![]() |
|
![]() |
#1 |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
|
![]()
Var på ein lokal pub/kebabplass i Trondheim på torsdag, og ved det andre bordet med folk sat det to karar som skulle lure ein tredje inn i noko som høyrdest ut som eit slags pyramidenettverk for flyreiser. Argumenta var i retning "du kjenner jo så mange som reiser mye", og "du kommer til å tjene f* så mye penger", "selskapet har 3-dobla omsetninga fra i fjor" mm. Dei spela også ein reklamevideo på full guffe, men eg fekk ikkje heilt med meg kva dette konkret var. Eg synst generellt litt lite om sånn, det plar vel å vere lureri. Noko som har greie på dette?
![]() |
#2 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Finnes mange slike: ytb, WorldVentures, Jetsetter, etc. De klarte ikke å lure meg med.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Flere av disse selskapene krever en innmeldingsavgift samt at man skal betale en månedsavgift. Dette gir en struktur som er til forveksling lik et pyramidespill.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
En gammel artikkel om YTB som vel fortsatt er gyldig.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jeg fikk presentert Worldventures en gang. Alt så i grunn temmelig flott, lovende og troverdig ut. Men så var det det med hvordan ting er organisert. Jeg får utslett av alt som bare minner om pyramidesalg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
|
![]()
Ja, einig i det. Greidde som sagt ikkje å få med meg namnet, men det var snakk om både innmeldingsavgift mm. Men sjølvsagt "de sparte hele 6000 på EN tur". Blæ seier eg. Tull og tull. Frå det eg fekk med meg av den høglytte praten så var dette noko litt nytt i Noreg.
![]() |
#8 | |
Superflyer
|
![]() Quote:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]() Quote:
Ellers går jo dette ut på at noen skal finne en større idiot enn seg selv å ha under seg i pyramiden. Jeg synes det er frekt at noen tror jeg er en større idiot enn dem.
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Arkivering av reiser | VIVALDI | Småprat | 1 | 28-08-2011 14:38 |
Reiser og smøring | gustavf | Flyforum | 29 | 21-12-2007 23:59 |
Nu på lørdag reiser | C172 | Flyforum | 9 | 08-05-2006 17:52 |
Gjennomgående reiser... | LN-FHU | Flyforum | 7 | 25-04-2006 19:40 |