botswana. Air Botswana eksisterte ikke da dette flyet gikk til Indian Airlines i 1971. Man skal ikke stole blindt på online registre for da blir man lurt. 15) Merpatis Fokker Friendship PK-MFL på Den Pasar 16) Denne var muligens i enkleste laget: Trident 2 G-AVFG som jeg fløy med LHR-FBU i 1971 ![]() 17) US Airways 737-400 i Philadelphia 18) Amerikanske Comair (som nå er borte) med en Brasilia på Key West. Det er to fly i bakgrunnen. Det er fra American Eagle, men typen er ikke identifisert. 19) Så til det Comair som lever i beste velgående: Fokker Friendship ZS-JVA i et tidlig fargeskjema på Skukuza. 20) Germanwings A319 D-AGWF Det gjenstår litt, men igjen imponerende bra!
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
Location: Egersund
Posts: 2,647
|
![]()
14. Ah, BAC, ja. Botswana Airways Corporation, som var en av de kortlivete forløperne til Air Botswana var det vel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
Location: Alta/Bærums Verk
Posts: 5,338
|
![]()
Takk for nok en flott quiz Kjell Oskar!
Jeg har vært på laaaang skitur i dag og så ikke oppgavene før de var vel besvart av de andre. LN-BWG ble leaset til Ryanair i juni 1988, og da fra Partnair og ikke fra Nor-Fly Charter. Just for the records ;-) Beste hilsen Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
|
![]()
Da var vi vel der. Jeg må lage disse vanskeligere skjønner jeg...
1) Lufthansa A310-203 D-AICC Kaiserslautern på Heathrow 2) Muk Air Shorts 360 OY-MUG på Gardermoen 3) Braathens SAFEs Fokker F.28-1000 Fellowship LN-SUN på Fornebu 4) Icelandair 727-185C TF-FLG på Flesland 5) LAR BAe ATP CS-TGB på Faro 6) Conair A300B3-320 OY-CNL også Faro 7) Widerøe Twin Otter LN-BNJ i Mo i Rana 8) SAS CV440 Metropolitan LN-KLG på Kastrup 9) Det er nok Grønlandsfly fra tida før de ble så internasjonale. Det er Dash 7 OY-GRD på Keflavik med en Air Transat L-1011 i bakgrunnen 10) Ryanair CV580 LN-BWG på Luton i august 1988, leaset fra Partnair (og Espen må vi høre på, han kan sine ting) - veldig bra. Dette er det opprinnelige Ryanair som MO'L føre til uante høyder. 11) Planken KLM 747-200 PH-BUB Donau. Jeg tror bildet er tatt på PMI 12) Monarchs 720-051B G-AZFB I Düsseldorf - de hadde aldri 747 så vidt jeg vet 13) Et fly med springbok-logo og kalt Gemsbok kan bare være fra Suid-Afrikaanse Lugdiens (heter noe annet på andre sida). I bakgrunnen star en Datsun bakkie og en 707-344C (ZS-SAD). Bildet er fra JNB den gang den het FAJS og Lughawe Jan Smuts Airport 14) Fokker Friendship A2-ZEW fra Botswana Airways Corporation som gikk konkurs i 1971. Bildet er fra Port Elizabeth også kjent som Lughawe H. F. Verwoerd Airport. 15) Merpatis Fokker F.28-500 Friendship PK-MFL på Den Pasar 16) Trident 2 G-AVFG som jeg fløy med LHR-FBU i 1971 i Red Box-farger. 17) US Airways N422US 737-400 i Philadelphia 18) Amerikanske Comair (som nå er borte) med Brasilia N243CA på Key West. Det er to fly i bakgrunnen. Det er Saab 340 N359SB fra American Eagle som skimtes under halen og den andre aner jeg ikke hva er. 19) Så til det Comair som lever i beste velgående: Fokker Friendship ZS-JVA i et tidlig fargeskjema på Skukuza. 20) Germanwings A319 D-AGWF i Hamburg. Så til bildene: 1) ![]() 2) ![]() 3) ![]() 4) ![]() 5) ![]() 6) ![]() 7) ![]() 8) ![]() 9) ![]() 10) ![]() 11) ![]() 12) ![]() 13) ![]() 14) ![]() 15) ![]() 16) ![]() 17) ![]() 18) ![]() 19) ![]() 20)
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
Location: Egersund
Posts: 2,647
|
![]()
Tusen takk for glimrende og lærerik quiz!
Men for å pirke, Shorts'en av Muk Air er en 330, ikke 360. Og etter å ha kikket på bilder av American Eagle SF340 kan jeg ikke begripe at det skal være en slik som står bak Comair Brasilia'en. Men det er nå min mening.... ![]() Men igjen, tusen takk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
|
![]()
Du har rett - tastefeil på Mukkern
Men dette er Saaben. Har du sett på riktig fly? Det er under halen på Brasiliaen du må se. ![]()
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
Location: Egersund
Posts: 2,647
|
![]()
Ja, det er det jeg ser på. Men den røde stripen er mye lavere på bildet på quiz'en enn på bildet over, ikke sant? Og formen på "finna" under er annerledes, og det kan se ut til at det bare er en, mens Saab'en har to, selv om det vel egentlig er umulig å se rett fra siden.
I tillegg er Saab'ens haletipp nesten konisk, sett fra siden, med posisjonslys bakerst, mens den på quizbildet virker flatere og "tilbakelent". Det var mest det siste jeg lente meg til da jeg foreslo Beech 1900C, eventuelt King Air. Den fins vel både med en og to "strakes" under halen. Men det er fort gjort å bli lurt uansett.... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
[QUIZ] Spørsmål-quiz (Ikke bilder) | Norge Rundt På 14 Dager | Flyforum | 27 | 20-05-2015 09:05 |
[Quiz] 10 spørsmål klassisk flykjenning | LN-KOG | Flyforum | 12 | 08-02-2015 13:11 |
[Quiz] Tjue spørsmål på Nyttårsaften | LN-KOG | Flyforum | 26 | 03-01-2014 10:12 |
De nye sikkerhetsreglene - Spørsmål | Bizflyer | Flyforum | 8 | 25-11-2006 01:55 |